Ultimele știri și zvonuri legate de Formula 2. Ce suprize vom avea la Abu Dhabi și în sezonul 2024?

Formula 2 se află în pauza dintre etapa de la Monza, de la jumătatea lunii septembrie, și finala de la Abu Dhabi, programată în ultima săptămânii a lunii noiembrie. Cu alte cuvinte, Theo Pourchaire și Fred Vesti, protagoniștii luptei la titlu, au de așteptat peste 2 luni pentru a disputa marea finală în urma căreia vom afla campionul din acest an.


Chiar dacă acțiunea de pe circuit lipsește, zvonurile și știrile legate de F2 nu întârzie să apară. Mai ales că această competiție se află într-un vârf de imagine, după ce a depășit borna de 100 milioane de vizionări în weekend-ul din Zanvoort. 2024 va reprezenta începutul unei noi ere în competiția suport Formulei 1.


Începând cu anul următor vom avea noi monoposturi în competiție, iar spectacolul pe circuit ar trebui să crească și mai mult. Podeaua va dezvolta într-o măsură efectul de sol întâlnit în Formula 1 și va crește eficiența aerodinamică a monoposturilor. Astfel, monoposturile de anul viitor vor fi mai rapide.


Sezonul 2024 reprezintă un punct de răscruce și din punct de vedere al drumului spre Formula 1. Cu noile monoposturi, piloții își vor da un restart, iar cei care vor veni în competiție anul viitor vor începe de la același punct cu cei care au concurat și în acest an.

Jehan Daruvala (Foto)


Însă nu toți piloții din acest an vor continua și în sezonul următor. Campionul competiției nu are voie să o facă, existând o regulă în acest sens. Jehan Daruvala va face pasul în Formula E cu Mahindra, iar Brad Benavides nu a convins în 2023 și va fi înlocuit. Interesantă va fi și situația lui Roy Nissany, ce are multe sezoane în competiție, fără să obțină rezultate prea importante.

Israelianul aduce un pachet financiar important la PHM Racing, însă câteva zvonuri indică ideea că ar putea face pasul în IndyCar din 2024. De menționat sunt și Zane Maloney sau Enzo Fittipaldi, ce vor părăsi academia Red Bull la finalul acestui sezon 2023. Din 2024, aceștia ar putea să rămână în Formula 2, dar drumul către Formula 1 va fi extrem de anevoios.

Enzo Fittipaldi și Zane Maloney (Foto)

Junior Red Bull va deveni o nouă speranță a Germaniei, Tim Tramnitz, locul 3 din FRECA. Acesta a testat în Formula E cu ABT Cupra și va fi pe grila Formulei 3 în sezonul viitor. Theo Pourchaire are o șansă enormă să devină campion în Formula 2.

Théo Pourchaire (Foto)

Totuși, dacă Vesti va reuși remontada, ce se va întâmpla cu juniorul Sauber? Pourchaire a declarat că acest sezon este ultimul al său în Formula 2, iar de la anul va fi pilot de teste pentru Sauber în Formula 1. Sezonul 2025 ar trebui să înceapă cu Pourchaire în cockpit-ul unui monopost de Formula 1 ca pilot titular.

Kimi Antonelli (Foto)


Un alt pilot despre care s-a discutat foarte mult este Andrea Kimi Antonelli. Juniorul Mercedes, în
vârstă de 17 ani, va ajunge în Formule din 2024, iar unele surse au indicat că acesta ar putea sări
peste Formula 3 și ar putea concura direct în F2. Andrea Kimi Antonelli a avut rezultate fantastice în Karting și FRECA, fiind numit de câteva nume importante „noul Max Verstappen”.

Kush Maini (Foto)


Kush Maini are un susținător important în spate, pe Mika Hakkinen. Campionul mondial din 1998 și 1999 vede mult potențial în pilotul Campos și s-a oferit să îl ajute cu câteva sfaturi în viitor. Să nu uităm că Mika a contribuit semnificativ la succesul lui Valtteri Bottas din Formula 1. Acum va avea o nouă misiune.

Al doilea pilot Campos, Ralph Boschung, se află la ultimul sezon din competiție. Considerat un mare talent, pilotul elvețian nu a confirmat total așteptările și va începe un alt drum din 2024.

Oliver Bearman (Foto)

Oliver Bearman pare că are viitorul asigurat în Formula 1 dacă va avea rezultante convingătoare în F2. Juniorul Ferrari își va face debutul în Mexic, testând în primul antrenament cu Haas.


Sezonul următor din Formula 2 va conține un nou circuit în calendar. Pauza dintre Monza și Abu Dhabi va fi întreruptă de o etapă pe Losail, la final de noiembrie. Deocamdată, trebuie să ne concentrăm asupra finalei de le Yas Marina. Theo Pourchaire va pleca de la un avans de 25 puncte în lupta cu Fred Vesti. Interesantă va fi și bătălia pentru titlul constructorilor.

Autor text: Ionuț Popa

Théo Pourchaire: De la francezul minune din karting, la starul din Formula 2.

