Nick Tandy, Laurens Vanthoor și Felipe Nasr au câștigat cursa 24 de ore de la Daytona, aducând victoria pentru Porsche Penske Motorsport, locul al doilea revenind echipei #60 Meyer Shank Acura, formată din Tom Blomqvist, Colin Braun, Scott Dixon și Felix Rosenqvist , iar echipajul Porsche Penske Motorsport #6, format din Mathieu Jaminet, Kevin Estre și Matt Campbell completând podiumul la general.

Echipajul Porsche Penske Motorsport #7 a obținut a 20-a victorie a Porsche la acest eveniment într-o manieră dominantă, conducând peste jumătate din tururile cursei.
Un eveniment istoric pentru Porsche și Nick Tandy – Povestea Cursei la GTP și General
Daytona în 2025, Le Mans în 2015, Nurburgring în 2018 și Spa în 2020, toate cu Porsche. Nick Tandy a câștigat în mod categoric toate cele patru curse de 24 de ore, fiind primul pilot din istorie care câștigă în carieră toate cursele prestigioase de 24 de ore ale lumii, după ce a adăugat victoria din cursa din acest weekend la CV-ul său.
Și el a fost o parte masivă a acestui succes după ce Penske a redus numărul de piloți la trei pe prototip pentru acest an și l-a mutat pe Tandy în mașina câștigătoare de anul trecut, alături de Felipe Nasr și Laurens Vanthoor.
D. Vanthoor a început cursa din pole position, iar, în BMW M Hybrid V8 #24, a format un interval față de echipajul de pe locul secund care se ridica la 25 de secunde când a intrat la boxe pentru a fi înlocuit de coechipierul său Philipp Eng.
Cu toate acestea, când a intrat în boxa BMW-ului, belgianul a lovit zidul boxelor din stânga piloților. Acest lucru a costat timp echipei, care a trebuit să îndrepte prototipul pe căsuță, înainte de a repara partea frontală, iar Eng a ieșit de la boxe pe P4.
Astfel, debutantul la Daytona Kaku Ohta, în Acura #93 Meyer Shank, a preluat conducerea cursei, cu un alt debutant, Frederik Vesti de la Cadillac, la bordul mașinii #31 Action Express, pe locul doi.

Prima neutralizare a cursei a fost anunțată atunci când Hunter McElrea din mașina #11 TDS Racing Oreca LMP2 a intrat în zid. Deși a reușit să continue cursa, a fost anunțat un Full Course Yellow.
Când cursa a trecut din nou pe steag verde, cu 21 de ore și 28 de minute rămase. Ohta a intrat la boxe în timpul perioadei de precauție, ceea ce însemna că la reluare Nick Tandy, cu Porsche-ul #7, și Vesti se luptau pentru lider.
Britanicul i-a luat imediat locul întâi lui Vesti, iar cele două BMW-uri, Rene Rast în #25 și Eng în #24, au ocupat locurile doi și trei.
Porsche-ul #7, cu Tandy și Laurens Vanthoor la volan, a condus cursa pentru o mare parte din următoarele două ore.

