You are currently viewing IGTC : Echipa WRT continuă seria de succese în 2025 cu victorie și 1-2 la Bathurst

IGTC : Echipa WRT continuă seria de succese în 2025 cu victorie și 1-2 la Bathurst

După victoria din cursa de 24h de la Dubai, echipa de uzină BMW Team WRT a obținut victoria și în etapa inaugurală a sezonului Intercontinental GT Challenge, desfășurat pe circuitul Australian Mount Panorama. BMW a pus capăt unei secete îndelungate de 15 ani la Mount Panorama, câștigând Bathurst 12 Hour cu echipa WRT și având un rezultat 1-2.

Sursă Foto – Bathurst 12 Hour

Echipajul #32 a fost cel câștigător. Victoria fraților Sheldon și Kelvin van der Linde alături de Augusto Farfus a marcat prima victorie pentru marca germană în era GT3 a cursei Bathurst 12 Hour. Este doar a doua oară când doi frați câștigă titlul într-o cursă de anduranță la Mount Panorama, după ce Geoff Brabham și David Brabham au câștigat Bathurst 1000 în 1997 (dar în Australian SuperCars).

A fost o demonstrație dominantă a echipei WRT, cu echipajul soră #46 BMW M4 GT3 urcând pe a doua treaptă a podiumului , fiind format din Rafaelle Marciello, Charles Weerts și Valentino Rossi.

Aceasta este, așa cum am spus, și prima victorie pentru BMW la cursa de 12 ore din 2010, care era, atunci, ultima ediție desfășurată strict cu mașini de producție modificate.

BMW 335i, care a câștigat cursa în 2007 și 2010 – Sursă – WikiPedia

Povestea Cursei

Cursa a fost una imprevizibilă de la început până la sfârșit. Nebunia a început la doar câteva momente după ce primii trei concurenți au intrat pe Mountain Straight, toți trei umăr la umăr.

Câștigătorul pole position-ului, Maximillian Goetz (#77 Craft-Bamboo Mercedes), a scăpat mașina în Hell Corner și a deschis ușa pentru Ricardo Feller (#183 Jamec Audi), ocupantul locului doi, și Maro Engel (#888 Team GMR Mercedes), ocupantul locului trei, care au încercat să îl depășească. Audi-ul fiind prins între cele două mașini Mercedes. În cele din urmă, Goetz s-a impus.

Sursă Foto – Bathurst 12 Hour

În condițiile răcoroase ale dimineții, Chaz Mostert (#26 Arise Ferrari) a avansat devreme de pe poziția a cincea a grilei de start și a preluat incredibil conducerea în doar turul al șaptelea.

Jamie Day (#14 Gulf Aston-Martin) a fost aproape să cauzeze prima neutralizare atunci când a lovit zidul de sub copac în timp ce urca pe „vârful muntelui”. Ceea ce inițial părea doar o simplă greșeală s-a transformat într-un coșmar. Mașina sa a avut o problemă la ambreiaj în timp ce conducea clasa Silver.

În timpul primei runde de opriri la boxe, Gotz s-a trezit îngropat în pietriș la Murray’s Corner după ce a venit , dintr- o dată , în fața Ferrari-ului Arise #26, pilotat atunci de Will Brown. Nu a fost acordată nicio penalizare și ambele mașini nu au fost avariate serios.

După o oră și jumătate de cursă, Craig Lowndes (Mercedesul #888 Scott Taylor Motorsport) a avut un accident în apropiere de Dipper. El a deteriorat toată partea stânga-spate într-un mod iremediabil și acest lucru a pus capăt cursei sale, împreună cu echipajul în care mai erau și Thomas Randle și Cameron Waters.

Carnagiul a continuat la scurt timp după aceea când pilotul echipajului McLaren Artura GT4 #24 Method Motorsport a pierdut controlul la McPhillamy Park. Ryan Sorensen a traversat pista și a intrat în zid înainte de a ricoșa înapoi în calea concurentului Pro-Am Marcel Zalloua (#44 Valmont Audi).

Neavând cum să evite McLarenul, Zalloua a fost impins in perete și Audi-ul său a suferit daune semnificative. Cu toate acestea, mașina a fost adusă înapoi de acesta pe pit lane și reparată. A pierdut multe tururi, dar a terminat cursa.

Cel mai mare accident al zilei a avut loc când Kenny Habul (#75 Express Mercedes) l-a lovit lateral pe Stephen Grove (#4 Grove Mercedes). În urma contactului, Grove a intrat puternic în zidul de la Brock’s Skyline, distrugându-și mașina. Grove a fost dus la spital, cu dureri mari de spate.

Sursă Foto – Speed Cafe

După un sfert din cursă, Porsche-ul #911 Absolute Racing era lider cu Ayhancan Guven, Matt Campbell și Alessio Picariello piloții echipajului.

Ascensiunea Porsche s-a oprit, totuși acolo. BMW M4 GT3 Evo a ieșit în evidență, din nou, cu mașina #32 a echipei WRT care făcea progrese.

Sursă Foto – Bathurst 12 Hour

După o perioadă slabă de dramă la mijlocul cursei, speranțele lui Broc Feeney de a obține o victorie surpriză s-au sfârșit când Audi-ul său nu a mai avut putere. Ricardo Feller era la volan când mașina a cedat aproape de The Chase, unde a parcat în groapa de pietriș.

Sursă Foto – Speed Cafe

Cu puțin sub cinci ore înainte de final. Mercedesul #888 al echipei GMR a avut un accident, cu Maxime Martin la volan. La ieșirea din The Chase, acesta a scăpat controlul, iar mașina sa a intrat peretele exterior. Daunele mașinii au fost prea mari pentru a continua și cursa celor de la GMR s-a încheiat aici.

