You are currently viewing Hyundai Motorsport începe lupta pentru titlurile din WRC în Raliul Monte-Carlo

Hyundai Motorsport începe lupta pentru titlurile din WRC în Raliul Monte-Carlo

Pentru Hyundai Motorsport, lupta pentru titlurile din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)
începe in Raliul Monte-Carlo

Echipa va avea trei echipaje permanente în acest sezon, Thierry Neuville, Ott Tänak și Adrien
Fourmaux urmând să piloteze modelul Hyundai i20 N Rally 1 la fiecare etapa;

După câștigarea titlurilor mondiale la piloți și copiloți în 2024, Hyundai Hyundai Shell Mobis World
Rally Team vrea să își demonstreze competitivitatea și în sezonul 2025.

După câștigarea titlurilor mondiale la piloți și copiloti în 2024, pentru prima oara în istorie, Hyundai
Motorsport începe un nou sezon din Campionatul Mondial de Raliuri FIA cu obiective și mai ambițioase.

Pentru Hyundai Shell Mobis World Rally Team urmează cel de-al 12-lea sezon in WRC, iar după câștigarea
titlurilor mondiale, la piloți si copiloți, câștigate sezonul trecut, echipa vrea sa repete performanta in 2025 și să adauge și titlul mondial la constructori.

Pentru a-și atinge aceste obiective, Hyundai Motorsport va avea trei echipaje permanente care vor concura cu modelul Hyundai i20 N Rally1: campionii mondiali din 2024 Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe, Ott Tänak și Martin Järveoja, dar si Adrien Fourmaux și Alexandre Coria, care vor evolua ân premieră în culorile Hyundai Motorsport.

Thierry Neuville și Martijn Wydaeghe au ales sa concureze în sezonul 2025 cu numărul 1 pe mașină, fiind
primul echipaj dupa Sébastien Ogier, in 2022, care face asta.

“La fel ca în fiecare sezon, obiectivul nostru este sa ne luptam pentru cel mai bun rezultat posibil.

În 2024 am reușit să câștig titlul mondial la piloți, dar am ratat titlul constructorilor în ultima etapă.

Ca și echipă, acesta este obiectivul nostru principal, iar din punctul meu de vedere îmi doresc să rămân din nou în lupta pentru titlul pilotilor pana la final.

Am avut câteva sesiuni de teste cu noua mașina, în specificațiile pentru sezonul 2025, și cred că v-a conta foarte mult cum vom reuși să ne adaptam cu noile pneuri.

Încă nu am acumulat suficiente informații pentru a înțelege exact cum lucrează pe toate suprafețele și în plus vor fi și trei etape complet noi, așa ca acolo situația v-a fi și mai interesantă din acest punct de vedere.

Acum însă de abia aștept să înceapă noul sezon”, a spus Thierry Neuville.

Ott Tänak și Martin Järveoja au rămas la echipa si in 2025, acesta fiind cel de-al cincilea sezon în care
concurează cu un model Hyundai WRC.

După ce anul trecut echipajul estonian s-a luptat pentru titlurile mondiale până în ultima etapă cu colegii lor de echipa, Tanak și Järveoja sunt pregătiți să atace din nou coroana mondiala într-un sezon care se anunță a fi cel mai competitiv din istoria recenta a Campionatului Mondial.

“Obiectivul nostru principal este sa fim mai buni decat am fost anul trecut.

Cred ca asta ne va fi puțin mai ușor pentru ca după un sezon alături de echipa știm la ce sa ne așteptăm și cum putem sa ne îmbunătățim.

Ne dorim titlurile mondiale și ne vom lupta pentru asta in fiecare etapa.

Avem 3 raliuri complet noi, alt furnizor de pneuri si câteva modificări de regulament, așa ca sunt câteva lucruri cu care trebuie să ne acomodam.

Va fi foarte important sa ne adaptam cat mai repede pe fiecare suprafață și în acest moment este foarte greu de prezis ceea ce va urma, dar asta face ca lucrurile sa fie cu adevărat interesante”, a spus Ott Tänak.

Cu doua sezoane complete în categoria principala din WRC, Adrien Fourmaux și Alexandre Coria vor pilota în 2025 pentru Hyundai Motorsport.

Echipajul francez a terminat sezonul 2024 cu 5 podiumuri și un total de 162 de puncte, iar în cadrul Hyundai Shell Mobis World Rally Team vor concura pe mașina cu numărul 16.

“Sunt foarte încântat ca voi face parte din echipa Hyundai Shell Mobis World Rally Team și abia aștept să înceapă sezonul.