2023 ar putea fi anul lui Théo Pourchaire în Formula 2, la al treilea sezon petrecut în această serie. Pilotul ART Grand Prix conduce Campionatul Piloților înainte de etapa din Abu Dhabi. Francezul este într-o formă excelentă, realizând performanțe consistente pe parcursul anului, performanțe care l-au propulsat în lupta pentru titlul din Formula 2.

Deși are doar 20 de ani, Pourchaire a reușit să aibă un parcurs fulminat, cu rezultate notabile, în karting și în seriile de monoposturi. Vom enumera aceste lucruri, în rândurile care urmează.

Star în Karting.

Între 2011 și 2015, Pourchaire a câștigat 12 titluri în karting (în competițiile naționale). Francezul a participat și în Campionatul Mondial de Karting. Cea mai bună performanță în această serie, a fost locul 3 (2017). De asemenea, Pourchaire a concurat și în varianta europeană, a acestei discipline. Rezultatele nu s-au situat însă la nivelul așteptărilor (locul 8, în clasamentul general).

O ascensiune fulminantă.

În 2018, Pourchaire a făcut „tranziția” către monoposturi. Pilotul originar din hexagon, a confirmat încă din primul sezon. Pourchaire a câștigat titlul în Formula 4 Franceză (la juniori), obținând 16 victorii din 20 de curse în care a luat startul. Anul următor, Theo avea să devină campion în Formula 4. Odată cu acest titlu, (obținut în fața lui Dennis Hauger) lui Pourchaire „i s-au deschis porțile ” către Formula 3.

Lupta pentru supremație în Formula 3.

Sosirea sa în Formula 3, în 2020, a creat o luptă titanică pentru titlu, care a mers până în runda finală desfășurată la Mugello. Acum, cu ART Grand Prix, Pourchaire s-a luptat cu binomul PREMA Racing, Oscar Piastri și Logan Sargeant. Cei 3, și-au împărțit victoriile și podiumurile pe parcursul sezonului.

Pourchaire a avut nevoie de doar 4 curse pentru a ajunge pe cea mai înaltă treaptă a podiumului. Victoria a venit pe Red Bull Ring (cursa de sprint). Odată cu acest succes, Theo a devenit cel mai tânăr câștigător din istoria competiției (16 ani). Succesul din Austria, a fost „dublat” de cel din Ungaria (cu un avans de 11.9s în fața lui Oscar Piastri).

În etapele rămase, francezul nu a punctat decât într-o singură cursă. Două podiumuri la Monza, l-au propulsat pe Pourchaire în lupta pentru titlul categoriei. În ciuda unui nou podium la Mugello, Pourchaire a pierdut campionatul în fața lui Oscar Piastri. Cu toate acestea, performanțele din Formula 3 au fost suficiente pentru accederea în clasa superioară (Formula 2).

Cel mai tânăr câștigător din istoria Formulei 2, are șanse să devină campionul acestei competiții.

Alăturându-se echipei ART Grand Prix în 2021, Pourchaire și-a pus rapid amprenta asupra campionatului. Monte Carlo este, fără îndoială, cea mai mare provocare cu care se confruntă piloții în fiecare sezon, dar la doar 17 ani, nouă luni și două zile, Pourchaire a cucerit străzile din Principat. A fost prima sa victorie în cadrul acestei competiții. Totodată, cu acest succes, francezul a devenit cel mai tânăr pilot care se impune într-o etapă de F2.

În ciuda unor rezultate bune, (in prima parte a sezonului) stagiunea i-a fost afectată de un accident suferit la Baku. Pourchaire avea să termine anul pe locul 5, în clasamentul general. Pe lângă succesul de la Monaco, pilotul celor de la ART Grand Prix, a câștigat și la Monza.

În 2022, Pourchaire a fost pretendent la titlul mondial. Din păcate, lucrurile nu au decurs conform așteptărilor. Tandemul format din Felipe Drugovich -MP Motorsport, s-a dovedit a fi mai puternic.

Pourchaire a înregistrat victorii la Imola și Budapesta. Erorile de pilotaj și problemele tehnice, au reprezentat „călcaiul lui Ahile” pentru francez. În ciuda faptului că diferența de puncte (dintre el și Drugovich) a fost redusă înainte de pauză de vară, (la 21 de puncte) brazilianul s-a impus la Zandvoort și a devenit campionul Formulei 2, la Monza, cu o etapă înainte de final.

Pourchaire a terminat pe locul al doilea și a fost în cele din urmă confirmat pentru un nou sezon alături de ART. În 2023, obiectivul era unul singur: titlul categoriei.

2023: Vis devenit realitate?

În 2023, Pourchaire pare că a învățat din greșelile sale. Astfel, Theo a avut un parte de un sezon extrem de constant (11 clasări pe podium). Cu o etapă înainte de final, el are un avans de 25 de puncte în fața celui mai apropiat adversar (Frederic Vesti).

În acest an, greșelile au fost limitate, punctele maximizate, în weekend-urile în care victoria nu a fost la îndemână. Prin urmare, Pourchaire merită conducerea în clasament și un titlul pe care îl „vânează” încă din 2021.