You are currently viewing Formula 1 – Qatar – Charles Leclerc impune ritmul în singurul antrenament de pe Lusail

Formula 1 – Qatar – Charles Leclerc impune ritmul în singurul antrenament de pe Lusail

Charles Leclerc și Ferrari au început „cu dreptul” în Qatar într-un weekend crucial în cursa pentru titlul constructorilor.

Timpul de 1:21.953 al lui Leclerc a spulberat monoposturile McLaren în FP1, oferindu-le celor de la Ferrari avantajul de a continua încercarea de a refuza titlul constructorilor echipei din Woking.

Vineri după amiază, Formula 1 a dat startul rundei cu numărul 23 din acest sezon, fiind chiar singura oră de antrenamente libere pentru piloți la Marele Premiu al Qatarului în acest weekend de tip F1 Sprint.

În primul său tur rapid Max Verstappen a stabilit un timp de referință de 1:26.3 ca reper pentru rivali, în timp ce soarele apunea în Doha, deși olandezul a solicitat imediat schimbarea căștii din cauza că intra prea mult aer, în timp ce Valtteri Bottas s-a trezit blocat în „trafic”.

Yuki Tsunoda nu a avut astfel de probleme și, într-un weekend în care s-a întrebat de ce nu pare a fi un candidat serios la Red Bull, a crescut ritmul la 1:26, Verstappen ripostând rapid. Între timp, George Russell s-a confruntat cu „un sistem de frânare precar” pe al său AMG-Mercedes W15.

Liam Lawson și Sergio Perez s-au „reîntâlnit” ca de fiecare dată, Lawson exclamând „Perez, sincer” în timp ce rivalul său trecea foarte rapid pe lângă VCARB-ul său lent, ceea ce Perez făcuse greșit nefiind foarte clar, în timp ce Fernando Alonso a fost forțat să acționeze rapid în mod evaziv, traficul dovedindu-se o problemă la începutul sesiunii.

Ritmul a continuat să crească pentru toți piloți și cu 20 de minute înainte de final, Leclerc era în frunte, timpul său de 1:23.702 oferindu-i un avans de două zecimi față de Verstappen, Pierre Gasly continuând să impresioneze, afându-se pe P3.

Perez a ieșit larg în virajul 15, continuând neafectat, în timp ce Williams a avut parte de un alt moment cu sufletul la gură, Franco Colapinto trecând peste bordură.

După ce primele tururi au avut loc în cea mai mare parte cu pneurile Pirelli medium C2, această compoziție a rămas cea preferată pentru următoarele tururi rapide de la jumătatea sesiunii.

Virajul 15 l-a „păcălit” și pe Oscar Piastri, australianul având de lucru pentru a intra în top 10. Între timp, Norris și-a văzut turul rapid dus pe apa sâmbetei după un spin în virajele 4/5. Gasly le-a cerut celor de la Alpine să verifice partea din față a mașinii sale după ce a avut și el un spin.

Între timp, Leclerc și Carlos Sainz de la Ferrari au mers împotriva mulțimii și au ieșit pe pneurile hard, iar Sainz a urcat pe P2, la o zecime în spatele coechipierului său. Următoarea sa încercare l-a distanțat cu trei zecimi.

McLaren a „zburat” totuși, după evaluarea lui Sergio Perez, în timp ce Norris la volanul acelui MCL38 l-a frustrat pe Leclerc în spate. „Nu știu ce naiba face Norris”, a exclamat el.

Pe măsură ce sesiunea ajungea spre final, coechipierul lui Gasly de la Alpine, Esteban Ocon, a revenit în sfârșit pe pistă, după ce Alpine a finalizat modificările de configurație pe mașina sa.

Colapinto a testat pneurile soft și, din nou, a folosit fiecare centimetru de pistă și chiar mai mult, ajungând cu roțile de pe partea stângă în pietriș.

Pneurile soft au fost cele folosite în ultimele minute ale FP1, Leclerc găsind opt zecimi în simulările de calificări pentru a reveni pe primul loc, având un timp cu șapte zecimi mai bun decât Carlos Sainz.

Lance Stroll se clasase temporar pe locul P3 cu monopostul său Aston Martin. Dar, a venit McLaren!

Leclerc a terminat astfel primul sesiunea, Norris instalându-se pe P2 și Piastri pe P3, înainte ca monegascul să mai facă un record personal, obținând un timp mai bun cu patru zecimi și jumătate.

Rezultatele sesiunii de antrenamente

Surse Foto – Formula One Management

Sursă Thumbnail – MSN

Distribuie articolul:

Fabian Zarvă

Salutări. Sunt Fabian. Am descoperit pasiunea pentru motorsport din 2010, prima mea cursă vizionată fiind Marele Premiu al Malaeziei (F1) . De atunci, am început să vizionez cât mai multe curse de Formula 1, iar, pe măsură ce am crescut, am început să descopăr din ce în ce mai multe discipline ale motorsportului care mă pasionează : Anduranță, Turisme, Motociclism - Viteză , Raliuri (și aferente) , Stock-Cars etc. Îmi place să scriu și să învăț , zilnic, câte puțin, din ce în ce mai mult, de această lume minunată și plină de adrenalină.

Lasă un răspuns