Titlul constructorilor este obiectivul principal și știu că trebuie să muncesc mult pentru a
ajuta echipa să-l câștige.

Avem foarte multe de învățat, ținând cont ca e primul sezon cu Hyundai Motorsport, dar avem și modificările de regulament, plus un nou furnizor de pneuri.

Vom lua totul pas cu pas și sper că ne putem implica constant în lupta pentru un loc pe podium.

Ar fi extraordinar dacă aș putea obține prima mea victorie în WRC încă din acest sezon, dar este clar ca mai avem multe de învățat.

Primele trei etape sunt pe trei suprafețe complet diferite, așa că mai întâi trebuie sa ne acomodam cu asta,” a spus Adrien Fourmaux.

Așa cum fiecare echipaj își dorește titlurile mondiale, la piloți și copiloți, obiectivul echipei este și câștigarea titlului mondial la constructori.

Hyundai Motorsport a reușit aceasta performanță în 2019 și 2020, iar pentru acest sezon echipa a făcut numeroase schimbări pentru a-și întări poziția în campionat.

Astfel, Gerard-Jan de Jongh apreluat rolul de inginer șef în cadrul echipei, fiind responsabil de toate aspectele tehnice, iar Pablo Marcos revine în echipa Hyundai Motorsport preluând rolul de team manager.

Sezonul 2025 din WRC vine cu o serie de modificări ale regulamentului tehnic, dar și în ceea ce privește
sistemul de punctaj.

În primul rând anul acesta vor fi 14 etape în calendar, aceasta fiind cel mai lung sezon din WRC după cel din 2008, cu trei etape complet noi în program:

  • Raliul Insulelor Canare pe asfalt (25-27 aprilie)
  • Raliul Paraguaiului pe macadam (29-31 august)
  • Raliul Arabiei Saudite (28-30 noiembrie)

În afara acestor provocări mai sunt și modificările tehnice, inclusiv renunțarea la sistemul hibrid, dar și un
nou furnizor de pneuri, Hankook fiind partener oficial pentru sezoanele 2025 – 2027.

În ceea ce privește sistemul de punctaj, nu se vor mai acorda puncte la finalul zilei de sâmbătă, dar numărul maxim de puncte care se pot câștiga într-o etapa a crescut la 35.

Se păstrează punctele suplimentare pentru cei mai buni timpi în Power Stage, dar și punctele pentru clasamentul zilei de duminica.

“Dupa victoriile obtinute in 2024, obiectivul nostru este sa fim si mai buni sezonul acesta.

În același timp trebuie sa rămânem cu picioarele pe pământ pentru ca urmează cu siguranță unul dintre cele mai disputate sezoane din istorie.

În pauza de iarna am analizat ce a mers bine si mai ales ce nu a mers si acum știm cum
trebuie sa abordam lucrurile.

Mă bucur ca Adrien si Alex fac parte din familia noastră și asta arata ca ne-am schimbat și noi strategia în ceea ce privește a treia mașină din echipa.

Competitorii noștri vor fi și ei mult mai puternici, dar obiectivul nostru rămâne același.

Sunt sigur ca toata echipă își dorește titlurile mondiale si că fiecare va face totul pentru că în final sa ne atingem obiectivele. Misiunea lui Thierry este să-și apere titlul mondial, Ott va fi șși el în cărți, iar Adrien va dori sa confirme încrederea pe care am avut-o in el.

În plus, mai sunt și factorii externi care vor influenta lupta pe probele speciale.

Avem un furnizor nou de pneuri, un regulament tehnic modificat și alt sistem de punctaj, așa că trebuie să ținem cont de toate aceste lucruri”, a spus și Cyril Abiteboul, președintele Hyundai Motorsport și directorul echipei.

Sursa articol: Hyundai Romania – comunicat de presă

Sursa foto: Hyundai Romania – comunicat de presă

Distribuie articolul:

Andrei Vlad Baicu

Am vârstă de 25 de ani și am terminat Academia de Studii Economice din București profilul Marketing și Masterul în Relații Publice în Marketing. Sunt pasionat de motorsport de când eram copil. Am participat ca spectator la FIA GT, Renault Road Show și alte evenimente iar din anul 2019 particip activ ca spectator la competiții naționale și pe viitor îmi doresc și la cele internaționale. Am și un cont de Instagram cu numele baicu.vlad_romaniaculturecars unde postez de la competitii dar și un canal de YouTube cu numele Romania Culture Cars unde postez vloguri și interviuri.

Lasă un răspuns