Cu toate acestea, în a cincea oră următorea neutralizare a fost strigată, ceea ce l-a pus pe Kamui Kobayashi, în Cadillac-ul #40 Wayne Taylor Racing într-o oportunitate masivă de a deveni lider.
Pilotul japonez și-a păstrat poziția de lider la reluarea cursei și a mărit diferența față de Kevin Estre, din Porsche-ul nr. 6, la aproximativ două secunde.
Cu toate acestea, Estre a revenit repede în spatele echipajului Cadillac și l-a depășit pe Kobayashi, creând un interval de 15 secunde între ei după aceea.
Cu puțin peste 18 ore rămase și cu cursa învăluită în întuneric, a apărut și a treia neutralizare, cauzată de Aston Martin Vantage GT3 Evo #44 Magnus Racing al lui Andy Lally, care s-a oprit pe circuit în virajul 2, scurgând lichid pe circuit.
GTP-urile au intrat la boxe sub galben, amestecând ordinea și punându-l pe Earl Bamber, acum în Cadillac-ul #31, în frunte cu Campbell, Braun și Nasr. Kobayashi a ocupat locul șapte când steagul verde a coborât din nou.
La repornire, o mică dispută între lideri a făcut ca Braun să preia conducerea de la Bamber.
Kobayashi, însă, a pornit la atac și a trecut de pe locul patru, unde a ajuns în primul tur după repornire, pe primul loc în decurs de un tur.
În scurt timp, el a mărit diferența la nouă secunde față de Nasr, ocupantul locului doi, care avea un avans de o jumătate de secundă față de Bamber, al treilea.
Deletraz i-a luat locul lui Kobayashi, dar Raffaele Marciello, cu BMW-ul #24, l-a depășit rapid pe elvețian pentru a prelua conducerea la începutul orei a opta.
Al patrulea FCY a cerut un armistițiu temporar procedurilor, Aston Martin-ul #27 Heart of Racing pierzându-și roata din spate.
Cursa a reînceput cu 16 ore și jumătate înainte de final, acum cu Jack Aitken în Cadillac-ul #31 în frunte, după ce i-a luat locul lui Bamber în pit-stop urile pe steag galben.
Cu toate acestea, cursa a fost imediat re-neutralizată, deoarece un accident în care au fost implicate șase mașini în virajul 1 a provocat haos.
Totul a început când Cadillac-ul lui Deletraz s- a răsucit la ieșirea din virajul 1, pe pneuri reci. Mașina a intrat în barierele din stânga piloților, apoi a ricoșat înapoi pe pistă în calea mai multor mașini LMP2 și GTD.
Cadillac-ul a ieșit imediat din cursă după ce a fost lovit lateral de Oreca #2 United Autosports a lui Nick Boulle, ceea ce a provocat și retragerea din cursă a mașinii LMP2. O altă victimă a fost mașina #9 Pfaff Lamborghini Huracan GT3 EVO2, cu Jordan Pepper la volan.
Cursa a fost reluată 25 de minute mai târziu. Aitken și-a păstrat conducerea la reluare, urmat de Tandy și Blomqvist în Acura #60 Meyer Shank.
Tandy l-a depășit rapid pe Aitken pentru a prelua conducerea, iar acesta a coborât pe locul patru, Jaminet reușind să facă un 1-2 cu Porsche-ul nr. 6. Britanicul avea un avans de 12 secunde față de coechipierul său la finalul celei de-a opta ore de cursă, cu D. Vanthoor de la BMW la încă o jumătate de secundă.
