Echipajul ORECA #37 al COOL Racing, format din Malthe Jakobsen, Lorenzo Fluxa și Ritomo Miyata, a obținut victoria la general duminică după-amiază, la Portimao, în finala sezonului 2024 a European Le Mans Series, o cursă plină de acțiune.
Podium LMP2:
Cool Racing a fost la doar 2,5 secunde în fața echipajului câștigător a campionatului, #14 AO by TF, care a ocupat locul al doilea, și la mai puțin de o secundă față de prototipul #37, care a completat podiumul după o ultimă oră palpitantă.
Cu locul al doilea, AO by TF ( Robert Kubica, Jonny Edgar și Louis Deletraz) au câștigat titlul 2024 European Le Mans Series LMP2 pentru piloți și echipe, precum și o invitație automată de a participa la cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2025.
Cea de-a doua invitație pentru Le Mans a revenit locului doi la clasa LMP2, Inter Europol Competition, echipajul #43 ajungând acasă pe locul patru în această zi, dar, în mod controversat, au primit și au executat o penalizare de 10 secunde care a fost ulterior anulată – au terminat la 4 secunde distanță de câștigarea cursei – și a titlului!
Din păcate, târgmureșeanul Filip Ugran (United Autosports #22), după un prim stint extraordinar la începutul cursei, ajungând de pe locul 5 pe locul 1 înainte de primul Safety Car, a trebuit să se mulțumească doar cu locul al zecelea, din cauza unui contact usturător și a unui Drive – Through în a doua parte a cursei.
În celelalte clase, Proton Competition a câștigat LMP2 Pro/Am cu o trecere în ultimul tur de prototipul cu numărul #20 Algarve Pro. Alex Quinn a făcut o cursă extremă de economisire a combustibilului care a fost la un pas de a asigura victoria în cursă și în campionat.
De asemenea, depășirea din ultimul tur de la virajul 5 a lui Bent Viscaal, care a luat 15 secunde de la prototpul #20 în 3 tururi, a adus titlul mașinii AF Corse #83 a lui Francois Perrodo, Alessio Rovera și Matthieu Vaxivière, care s-a clasat pe locul patru, după ce torționarii lor din timpul cursei, Richard Mille by TDS Racing, s-au retras în urma a două penalizări de final de cursă.
Cool Racing a obținut două victorii în această zi, Ligier #17 al lui Manuel Espírito Santo și Miguel Cristavao obținând o victorie clară în cursa LMP3.
În spate, însă, a existat o luptă în trei pentru titlu, care a fost adjudecată de Ligier #15 RLR Sport, Gael Julien revenind după o întârziere la mijlocul cursei pentru a prinde și depăși mașina #11 Eurointernational a lui Adam Ali, el și Matthew Bell pierzând în fața tânărului francez/indonezian când cursa a intrat în ultimele minute.
Michael Jensen și Nick Adcock au completat echipajul câștigător al titlului într-o cursă uimitoare spre titlu, după ce primele trei echipaje au intrat în weekend la doar două puncte diferență, nefericitul echipaj Team Virage retrăgându-se.
În LMGT3, nouă mașini au intrat în weekend cu șanse matematice la titlu, în urma unei bătălii aprige de a lungul sezonului.
În ultima parte a cursei, Porsche-ul Iron Dames a condus Lamborghini-ul #63 Iron Lynx, dar, odată cu sosirea Ferrari-ului #57 Kessel în lupta pentru titlu, calculele matematice s-au schimbat tot timpul.
Cu Porsche-ul în frunte, o victorie pentru #85 ar face ca Ferrari-ul să aibă nevoie de locul 6 pentru a câștiga titlul, Daniel Serra urcând la bord cu mașina pe locul 9. O neutralizare târzie a făcut ca plutonul să se adune și Serra a făcut progrese.
A ajuns pe locul cinci în ultimele tururi și acest lucru a fost suficient pentru ca Porsche-ul roz, chiar și cu o victorie, să nu poată lua titlul.
În ultimul viraj, Porsche-ul a ieșit din linie și Andrea Caldarelli a trecut în frunte, câștigând cursa și campionatul.
El, Hiroshi Hamaguchi și Axcil Jeffries au câștigat primul titlu conform regulilor ACO pentru Lamborghini, primul titlu LMGT3 în ELMS și primul titlu din istorie pentru un echipaj format din trei piloți de pe trei continente diferite!
Rezultatele Cursei (Sursă – ELMS – Facebook):
Sursă Thumbnail – AO By TF
Sursă Inspirații ( pe lângă vizionare proprie) – ELMS, DSC