Lupta pentru ambele titluri din Formula 1 din acest sezon a luat o nouă întorsură în acest weekend în Brazilia. După o cursă cu un final controversat și o penalizare post-cursă pentru Max Verstappen, acum au apărut noi zvonuri care susțin că Red Bull suspectează McLaren că se angajează într-un nou comportament ilegal pentru a găsi ritm în plus în curse.
Potrivit Auto Motor und Sport și Motorsport, Red Bull suspectează că McLaren își umple anvelopele monoposturilor cu apă pentru a le răci mai bine – și că McLaren nu este singura echipă care se implică în acest comportament.
Teoria este că unele echipe au găsit o modalitate de a injecta apă – sau un alt lichid nespecificat – în pneuri prin supape cu puțin timp înainte ca pneurile să fie montate pe monoposturi.
Existența unui astfel de lichid de răcire în interiorul pneului ar putea ajuta la menținerea răcirii în cea mai mare parte a pneului pentru a limita degradarea termică și, în cele din urmă, pentru a asigura un ritm de cursă mai bun.
Se înțelege că îngrijorarea cu privire la această activitate a apărut după Marele Premiu din Singapore, când unele surse sugerează că unele jante ale echipelor au fost observate cu lichid în interiorul lor – ceva neobișnuit.
Acest lucru se datorează faptului că, în mod normal, echipele fac un efort suplimentar pentru a încerca să elimine toată umezeala din interiorul unui pneu, deoarece acest lucru contribuie la asigurarea atingerii presiunii maxime perfectă a pneurilor.
Într-adevăr, regulamentele tehnice ale F1 încearcă să limiteze cantitatea de lichid pe care echipele o pot elimina, mai degrabă decât să o adauge.
Articolul 10.8.4 prevede că: „Anvelopele pot fi umflate numai cu aer sau azot” și «este interzis orice proces al cărui scop este de a reduce cantitatea de umiditate din anvelopă și/sau din gazul de umflare».”
Conform Motorsport, FIA a fost alertată cu privire la îngrijorările legate de această activitate, iar șeful acestui departament (plângeri) pentru monoposturi, Nikolas Tombazis, a dialogat cu Pirelli și echipele la GP-ul Braziliei pentru a discuta problema.
În plus, se înțelege că Tombazis a supravegheat îndeaproape îndepărtarea pneurilor de pe jante după cursa de sprint din Brazilia pentru a vedea dacă există vreo dovadă de lichid neobișnuit acolo.
Deși nu au existat comentarii oficiale din partea FIA cu privire la această problemă, se înțelege că există scepticism cu privire la faptul dacă echipele ar încerca sau nu să exploateze problemele din acest domeniu.
Raportul de verificare al FIA de la cursa de sprint a confirmat, de asemenea, că pneurile au fost inspectate și au primit undă verde. Raportul spune: „Anvelopele utilizate de toți piloții în timpul Sprintului de astăzi au fost verificate”.
Se înțelege că ideea de a adăuga apă în pneuri a fost interzisă de mulți ani printr-o directivă tehnică emisă anterior de FIA, astfel încât oricine ar fi fost găsit adăugând lichid în acest mod ar putea risca să fie raportat comisarilor.
Potrivit Auto Motor und Sport, echipa Red Bull însuși este familiarizată cu această tactică, deoarece a experimentat-o în trecut, înainte ca FIA să interzică orice fel de metodă care ar fi permis adăugarea de lichid în pneuri.
Sursă Thumbnail : Motorsport Total