Pe parcursul orei următoare, Aitken a găsit din nou ritmul și a revenit pe locul doi, prinzându-l pe Tandy, cu D. Vanthoor la mai puțin de o secundă în spatele lui Aitken, punându-i pe toți trei împreună în luptă directă pe circuit.
Tandy i-a predat în curând locul lui L. Vanthoor. Fratele belgianului i-a predat BMW-ul înapoi lui Eng, iar la începutul celei de-a zecea ore, Eng conducea în fața lui Albuquerque cu Cadillac-ul #10 și lui Estre de la Porsche.
Următorul galben a amestecat din nou ordinea, deoarece GTP-urile au preluat avantajul și au intrat la boxe, în afară de Frederik Vesti, acum din nou în Cadillac #31, și Eng. Acest lucru i-a pus în frunte față de cele două Porsche-uri.
Eng l-a depășit pe Vesti la reluarea cursei, care inițial a fost anulată din cauza unei probleme nespecificate observate de controlul cursei.
Vesti a coborât pe locul patru până la reluarea cursei. Cu toate acestea, la scurt timp după aceea, el s-a răsucit pe banking, lovind peretele cu partea din față a mașinii și oprindu-se pe terenul asfaltat din stânga piloților, lângă linia boxelor.
Danezul, evident frustrat, a încercat să repornească Caddilac-ul V-Series R, dar cu suspensia și caroseria rupte a fost imposibil. Comisarii au remorcat-o înapoi la boxe și mașina a petrecut ceva timp în garaj pentru a fi reparată, deși în cele din urmă a ieșit din nou, cu 50 de tururi în urmă.
După aceea, Nasr l-a depășit pe Albuquerque pentru a prelua conducerea. Brazilianul s-a menținut în frunte pentru o mare parte din următoarele două ore, trecând de jumătatea cursei.
Cu puțin peste 11 ore rămase, Tandy, care i-a luat locul lui Nasr, se afla pe locul al treilea, cu mașina soră a lui Campbell în față și Acura lui Colin Braun în frunte.
Campbell a preluat conducerea de la Braun după o depășire la intrarea în „Bus Stop”, în timp ce Tandy a coborât pe locul patru, în spatele lui Will Stevens în Cadillac-ul #10.
Pilotul australian de la Porsche, aflat acum în frunte, a construit o diferență de șase secunde față de Braun, dar, ca de obicei în IMSA, următoarea neutralizare, cu 10 ore și 14 minute rămase din cursă, a distrus acest lucru.
Cu puțin mai puțin de 10 ore înainte de final, cursa a fost reluată cu Jaminet în frunte.
La reluarea cursei, acesta a rămas în frunte în fața lui Blomqvist și Marciello. În următoarele două ore, el a creat un mic decalaj față de coechipierul său L. Vanthoor, care a ocupat locul al doilea, înainte de a-i ceda locul lui Estre. De asemenea, L. Vanthoor i-a cedat locul lui Nasr.
Pe măsură ce s-a făcut ziuă și cursa mergea spre final, cu câteva ore rămase, cursa a devenit mai tensionată și mai palpitantă.
BMW #24 a început să revină în centrul atenției. D. Vanthoor a avut ritmul de la răsărit, iar acum coechipierul său, Kevin Magnussen, nu se lăsa mai prejos. Magnussen a încercat din răsputeri să ia locul 1-2 deținut de mult timp de Porsche și, în cele din urmă, a reușit. I-a luat locul doi lui Campbell, iar australianul i-a luat locul înapoi la următorul viraj. Câteva minute mai târziu, Magnussen a reușit să se impună și a început să reducă diferența de 3,5 secunde față de Nick Tandy.

