Ferrari își va urma propria direcție de dezvoltare pentru monopostul din 2024

Distribuie articolul:

Evoluția lui Charles Leclerc în MP al Braziliei, a fost oprită încă din turul de formare. Monegascul a fost doar un simplu „pasager”, la momentul producerii acestui incident.

Motivul? O defecțiune electrică a făcut ca motorul lui SF23 să intre în „modul de protecție”, și să „blocheze” cutia de viteze.

Componenta „vinovată” de producerea acestui accident, nu a semnalat probleme pe parcursul acelui weekend. În caz contrar, aceasta ar fi fost înlocuită…

Datorită acestui impediment, Leclerc și Ferarri au avut de suferit. Având în vedere evoluția echipei Mercedes, la Interlagos, monegascul și echipa italiană ar fi câștigat puncte importante, iar șansele la un potențial loc 2 în clasamentul constructorilor ar fi fost mai realiste.

Totuși, există și un aspect „pozitiv”: nici motorul, nici unitatea de control electronic (CE) nu sunt cauza accidentului lui Charles, iar acestea nu par să fi fost compromise.

Modelul 676 și activitatea de implementare

Fostul șef al Ferrari, Andrea Stella, șeful McLaren, a vorbit despre importanța activității de implementare a datelor. La începutul sezonului, McLaren a fost mult în afara ritmului.

Cu toate acestea, tehnicienii din Woking au făcut un pas uriaș înainte datorită evoluției din mijlocul sezonului.

În aceste cazuri, nu poate fi suficient să copiem. Acesta este un lucru pe care echipele l-au recunoscut și pe care trebuie să îl pună în aplicare în 2024.

Chiar și directorul echipei Ferrari, în ciuda faptului că nu este o persoană care vizitează prea des departamentele tehnice, a dorit să vadă proiectul Ferrari 2024 (676), care rulează în tunel de ceva timp.

Cu toate acestea, proiectul este în continuă actualizare, iar aspectul aerodinamic nu este definit. Abordarea Ferrari este de a lăsa un „spațiu de manevră” între caracteristicile cunoscute și cele noi.

Contrar celor declarate de Mercedes, conceptul Ferrari se află într-o formă de tranziție între SF-23 și filosofia Red Bull, cu unele soluții proprii la bord. Este greu să te aștepți la un „copy paste”, fără sens.

Comparație între monoposturile Ferrari înainte și după actualizările din GP-ul Spaniei – Ilustrație Rosario Giuliana

Dacă nu ai informații despre modul în care funcționează un concept, riști să te confrunți cu probleme semnificative, care au fost deja observate pe monopostul AMR23. În schimb, merită să simplificăm și să analizăm în profunzime aceste detalii.

Staff-ul lui Cardile și-a concentrat eforturile până în luna iulie, pentru a repara erorile din timpul sezonului. Mașina de la testele de pre-sezon din Bahrain plătea „tribut” porpoising-ului și era foarte instabilă în virajele rapide din cauza conceptului incorect.

Au existat îmbunătățiri după parcurgerea sesiunilor de teste, cum ar fi înțelegerea mai bună a modului în care se pot rezolva acestor probleme.

Datele sunt mai consistente după introducerea upgrade-urilor din Austria. Un alt pas înainte a fost făcut prin „actualizarile” din din Japonia, care a fost hotărâte încă din vară.

Bineînțeles, va trebui să ne așteptăm la mult mai mult din partea echipei Ferrari…

Câteva „capcane tehnice” pentru a oferi spectacolul visat de Liberty Media.

Datorită caracteristicilor circuitului din Las Vegas, Ferrari ar trebui să aibă aici, o evoluție convingătoare. Pista americană are similitudini, cu legendarul circuit de la Monza. Cele 10 viraje ale traseului, se potrivesc cu „profilul” monopostului italian

În Las Vegas (conform prognozei meteo), ne așteptăm la temperaturi scăzute. Acest aspect va influența într-o manieră decisivă, rezultatul final al GP-ului.

McLaren are un drag mai ridicat, dar pneurile sunt aduse mai rapid în fereasta de funcționare, la temperaturi scăzute la nivelul asfaltului (raportat la adversari). În aceeași categorie, „intră” și Alfa Romeo. Astfel, echipa ar trebui să aibă o evoluție mai bună, după „dezastrul” din Brazilia

De asemenea, există un mare semn de întrebare, în legătură cu evoluția celor de la Aston Martin. La Interlagos, monopostul AM23 s-a comportat mai bine, după „reîntoarcerea” la vechea configurație aero.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *