Oscar Piastri a fost cel mai rapid pilot în ultima sesiune de antrenamente libere a etapei din Mexic. Lando Norris s-a clasat pe locul secund, aducând o „dublă” echipei McLaren, în timp ce Carlos Sainz a văzut steagul în pătrățele de pe poziția a 3-a.
După o zi agitată ieri, în care am avut parte de incidente soldate cu apariția steagului roșu și de testul cu anvelope Pirelli -specificație 2025-, astăzi am avut parte de o sesiune în care acalmia a fost cuvântul de ordine.
George Russell și Alex Albon au revenit pe circuit. După accidentul de 35G (conform declarațiilor lui Toto Wolff), singurul lucru pozitiv pentru Russell este că britanicul a scăpat fără avarii la PU și la cutia de viteze. Deci, în consecință, învingătorul din Austria nu va primi o penalizare pe grilă.
În aceeași situație se află și Albon, care nu a primit nici el o penalizare pe grila de start, deși a fost nevoit să schimbe unitatea de putere (din cauza accidentului cu Oliver Bearman).
Un alt pilot care a întâmpinat dificultăți în acest weekend este Max Verstappen, campionul mondial în exercițiu având probleme la turbocompresor pe parcursul antrenamentelor. În consecință, în FP3, Red Bull a utilizat un PU uzat pe monopostul lui Max. Asta nu l-a împiedicat totuși pe Verstappen să termine sesiunea pe locul 4, în fața lui Lewis Hamilton.
Charles Leclerc a avut o sesiune anonimă, învingătorul din Statele Unite deschizând a doua jumătate a topului 10. Ferrari nu a mai câștigat în Mexic din 1990 (prin Alain Prost), „Căluțul Cabrat” părând că va păstra acest trend și în acest sezon.
Yuki Tsunoda și Liam Lawson au adus cele două monoposturi VCARB între primele 10 poziții, cei doi coechipieri ai fostei echipe Minardi / Torro Rosso / Alpha Tauri fiind „despărțiți” de Kevin Magnussen și George Russell.
La finalul antrenamentelor, nu putem trage decât o singură concluzie: McLaren are prima șansă la prima poziție în etapa din Mexic, urmată de Ferrari. Desigur, rezultatele din aceste sesiuni nu reflectă 100% adevărul care va fi prezent pe pistă. Echipele au programe diferite de testare, în care utilizează mapări diferite ale PU-ului și cantități de combustibil distincte.
Sesiunea de calificări începe la ora 00.00!