Charles Leclerc a condus o dublă dominantă Ferrari la Austin, prima a Scuderiei în state după 18 ani. De asemenea, acest 1-2 culminează cu victoria Ferrari AF Corse în cursa „Lone Star Le Mans” a Campionatului Mondial de Anduranță FIA, desfășurată la sfârșitul lunii august pe același „Circuit of The Americas”.
Marele Premiu de la Austin a oferit un spectacol deosebit, cu o cursă plină de răsturnări de situație. Lando Norris, care a plecat din pole position, s-a chinuit să își mențină poziția de lider după un start incert, la fel ca și Max Verstappen, permițându-i lui Charles Leclerc să preia conducerea în primele tururi.
Ferrari a fost într-o ligă a lor, în timp ce Lando Norris a crezut că a completat podiumul, doar că comisarii i-au acordat cinci secunde penalizare pentru că l-a depășit pe Verstappen în afara pistei, ceea ce înseamnă că Verstappen a obținut Poziția a 3-a în clasamentul final.
Norris și Verstappen au plecat bine, dar când Verstappen a încercat să se strecoare pe interior în virajul 1, ambii piloți au ieșit în larg la ieșire, în timp ce Charles Leclerc de la Ferrari a trecut în frunte în GP-ul Statelor Unite. Hamilton urcase deja de la P18 la P12. Carlos Sainz, la volanul celuilalt monopost Ferrari, și-a croit drum spre locurile de pe podium în fața lui Norris.
Prima parte a cursei a fost întreruptă de un Safety Car în turul trei, fiind prima astfel de intervenție de la Marele Premiu al Canadei încoace (adică prima în 4+ luni), când Lewis Hamilton a pierdutg controlul monopostului Mercedes W15 și a intrat în pietriș în virajul 19, incident similar ca și al coechipierului său , Russell, din ultima sesiune a calificărilor de ieri. . În turul șapte, steagul verde a permis reluarea cursei, fără alte probleme pentru piloții din frunte.
Leclerc a stabilit primul tur rapid al cursei în turul șapte, gestionând perfect pneurile Medium, demonstrând încă o dată eficiența Ferrari în această etapă a sezonului. Cu toate acestea, lupta strategică a continuat cu schimbări constante de ritm.
George Russell, care a încercat să revină după o sesiune de calificări dezamăgitoare, l-a depășit pe Valtteri Bottas în turul 14. Cu toate acestea, el a fost penalizat în turul 16 pentru că l-a scos de pe pistă pe pilotul Kick Sauber. Între timp, opririle strategice la boxe au început în turul 22, Sainz intrând la boxe pentru a monta pneuri Hard, urmat de Verstappen și Leclerc la scurt timp după aceea.
Cel mai așteptat duel al cursei și al sezonului a avut loc în turul 53, când Lando Norris, care a revenit în forță, a reușit să îl depășească pe Max Verstappen, pilotul Red Bull cedând sub presiunea tânărului britanic. McLaren a arătat un ritm de cursă excelent, Norris recuperând mai multe poziții după un start dificil.
În ultimele tururi, timpii pe tur au scăzut considerabil, Leclerc, Norris, Sainz și chiar Hamilton făcând pe rând cele mai rapide tururi. În cele din urmă, Charles Leclerc a câștigat Marele Premiu al Statelor Unite în fața lui Carlos Sainz, o performanță incredibilă din partea Ferrari. Locul trei pentru Max Verstappen, care s-a apărat ca un campion și a câștigat încă trei puncte valoroase pe Lando Norris. De asemenea, de notat : Liam Lawson imediat în puncte, terminând al nouălea, cu Franco Colapinto, de asemenea, în top 10. O performanță remarcabilă din partea lui Hulkenberg, terminând pe locul opt cu Haas.
Clasamentul Final al cursei:
Clasamentul General al Piloților:
Poziție | Pilot | Echipă | Puncte |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 354 |
2 | Lando Norris | McLaren | 297 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 275 |
4 | Oscar Piastri | McLaren | 247 |
5 | Carlos Sainz | Ferrari | 215 |
6 | Lewis Hamilton | Mercedes | 177 |
7 | George Russell | Mercedes | 167 |
8 | Sergio Perez | Red Bull | 150 |
9 | Fernando Alonso | Aston Martin | 62 |
10 | Nico Hulkenberg | Haas | 29 |
11 | Lance Stroll | Aston Martin | 24 |
12 | Yuki Tsunoda | RB | 22 |
13 | Daniel Ricciardo | RB | 12 |
14 | Alexander Albon | Williams | 12 |
15 | Pierre Gasly | Alpine | 8 |
16 | Kevin Magnussen | Haas | 8 |
17 | Oliver Bearman | Ferrari/Haas | 7 |
18 | Esteban Ocon | Alpine | 5 |
19 | Franco Colapinto | Williams | 5 |
20 | Liam Lawson | Racing Bulls | 2 |
21 | Guan Yu Zhou | Kick Sauber | 0 |
22 | Valtteri Bottas | Kick Sauber | 0 |
Cu un rezultat de 1-2 pentru Ferrari în Statele Unite, echipa din Maranello se află acum la 48 de puncte în spatele McLaren, cu cinci curse înainte de final. Red Bull are doar opt puncte avans față de Ferrari, care a dominat în Texas. Lupta dintre Haas și Racing Bulls pentru locul șase este de asemenea palpitantă, cu un punct valoros pentru Williams.
Clasamentul General al Constructorilor:
Poziție | Echipă | Puncte |
1 | McLaren | 544 |
2 | Red Bull | 504 |
3 | Ferrari | 496 |
4 | Mercedes | 344 |
5 | Aston Martin | 86 |
6 | Haas | 38 |
7 | VCARB | 36 |
8 | Williams | 17 |
9 | Alpine | 13 |
10 | Kick Sauber | 0 |
Cursa de la Austin a fost, în concluzie, un Mare Premiu foarte interesant și palpitant, care lasă multe întrebări deschise pentru restul sezonului. Următoarea etapă va fi în Mexic, pe Autodromo Hermanos Rodriguez, week-endul următor.
Sursă Thumbnail – Getty Images