Magnussen a reușit să reducă ecartul la 2 secunde înainte ca Tandy să bată pasul pe loc, promovându-l pe danez la conducere. Atât BMW-ul, cât și Campbell au intrat la boxe de pe prima și a doua poziție în același tur, revenind în aceeași ordine, cu Jaminet în locul lui Campbell.
Mașina lui Magnussen nu a fost echipată cu pneuri noi, iar el a simțit curând acest lucru. Jaminet l-a depășit în scurt timp după opriri, iar în următorul stint francezul a reușit să deschidă o diferență de 4,4 secunde față de BMW înainte de următoarele opriri la boxe.

Eng l-a înlocuit pe Magnussen, la 20 de secunde de Tandy, care acum conducea cu Porsche-ul #7. Estre se afla între ei, la 5 secunde în spatele lui Tandy și la 15 secunde în fața lui Eng.
Penultima neutralizare a cursei a fost anunțată cu puțin peste două ore înainte de final. D. Vanthoor, care a început cursa din pole position și a deschis acest interval, era acum în mașină până la finalul, și s-a așezat pe locul doi la restart, în spatele lui Nasr și în fața lui Estre.
Nasr a luat avans, dar D. Vanthoor a reușit să se apropie de el pe tot parcursul turului următor. El a reușit să folosească aspirația pentru a-l depăși pe brazilian. Dar, când D. Vanthoor a intrat prea tare în virajul 1 în turul următor, Nasr a reușit să preia din nou conducerea și a reușit să se mențină pe restul circuitului, alergând cot la cot prin potcoavă și curbă, până când D. Vanthoor a trebuit să cedeze în cele din urmă poziția.
Estre a trecut curând și de BMW, folosind traficul din virajul 6 pentru a-l depăși pe D. Vanthoor. Pilotul BMW a încercat apoi să se apropie de el în stația de autobuz, dar Estre s-a apărat cu succes și apoi a făcut o mișcare îndrăzneață, tăind bordurile stației de autobuz și depășind mașina BMW GTD Pro #1 a lui Kelvin van der Linde.
Lui Estre i s-a spus să cedeze poziția pentru că a obținut un avantaj, dar nu a durat mult până când a revenit pe locul doi.
La Restartul după ultima neutralizare, ordinea era Campbell, D. Vanthoor, Nasr și Blomqvist. Cu toate acestea, D. Vanthoor a avut probleme de manevrabilitate, deși echipa a ales să nu îl înlocuiască în timpul pitstop-ului de precauție.
La reluare, problema caroseriei BMW-ului lui D. Vanthoor s-a agravat și a trebuit să intre la boxe pentru a o înlocui după ce a avut un contact ușor cu Porsche-ul lui Campbell. Astfel, prototipurile Porsche Penske ocupau locurile 1-2, iar Nasr se lupta acum cu Campbell pentru victorie.
Nasr l-a depășit pe Campbell în virajul 1 și a preluat conducerea, un avans pe care nu l-a mai cedat până când a trecut linia de sosire pentru a obține victoria, alături de coechipierii săi Nick Tandy și Laurens Vanthoor.
Dar cursa nu se terminase încă. Blomqvist era acum al treilea după ce D. Vanthoor a intrat la boxe pentru a înlocui nasul BMW-ului. Britanicul l-a prins și l-a depășit pe Campbell cu doar câteva minute înainte de final, distrugând visul Porsche de a obține un 1-2 și plasând Acura, Meyer Shank, plus Blomqvist și coechipierii săi Scott Dixon, Felix Rosenqvist și Colin Braun, pe locul doi.
Kevin Estre, Matt Campbell și Mathieu Jaminet au terminat cursa pe locul trei, cu Dries Vanthoor, Philipp Eng, Raffaele Marciello și Kevin Magnussen pe locul patru, cu un tur mai puțin decât echipajul câștigător.
Al cincilea a fost Cadillac-ul #10 Wayne Taylor Racing al lui Filipe Albuquerque, Ricky Taylor, Will Stevens și Brendon Hartley a terminat al cincilea, la 22 de secunde de BMW-ul #24 din față.
Surse Video – IMSA (X)
Lamborghini , Dezamăgirea Cursei
O echipă plină de vedete, inclusiv doi foști piloți de Formula 1 și un an de dezvoltare a mașinii ar fi trebuit să ofere Lamborghini cea mai bună șansă de până acum de a obține un rezultat important în IMSA, dar, din păcate, totul s-a destrămat devreme.

Romain Grosjean, Daniil Kvyat și Edoardo Mortara, liderul Formulei E, nu au reușit nici măcar să urce în mașină după ce Mirko Bortolotti a calificat SC63, prezența sa în cursă fiind de scurtă durată.
Mașina nu a fost pregătită pentru campania IMSA de anul trecut și a avut nevoie de multă dezvoltare prin intermediul echipei Iron Lynx în 2024, dar programul a fost preluat intern în ultimul moment în acest an, ceea ce înseamnă că Daytona a fost întotdeauna probabil să fie un scenariu de coșmar pentru marca italiană.
Și așa s-a întâmplat. Mașina s-a retras după doar 34 de tururi din cauza unei probleme de presiune a apei, care a provocat supraîncălzirea și cedarea sistemului hybrid.
Mașinile Lamborghini GT au avut și ele probleme, doar una dintre ele mai rulând, terminând pe locul 10 la GTD.
LMP2
Se părea că nimeni „nu dorea” să câștige clasa LMP2, având în vedere problemele cu care s-a confruntat fiecare lider, și ar fi ușor să îl alegem pe Sebastien Bourdais drept eroul clasei. Dar pilotul AM John Farano ar putea merita toate aplauzele la echipa câștigătoare #8 Tower Motorsports.

