Frederic Vasseur: „Avem nevoie de 3 etape pentru a înțelege noul pachet de upgrade-uri.”

Distribuie articolul:

La Imola, Max Verstappen a câștigat a cincea cursă din cele șapte GP-uri disputate în acest sezon, extinzându-și avansul în clasamentul piloților. Cu toate acestea, victoria lui Verstappen nu a fost „o plimbare în parc”. Presiunea exercitată de adversari este din ce în ce mai mare, spre deosebire de începutul sezonului, atunci când Red Bull a dominat autoritar competiția. McLaren și Ferrari au adus îmbunătățiri monoposturilor, iar olandezul a avut o misiune mult mai dificilă în ultimele etape.

Ferrari a recuperat încă 2 zecimi și jumătate față de Red Bull

Chiar dacă la Imola rezultatul nu a fost pe măsura așteptărilor, Ferrari a înregistrat un progres semnificativ. Există semne de optimism la Maranello, echipa cred că o înțelegere deplină a modului în care funcționează noul pachet de upgrade-uri se va petrece fie la Barcelona, fie la Montreal. Între timp, înainte de etapa de la Monaco, Leclerc l-a depășit pe Sergio Perez în clasamentul piloților.

În concluzie, la Imola, Ferrari nu s-a putut implica în lupta pentru victorie și din cauza rezultatelor slabe înregistrate în calificări. Cu toate acestea, ecartul a scăzut drastic. Acum, sutimile fac diferența, nu zecimile de secundă… După cum arată datele, diferența dintre Ferrari și Red Bull a scăzut semnificativ față de Bahrain, ca să nu mai vorbim de sfârșitul anului 2023.

Dacă facem o analiză a primelor șase curse, vedem că Ferrari a performat mai bine în cursă. În continuare, calificările reprezintă un punct slab. Inginerii dezvoltă următoarele actualizări în jurul a două teme centrale: aducerea mai rapidă a pneurilor în temperatură și creșterea eficienței aero.

Leclerc și Sainz au avut o problemă cu pneurile medium. Ei au pierdut 1 zecime pe linia dreaptă și 1 zecime în viraje (raportat la concurență). Această problemă accentuează comportamentul subvirator al monopostului și afectează balansul mașinii.

În ceea ce privește cel de-al doilea punct, în ciuda faptului că actualizările au redus rezistența la înaintare, monopostul Ferrari SF24 se confruntă cu un drag exagerat.

Cu toate acestea, se așteaptă progrese spre Silverstone, deoarece pe unele circuite, Red Bull și McLaren au un avantaj cuprins între 2 și 6 km/h.

„Trebuie să forțăm lucrurile, avem nevoie de cel puțin trei curse pentru a vedea cum merge mașina (pe mai multe tipuri de viraje) înainte de a aduce alte actualizări”, a declarat Vasseur.

Între timp, etapa de la Monaco are loc săptămâna viitoare. În Prinicpat, SF24 va suferi modificări la aripa spate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *