Cursa și victoria, pentru Max Verstappen! Triplul campion mondial al celor de la Red Bull, a obținut victoria cu numărul 51 a carierei. Odată cu acest succes, Verstappen l-a egalat pe Alain Prost. De asemenea, Verstappen și-a doborât recordul de curse câștigate, într-un sezon competițional (16). Lewis Hamilton și Charles Leclerc au completat podiumul. Cursa a fost „împărțită” în două părți, datorită accidentului lui Kevin Magnussen. Spre dezamăgirea fanilor prezenți în tribune, Sergio Perez a fost implicat într-un acroșaj cu Charles Leclerc. Incidentul a provocat abandonul pilotului mexican.
La start, monoposturile Ferrari au plecat slab. Astfel, la intrarea în primul viraj, Charles Leclerc a fost prins „la mijloc”, între Verstappen și Perez. Motivat de fanii prezenți în tribune și de evoluțiile slabe din ultima perioadă, Checo a forțat limitele, la intrarea în acest prim viraj.
Pentru a simplifica lucrurile, pilotul mexican nu avea cum să evite un potențial contact (care s-a și întâmplat), din cauza lipsei de spațiu. Astfel, Perez a fost scos din cursă, datorită unei manevre necugetate.
Luând în calcul și evoluția lui Ricciardo, situația lui Perez, la Red Bull, pare din ce în ce mai complicată. După ce a ieșit din acest GP, pilotul mexican a declarat: „Sunt dezamăgit. Am avut șansa să obțin un podium și să mă lupt pentru victorie. Am fost surprins, că Leclerc a frânat atât de târziu „.
În ciuda acestor cuvinte, pilotul monegasc nu a avut nici o vină. Mai mult, în urma impactului cu Perez, monopostul Ferrari a pierdut (aproximativ) două procente din nivelul de downforce. Cu toate acestea, Leclerc a continuat cursa. Sainz, Ricciardo și Hamilton completau topul 5, la finalul primului tur.
Hamilton avea să rămână în spatele lui Ricciardo, până în turul 11. Odată cu depășirea efectuată asupra australianului, Lewis a început să scadă ecartul față de Carlos Sainz.
În conversațiile pe radio, cu inginerul său de cursă, Max Verstappen s-a plâns de modul în care funcționează anvelopele medium. Prin urmare, Max a fost primul pilot (dintre cei de top), care a intrat la standuri (turul 19).
6 tururi mai târziu, Lewis Hamilton a făcut același lucru. La Ferrari, strategia era bazată pe o singură oprire (celebrul plan A). După conversații cu echipa, Sainz a intrat la boxe în turul 30. Două tururi mai târziu (pentru a evita un undercut din partea lui Hamilton), acesta a fost urmat de Leclerc.
Strategia tuturor a fost dată peste cap, datorită accidentului violent al lui Kevin Magnussen (turul 33). Aparent, se pare că suspensia-stânga spate a monopostului Haas, a cauzat acest incident. În urma impactului lui Kevin Magnussen, cursa a fost oprită. Această decizie, nu a fost pe placul lui Max Verstappen…
La restart, în ciuda faptului că avea la dispoziție pneul hard, Max Verstappen a plecat foarte bine. Cu o strategie diferită (pe anvelopa medium), Hamilton nu a reușit să concretizeze avantajul acestei compoziții.
Odată „instalat” în postura de lider, Verstappen a început să își creeze un avans liniștitor. Acest avans avea să fie menținut, până la finalul GP-ului. La 4 tururi după restart, Hamilton a reușit să îl depășească pe Leclerc. Până la final, ordinea primilor 3 avea să rămână neschimbată.
În spate, George Russell a început să pună presiune pe Carlos Sainz. Cu o strategie identică cu cea a lui Hamilton, Russell nu a reușit să treacă de pilotul iberic. Pe radio, britanicul s-a plâns de pilotajul obstrucționist al lui Carlos.
În ultima fază a GP-ului, Russell nu a mai putut gestiona cauciucurile medium. Astfel, el a fost depășit de Lando Norris. În viziunea fanilor, Norris a fost pilotul zilei. Plecat de pe 17, Lando a ajuns până pe poziția a 5-a. O performanță remarcabilă, pentru pilotul McLaren.
Pe final, poziția lui Russell a fost amenințată și de Ricciardo. Totuși, pilotul Alpha Tauri, nu a putut să treacă de coechipierul lui Lewis Hamilton.
Pentru echipa a doua a celor de la Red Bull, MP al Mexicului a fost etapa sezonului. Din păcate, Yuki Tsunoda a pierdut o clasare în puncte, datorită unui contact cu Oscar Piastri.
Alex Albon a făcut o nouă cursă „mare”. Pilotul Williams a adus încă 2 puncte, pentru echipa fondată de regretatul Frank Williams. Topul 10 a fost completat de Esteban Ocon.
Gasly, Tsunoda, Hulkneberg, Sargeant, Bottas și Zhou au încheiat în afara zonei punctelor. După rezultatul din calificări, Alfa Romeo a avut un GP de „coșmar”. Același lucru îl putem spune și despre Aston Martin.
După un start de sezon fulminant, AMR23 a ajuns la „coada” grilei. Directivele tehnice și upgrade-urile aduse mașinii, au contribuit la dezastrul în care se află echipa. În stilul său caracteristic, Lando Norris a făcut o declarație sarcastică: „Se pare că, cu fiecare upgrade adus, Aston Martin a devenit mai lentă.” Totuși, lăsând la o parte malițiozitatea lui Norris, cuvintele acestuia nu sunt departe de realitate.
Pentru ca „tabloul” să fie complet, Lance Stroll și Fernando Alonso nu au reușit să termine cursa. Dublu abandon, la Aston Martin și o prestație mediocră….
După un MP al Mexicului „bogat” în evenimente, următoarea etapă va avea loc în Brazilia, la Interlagos (weekend-ul viitor). De-a lungul timpului, această pistă a oferit destule momente memorabile…
• Sursa Foto – Twitter (X)