A mai rămas o lună și jumătate până pe 13 februarie, data în care va fi lansat noul monopost al celor de la Ferrari. „Punctele cheie” ale acestui proiect au fost deja finalizate, majoritatea având legătură cu partea aerodinamică.
Astfel, Leclerc și Sainz vor avea la dispoziție o mașină diferită comparativ cu precedentele două sezoane.
Cu siguranță, 2024 este un nou început pentru Ferrari. De asemenea, este primul an în care se va simți „amprenta” lui Frederic Vasseur în cadrul echipei italiene.
Schimbările de regulament care s-au petrecut în august 2022, au avut un impact negativ asupra „Căluțului Cabrat”. Nu putem spune același lucru și despre Red Bull. În cazul echipei austriece, schimbările au fost de bun augur.
Creșterea cu 15 mm a părții din spate a podelei, în combinație cu modificarea difuzorului (10 mm), au favorizat echipa campioană. Până și Adrian Newey a admis asta…
„Aspectul interesant este că anunite persoane au luptat pentru implementarea acestor schimbări.”
„Dar, datorită acestor modificări, am recuperat noi teren. Până la punerea în aplicare a noilor prevederi, în 2022, (probabil) eram în spatele Ferrari în virajele de viteză mare.”
Red Bull nu a fost însă singura echipă, care a profitat de introducerea acestor noi „amendamente”. Aston Martin și McLaren au făcut la rândul lor progrese, în timp ce Ferrari și Mercedes au avut de suferit.
Însă, în 2024, aceste lucruri ar urma să se schimbe. Conform lui Vasseur, noul monopost va fi „mai mult decât o mașină cu un concept revoluționar, va fi o evoluție”.
Schimbările în ceea ce privește abordarea Ferrari (din punct de vedere al aerodinamicii), au apărut încă de anul trecut (MP al Spaniei).
Odată cu implementarea sidepode-urilor de tip downwash, rezultatele din tunel au fost negative din punct de vedere al nivelului de downforce. Același lucru s-a întâmplat și la Mercedes.
Cu toate acestea, schimbarea a fost necesară pentru a deschide noi perspective, în ceea ce privește dezvoltarea mașinii.
Obiectivul a fost ca Ferrari să își mențină punctele cheie de pe vechiul monopost (SF23), iar în același timp, problemele acestuia să fie rezolvate.
Ultimele simulări din tunelul de vânt au dat rezultatele așteptate de ingineri: creșterea nivelui de downforce, fără a creea o rezistență la înaintare prea mare (drag).
Comparativ cu anul trecut, în urma acestor simulări, nivelul de downforce a crescut cu 9%. Astfel, nouă mașină Ferrari ar fi cu 4 zecimi și jumătate (în medie) mai rapidă decât cea din 2023.
Desigur, această cifră este strict orientativă. Performanța va depinde și de alți factori de natură tehnică.
Totuși, având în vedere că regulamentul nu s-a schimbat, îmbunătățirea este semnificativă, la nivelul unei echipe de top.
Obiectivul echipei italiene este să elimine ecartul care îi separă de Red Bull. Deși proiectul a înaintat în direcția corectă, echipa de la Maranello admite că „nu se pot întâmpla minuni” cu generațiile actuale de monoposturi.
Ferrari și Mercedes au făcut greșeli în dezvoltarea mașinii din 2023, greșeli care vor avea repercusiuni și asupra proiectului din 2024. Prin urmare, RB20 (la fel ca predecesorul său) este favorit la câștigarea titlului mondial.