Sursă Foto – DailySportsCar

Pe măsură ce cursa a continuat, a devenit foarte clar că victoria va fi disputată între BMW, Ferrari și Mercedes – dar un lucru a rămas același, mașina #32 a controlat în mare măsură cursa.

Ceea ce Mostert spera să fie ultima sa oprire la boxe din cursă l-a pus într-o poziție precară în ceea ce privește combustibilul. În cele din urmă, a fost nevoit să intre la boxe pentru un „splash-and-dash” după ce a preluat conducerea.

Cu 23 de minute înainte de final, Mostert a cedat conducerea. El a căzut pe locul șase și a pierdut aproximativ jumătate de tur.

La câteva momente după aceea, Rafaelle Marciello (#46 Team WRT M4) l-a depășit pe Jules Gounon (#75 Mercedes-AMG) pentru locul trei.

Valentino Rossi a declarat că va reveni la Bathurst – Sursă – Site ul oficial.

Aceasta a devenit a doua poziție pentru Marciello când Lucas Auer din Mercedes-ul Craft-Bamboo a intrat la boxe pentru combustibil. Auer, Gotz și Jayden Ojeda au terminat pe locul cinci.

Sursă Foto – Bathurst 12 Hour – Veteranul și cel mai titrat pilot de la Bathurst, Joules Gounon, din nou pe podium.

În cele din urmă, van der Linde a fost de neatins. El a avut un avans de 10 secunde și a obținut o victorie istorică pentru BMW.

Sursă Foto – Bathurst 12 Hour

Surse Materiale Foto / Video – Bathurst 12 Hour (X)

Rezultatele cursei

PozițieNumărEchipăPiloțiMașinăClasăTururiDiferență
132Team WRTAugusto Farfus/Kelvin van der Linde/Sheldon van der LindeBMW M4 GT3PRO306
246Team WRTValentino Rossi/Charles Weerts/Rafaelle MarcielloBMW M4 GT3PRO30610.245
37575 ExpressKenny Habul/Jules Gounon/Luca StolzMercedes-AMG GT3 EVOPRO30611.363
426Arise Racing GTChaz Mostert/Will Brown/Daniel SerraFerrari 296 GT3PRO3061:03.9620
577Team Craft-Bamboo RacingMaximilian Gotz/Lucas Auer/Jayden OjedaMercedes-AMG GT3 EVOPRO3061:27.9040
6911Absolute RacingMatt Campbell/Ayhancan Guven/Alessio PicarielloPorsche 911 GT3R (99PRO3061:42.0680
727Heart of Racing by SPSRoss Gunn/Zacharie Robichon/Ian JamesMercedes-AMG GT3 EVOBRO3051 lap
836Arise Racing GTJaxon Evans/Brad Schumacher/Elliott Schutte/Alessio RoveraFerrari 296 GT3PAM3033 laps
993Wall RacingAdrian Deitz/Tony D’Alberto/Grant Denyer/Brendon LeitchLamborghini HuracanSIL3033 laps
1091The Bend Motorsport ParkYasser Shahin/Sam Shahin/Laurin Heinrich/Morris SchuringPorsche 911 GT3R (99PAM3033 laps
119Hallmarc / Team MPCMarc Cini/Lee Holdsworth/Dean FioreAudi R8 LMS EVO IIBRO29115 laps
1247Supabarn SupermarketsJames Koundouris/Theo Koundouris /David Russell/Luke YouldenMercedes-AMG GT3 EVOSIL28323 laps
1314Volante Rosso MotorsportJaylyn Robotham/Jamie Day/Mateo VillagomezAston Martin VantageSIL27630 laps
1424Method MotorsportAnthony Levitt/Jake Santalucia/Josh BuchanMcLaren Artura GT4GT427630 laps
1550KTM Vantage RacingDavid Crampton/Trent Harrison /Glen WoodKTM XBow GT2I27036 laps
1619Nineteen CorporationMark Griffith/Adam Christodoulou/Daniel BilskiMercedes-AMG GT4GT426145 laps
1744Geyer Valmont RacingSergio Pires/Marcel Zalloua/Scott AndrewsAudi R8 LMS EVO IIPAM24165 laps
DNF888Mercedes-AMG Team GMRMaro Engel/Maxime Martin/Mikael GrenierMercedes-AMG GT3 EVOPRO170
DNF183Jamec Racing / Team MPCLiam Talbot/Broc Feeney/Ricardo FellerAudi R8 LMS EVO IIPRO164
DNF4Grove RacingStephen Grove/Brenton Grove/Fabian SchillerMercedes-AMG GT3 EVOBRO53
DNF25Method MotorsportTom Hayman/Paul Buccini/Ryan SorensenMcLaren Artura GT4GT436
DNF222Scott Taylor MotorsportCraig Lowndes/Thomas Randle/Cameron WatersMercedes-AMG GT3 EVOPRO35

Ajutor Tabel – Speed Cafe

Surse inspirație (pe lângă vizionare personală) – DSC, Bathurst 12 Hour, Speed Cafe

Sursă Thumbnail – SRO Motorsport + The South African

Distribuie articolul:

Fabian Zarvă

Salutări. Sunt Fabian. Am descoperit pasiunea pentru motorsport din 2010, prima mea cursă vizionată fiind Marele Premiu al Malaeziei (F1) . De atunci, am început să vizionez cât mai multe curse de Formula 1, iar, pe măsură ce am crescut, am început să descopăr din ce în ce mai multe discipline ale motorsportului care mă pasionează : Anduranță, Turisme, Motociclism - Viteză , Raliuri (și aferente) , Stock-Cars etc. Îmi place să scriu și să învăț , zilnic, câte puțin, din ce în ce mai mult, de această lume minunată și plină de adrenalină.

Lasă un răspuns