Lewis Hamilton și-a exprimat încântarea față de duelul „distractiv” cu coechipierul său de la Mercedes, George Russell, după ce l-a depășit pe acesta pentru a obține locul patru la Marele Premiu al Mexicului. Ambii piloți Mercedes au avut o cursă competitivă, finalizând pe locurile patru și cinci, în timp ce au acumulat puncte importante pentru echipă.
Schimbări timpurii de poziții și evoluția cursei
Hamilton și Russell au pornit de pe pozițiile a cincea și a șasea pe grilă, însă au făcut schimb de locuri încă din primul tur, Russell reușind să preia conducerea în fața colegului său până în turul 14. De-a lungul fazelor de schimburi de pneuri, cei doi au câștigat o poziție datorită unei penalizări de 20 de secunde primite de Max Verstappen, iar Hamilton s-a apropiat treptat de Russell.
În cele din urmă, Hamilton a reușit să treacă de Russell în turul 65, în virajul 1, și să își asigure locul patru. „A fost distractiv, m-am simțit bine azi,” a declarat Hamilton după cursă. „Am avut un start bun, dar primul meu stint a fost destul de slab din cauza unui dezechilibru masiv de subvirare. După oprire, am reușit să rectific problema și să mențin un ritm mai bun până la final.”
O bătălie curată între coechipieri
Hamilton a adăugat că a fost încrezător în capacitatea lor de a menține o luptă curată pentru poziție, în ciuda rivalității interne. „Nu cred că vreunul dintre noi ar face o mișcare nesăbuită. George este inteligent și știe cum să-și plaseze mașina, iar asta e valabil și pentru mine. Așa că atunci când echipa ne transmite să păstrăm cursa curată, este ceva firesc. Este la fel ca atunci când concurezi cu oricine altcineva, dar având în vedere că este coechipierul tău, trebuie să fii dublu precaut, pentru că amândoi vrem să terminăm cursa.”
Problemele lui Russell și contribuția echipei
Russell a reușit să finalizeze pe locul cinci, oferind Mercedes un dublu rezultat în top cinci și adunând date importante pentru echipă, mai ales că doar Hamilton a utilizat componentele noi testate de Mercedes în Mexic. Cu toate acestea, Russell a avut dificultăți suplimentare din cauza unor daune la aripa față, suferite la începutul celui de-al doilea stint. „Aveam un ritm destul de puternic la început, dar când am ieșit din pit stop în spatele lui Piastri, aripa mea frontală stângă s-a deteriorat complet după ce am lovit o denivelare. Probabil am pierdut câteva zecimi pe tur până la finalul cursei, așa că a fost o provocare să rezist 40 de tururi. Totuși, locul cinci este mulțumitor, având în vedere ce am experimentat vineri,” a explicat Russell.
Rezultate și perspective pentru echipă
Finalizarea pe locurile patru și cinci în Mexico City oferă Mercedes puncte esențiale în clasamentul constructorilor și informații valoroase despre noile actualizări ale mașinii, deși doar o parte din echipă a avut acces la ele. Această performanță solidă, în ciuda unor provocări tehnice și a rivalității din cadrul echipei, reflectă atât îmbunătățirile Mercedes, cât și disciplina piloților.
Cu această performanță curajoasă în Mexic, Mercedes își păstrează ambițiile de a concura pentru podiumuri în cursele rămase din sezon.