You are currently viewing Fernando Alonso consideră că noul monopost Aston Martin reprezintă „un pas înainte” după testele din Bahrain

Fernando Alonso consideră că noul monopost Aston Martin reprezintă „un pas înainte” după testele din Bahrain

Fernando Alonso este optimist în privința noului monopost al echipei Aston Martin, AMR25, considerând că acesta reprezintă „un pas înainte” față de modelul din 2024. Pilotul spaniol a subliniat însă că adevărata măsură a progresului echipei se va vedea abia la prima cursă a sezonului, Marele Premiu al Australiei, programat între 14 și 16 martie.

Teste cu suișuri și coborâșuri pentru Aston Martin

Testele de pre-sezon desfășurate în Bahrain au adus rezultate mixte pentru echipa britanică. Deși Alonso a avut un program de testare intens, echipa s-a confruntat cu diverse provocări tehnice și logistice.

În ultima zi de teste, spaniolul a fost nevoit să suplimenteze tururile programate, după ce colegul său de echipă, Lance Stroll, s-a simțit rău și a trebuit să renunțe la sesiunea de dimineață. Stroll a revenit pe circuit în sesiunea de după-amiază, dar după doar 34 de tururi, a fost nevoit să îi cedeze din nou volanul lui Alonso.

Alonso s-a întors la acțiune vineri după-amiază în Bahrain, deoarece coechipierul Stroll nu se simțea bine

Astfel, dublul campion mondial a acumulat în total 82 de tururi în ultima zi de teste. „Testele de pre-sezon sunt oricum foarte scurte, dar pentru noi a fost și mai dificil anul acesta,” a explicat Alonso. „În prima zi am avut probleme cu telemetria, în a doua zi a plouat dimineața, iar în a treia zi am avut un program normal. Totuși, în ansamblu, poate că nu am parcurs suficiente tururi, dar a fost la fel pentru toată lumea.”

Un monopost mai rapid și mai bine corelat cu datele

Întrebat despre progresul monopostului AMR25 față de modelul precedent, Alonso a evitat o comparație directă, dar a recunoscut că mașina este „cu siguranță un pas înainte.”

„Monopostul este mai rapid, iar toate datele pe care le avem corelează foarte bine cu așteptările noastre. Avem mai multă apăsare aerodinamică în toate virajele și la toate vitezele. Evident, toată lumea face progrese, așa că va conta unde ne situăm relativ față de celelalte echipe. Vom afla în Australia,” a explicat pilotul spaniol.

Un aspect esențial pentru Aston Martin în acest sezon este funcționarea eficientă a întregii structuri tehnice, mai ales în contextul schimbărilor implementate în timpul iernii. Alonso a evidențiat importanța corelării dintre simulări și performanțele reale pe circuit. „Este crucial pentru noi să ne asigurăm că toate departamentele lucrează perfect împreună, că există o sincronizare între fabrica noastră, noul nostru tunel de vânt și echipa de la circuit. Regulile pentru 2026 sunt deja aproape, iar echipa trebuie să fie pregătită să își concentreze toate eforturile spre această direcție,” a adăugat spaniolul.

Alonso nu s-a concentrat pe ierarhia testelor

Referitor la concluziile generale desprinse din testele din Bahrain, Alonso a recunoscut că nu a fost foarte interesat de clasamentele zilnice.

„După prânz mă întorceam la hotel, mă relaxam și reveneam doar seara pentru briefing. Știu tot ce ține de echipa noastră și programul nostru de teste, dar nu am urmărit ce făceau ceilalți. Am văzut doar că [Carlos] Sainz a fost primul într-o zi, dar nici azi nu știu cine a fost primul sau al doilea. Probabil că cele patru echipe de top își vor păstra avantajul, cel puțin la începutul sezonului, dar sperăm să ne apropiem de ele din ce în ce mai mult,” a declarat Alonso.

Pentru moment, toată atenția sa este concentrată pe startul sezonului din Australia. „Aștept cu nerăbdare să înceapă sezonul. Am avut multe zile dedicate promovării, interviurilor și evenimentelor cu sponsorii, dar acum vrem să intrăm în ritmul competiției și să începem să concurăm,” a concluzionat pilotul spaniol.

Sezonul 2025 al Formulei 1 debutează cu Marele Premiu al Australiei, care va avea loc între 14 și 16 martie pe circuitul Albert Park din Melbourne.

Distribuie articolul:

Maria Roxana

Pasiunea mea pentru motorsport nu a fost o întâmplare, ci o descoperire fascinantă într-un moment aparent banal. Era o zi obișnuită din 2014, când, în timpul unei pauze publicitare pe Disney Channel, am schimbat canalul din curiozitate. Pe ecran, motorul puternic al monoposturilor răsuna dincolo de granițele circuitului de la Silverstone, iar imaginea piloților care împingeau limitele vitezei m-a captivat instant. Atunci am știut că am găsit ceva special. Formula 1 a devenit, din acel moment, mai mult decât un hobby: a devenit o pasiune care îmbină tehnologia, strategia și adrenalina într-un spectacol unic. De la duelurile roată la roată până la detaliile tehnice care definesc performanța pe pistă, fiecare cursă este o lecție de ambiție, inovație și perseverență. Îmi place să înțeleg mecanismele din spatele succesului, să analizez deciziile strategice și să trăiesc emoția fiecărei curse ca și cum aș fi acolo, pe linia boxelor. Motorsportul m-a învățat că, dincolo de viteză, contează pasiunea, determinarea și dorința de a nu renunța niciodată. For every question why, motorsport was my because.

Lasă un răspuns