El și-a asumat în mod hilar „meritul” de a fi asamblat de unul singur echipajul de ași – cu Sebastian Alvarez și Job Van Uitert, de asemenea, la bord – dar, mai important, John a avut probleme medicale în zona coloanei vertebrale fix înainte de final și încă mai trebuia să c completeze timpul minim de pilotaj pentru ca echipa să nu fie descalificată.
„Ca un soldat”, după cum a spus Bourdais, Farano a continuat de dragul echipei sale și al victoriei, iar Tower Motorsports și-a primit răsplata cu prima victorie în această cursă.
GTD Pro și GTD – Rezultate Istorice, Bătălii fără măsură, nervi la culme
Două dintre cele mai mari branduri americane au făcut performanță în cea mai mare cursă de mașini sport din America, Ford Multimatic (Mustang GT3) și AWA (Chevrolet Corvette Z06 GT3.R) ieșind victorioase în GTD Pro și, respectiv, GTD.

Ambele clase au produs curse epice, ușă la ușă, pe tot parcursul cursei, dar mai ales atunci când s-a încins atmosfera în ultimele tururi.
Christopher Mies, Dennis Olsen și Frédéric Vervisch au oferit prima victorie acestei iterații de Mustang cu 1,9s, în timp ce Matt Bell, Orey Fidani, Lars Kern și Marvin Kirchhöfer au oferit Chevrolet a 21-a victorie în acest eveniment cu 1,5s. După 24 de ore!

AO Racing, campioana GTD Pro de anul trecut – de asemenea, un lider permanent în clasa LMP2 – este, fără îndoială, cea mai populară echipă IMSA, datorită imaginilor sale cu dinozauri și a standurilor de vânzare a produselor.

Ambele mașini păreau să aibă o șansă bună la victorie până când, ei bine, chiar nu au mai avut. Multiple incidente cu lovituri frontale au făcut pentru „Rexy” o cursă problematică. Și nu s-au terminat problemele aici. O problemă cu software-ul de alimentare cu combustibil + mașina fiind lovită în două ocazii diferite de alte mașini și câteva penalizări au însemnat că favorita fanilor a terminat doar pe locul opt în clasa GTD Pro.

Mașina LMP2 a condus pe final de cursă în mâinile pilotului IndyCar Christian Rasmussen, dar nu a putut reporni după ce a intrat la boxe pe final de cursă de la conducere. „Spike” a terminat pe locul șase, la nouă tururi diferență de lider.
Fostul lider din DTM, veteran în competițiile GT, Farfus a fost în centrul controversei când – deși nu se afla în turul liderilor – a ținut în loc un rival al coechipierului său. Acest lucru a dus la avarierea corvette-ului lui Tommy Milner, care a fost nevoit să intre la boxe . Milner a fost foarte supărat și i-a arătat degetul mijlociu lui Farfus în timp ce trecea de acesta, care a primit un drivethrough.
„Nu despre asta este vorba în IMSA, ci despre pilotajul fair-play”, a declarat Milner, pilotul Corvette nr. 4. „În primul rând, pilotul ar trebui să se simtă jenat, echipa ar trebui să se simtă jenată, BMW ar trebui să se simtă jenat cu acest tip de pilotaj.
Farfus a spus:
„Eram conștient că a fost o cursă grea, plină de bătălii umăr la umăr. Situația care a dus la coliziunea dintre Corvette și Connor De Phillippi în spatele meu a fost foarte nefericită – dar nu am avut nimic de-a face cu asta direct. Am rămas pe linia mea interioară. „
Rezultate
Sursă Thumbnail : Porsche Penske Motorsport team members, from left to right, Britain’s Nick Tandy, Brazil’s Felipe Nasr and Belgium’s Laurens Vanthoor celebrate after winning the IMSA Rolex 24 hour auto race at Daytona International Speedway, Sunday, Jan. 26, 2025, in Daytona Beach, Fla. (AP Photo/John Raoux)
Surse Inspiratie(pe lângă vizionare personală) : The Race, Daily SportsCar, Autosport, Motorsport