Formula 1: Cinci lucruri pe care nu le știai despre Interlagos

Distribuie articolul:

Cele mai importante lucruri pe care (poate) nu le știați, despre legendsrul circuit de la Interlagos.

Marele Premiu al Braziliei a fost inclus în calendar în fiecare an, începând cu sezonul 1973 (cu excepția anului 2020, din motive evidente). Prin urmare, această etapă are o istorie grandioasă.

2013 – Sebastian Vettel ( Marele Premiu al Braziliei )

1. MP al Braziliei, 2013 – Ultima cursă cu motoarele V8.

Marele Premiu al Braziliei, ediția 2013, a fost ultima cursă, de F1, în care motoarele V8 au fost folosite. Următorul sezon, 2014, avea să inaugureze noua eră hibridă. Inițial (2006), motoarele V8 au fost limitate la 19.000 rpm. Însă, în 2009, limita a fost redusă la 18.000 rpm. La Interlagos, în 2013, Sebastian Vettel a câștigat cursa, ajungând la nouă victorii consecutive, iar Mark Webber (coechipierul său) a terminat pe locul P2. De asemenea, pe lângă „cântecul de lebădă” al motoarelor V8, aceasta a fost ultima cursă și pentru Mark Weber.

2. Bufnițele sunt „omniprezente” la Interlagos.

Este neobișnuit (deși circuitele din Singapore și Austria ne pot contrazice), ca animalele să se afle în apropierea unei piste, dar la Interlagos, bufnița de vizuină – cunoscută și sub numele de Shoco – și-a făcut casă. Această pasăre mică este unică printre bufnițe, deoarece are picioare mai lungi, ceea ce îi permite să „sprinteze”, dar și să zboare atunci când vânează. De asemenea, spre deosebire de alte bufnițe, ele sunt active în timpul zilei.

Ayrton Senna

3. Piloții brazilieni au avut succes la Interlagos.

Din cele 47 de Mari Premii ale Braziliei, un pilot brazilian a plecat din pole position de 10 ori și a câștigat de 5 ori. Emerson Fittipaldi a fost primul pilot brazilian, care a câștigat GP-ul de pe teren propriu. El a câștigat cursa inaugurală a campionatului, în 1973 și 1974 (ambele desfășurate la Interlagos). Carlos Pace – cel care a dat numele acestui circuit (după tragicul său accident aviatic, petrecut în 1977) – a câștigat anul următor, în 1975. Nelson Piquet s-a impus în Brazilia, însă, pe circuitul de la Jacarepagua (în 1983 și 1986). Ayrton Senna a obținut victoria pentru McLaren în 1991 și 1993, iar Felipe Massa a câștigat în 2006 și 2008.

Pilotul german de Formula 1 Michael Schumacher de la Scuderia Ferrari F1 salută spectatorii cu steagul brazilian înainte de Marele Premiu de Formula 1 al Braziliei pe circuitul de curse din Interlagos, lângă Sao Paulo, Brazilia. Duminică, 22 octombrie 2006.

4. Șapte piloți au câștigat două curse consecutive în Brazilia

Așa cum spuneam mai sus, Emerson Fittipaldi a câștigat GP-urile din 1973 și 1974. Următorul pe listă, a fost pilotul argentinian Carlos Reutemann. Acesta s-a impus în 1977 și 1978. Cvadruplul campion mondial, Alain Prost a reușit să realizeze această performanță de două ori (1984/1985, 1987/1988).

În perioada Benetton, Michael Schumacher a reușit victorii consecutive, la Interlagos (1994 și 1995). Marele său rival, Mika Häkkinen a obținut victoria pe circuitul brazilian, în sezoanele în care a devenit campion mondial (1998 și 199).

Juan Pablo Montoya a fost un alt „specialist” al pistei de la Interlagos. Montoya a câștigat în 2004, respectiv 2005. Prima victorie a venit la volanul unui Williams-BMW, iar în anul următor, JP a adus victoria celor de la McLaren-Mercedes. În fine, ultimul pilot care a câștigat două curse la rând în Brazilia, a fost Nico Rosberg (2014 și 2015).

5. Red Bull „se simte bine” la Interlagos.

În acest weekend, va fi pentru a 19-a oară (începând cu 2005), când Oracle Red Bull Racing participă la Marele Premiu al Braziliei. Cea mai recentă victorie a echipei a venit în 2019, alături de Max Verstappem. În total, echipa are 5 victorii și 5 podiumuri.

Acest articol este o scurtă introducere, revenim cu un articol detaliat despre istoria acestui circuit legendar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *