INTERVIU | Patricia Sîrbu Mărculeț: „Întotdeauna îmi doresc să devin o versiune mai bună a mea. Motorsportul se dezvoltă cu ajutorul fanilor.”

Distribuie articolul:

Site-ul nostru își continuă campania de promovare a femeilor din motorsportul național, iar Patricia Sîrbu Mărculeț a acceptat invitația de a ne acorda un interviu. Campioană națională în cadrul Campionatului de Slalom Paralel (clasa Femina), vicecampioană națională în cadrul RES (clasa A1) și Rallycross (clasa Junior 2), Patricia a reușit să se impună pe scena motorsportului românesc.

Într-o conversație destul de amplă, Patricia ne-a povestit despre începuturile sale în motorsport, despre susținerea familiei și a sponsorilor în parcursul ei de până acum, despre visurile pe care le are, despre nivelul motorsportului din România și despre sezonul 2024.

De asemenea, Patricia a vorbit în termeni laudativi la adresa fanilor și a subliniat rolul covârșitor pe care aceștia îl au „în dezvoltarea și creșterea motorsportului.”

Discuția integrală purtată cu Patricia Sîrbu Mărculeț, o descoperiți în rândurile de mai jos.

1. Patricia, cum ți-ai început cariera în motorsport? Ce te-a atras către acest domeniu?

„Povestea mea începe de dinaintea debutului în motorsport, deci pot spune că m-a atras încă din copilărie acest domeniu. De mică am fost pasionată de mașini (și de viteză). Tatăl meu activând în acest domeniu și profesional, pe lângă pasiunea pentru mașini, pe care am moștenit-o de la el, am fost de mică înconjurată de mașini. Însă, debutul meu în sport a venit mai târziu, în adolescență și nu a fost planificat. Când spun asta mă refer la faptul că totul a început cu ideea unor cursuri pentru a înțelege mai bine cum se comportă o mașină în diferite situații, ca ulterior să devin un participant la trafic responsabil. Însă, pe parcurs, părinții mei și-au dat seama că sunt talentată și mi-au oferit șansa să particip în competiții automobilistice. And the rest is history….”

2. Cât de mult a contat sprijinul familiei tale și a sponsorilor, în parcursul pe care l-ai avut până acum?

„Enorm. Datorită părinților mei am reușit să pornesc pe acest drum. Clar, fără ajutorul, îndrumarea sau contactele lor nu aș fi reușit să ajung unde sunt astăzi, în al șaselea an de curse și cu multiple titluri naționale. Totodată, este foarte cunoscut și nivelul financiar foarte ridicat al acestui sport. Părinții mei nu pot să susțină din resurse proprii aceste costuri, așa că a fost necesar chiar din primul an competițional să căutăm sponsori. De-a lungul timpului mi s-au alăturat firme din diferite domenii pentru a susține activitatea mea sportivă, fapt pentru care le mulțumesc enorm. Anul acesta îmi sunt alături în această aventură frumoasă Fabi Total Grup, Familia Toneli, Pilot Pen Romania, Dacris, Böllhoff, Terra Plast Trade, Omniasig, Repsol prin Valtec Premium Lubricants, Avi Compact, Algernon, EDB Racing by Fane Motorsport prin Eduard Birloiu, ALP Service Vopsitorie și Tinichigerie și Consterra Optim.”

3. Ai participat în numeroase competiții (Rallycross, Slalom Paralel, Time Atack, Women Rally, RES). Care sunt cele mai importante realizări ale carierei tale?

„Într-adevăr, am luat startul în numeroase campionate, în cadrul cărora am adunat mai multe titluri naționale de-a lungul anilor. Acestea oferă satisfacția că toată munca din spate a meritat. Modul în care sportul acesta te maturizează, te disciplinează și te împinge ca la fiecare ieșire pe circuit să devii o versiune mai bună a ta, pentru că primară este competiția cu tine însuți, apoi cu ceilalți, este ceva absolut fantastic, care te formează ca om. Mai mult decât atât, un câștig imens, din punctul meu de vedere, îl reprezintă oamenii pe care îi cunoști și care aleg să facă parte din această aventură, pe care altfel poate nu ai fi avut șansa să îi întâlnești.”

4. Deși ai un palmares impresionant, consideri că ai un vis pe care nu l-ai atins / îți dorești să îl atingi în motorsport?

„Cred cu tărie ca „sky is the limit” în ceea ce privește motorsportul. Oricând poate apărea o oportunitate sau o șansă, pe care nu ai cum să o anticipezi. Doresc să mă îmbunătățesc continuu și întotdeauna să fiu o versiune mai bună, mai rapidă și mai corectă a mea decât data anterioară când m-am urcat la volan. Un vis aș putea spune că este să particip cu Suzuki-ul meu în Swift Cup Europe, mașina având configurația tehnică pentru a lua startul. De asemenea, îmi doresc să împărtășesc la cât mai mulți oameni povestea mea din motorsport, cu scopul de a atrage cât mai mulți pasionați în lumea sportului cu motor, pentru că merită din toate punctele de vedere.”

5. În motorsport, cât de mult contează nivelul de pregătire (atât fizică, cât și mentală)?

„Acestea trebuie să coexiste în egală măsură, pentru că una dintre ele poate reprezenta motivația, dacă cealaltă este prezentă mai puțin. Încerc să aloc suficient timp ambelor componente prin exerciții dedicate, astfel ca la cursă să fiu într-o condiție pregătită de luptă, atât din puncte de vedere fizic, cât și mental.”

6. Ce mașină pilotezi în prezent? Cât de mult îți pune în valoare stilul de pilotaj? Poți compensa anumite carențe ale acesteia, prin modul tău de a o pilota?

„Momentan particip în competiții cu un Suzuki Swift Sport Cup, mașină care a participat în trecut în Swift Cup Europe. Recunosc că ador japoneza mea și consider că este perfectă pentru acest moment al carierei mele. Întotdeauna am spus că până în momentul în care pilotul nu va ajunge “să bată mașina”, și nu invers, nu are sens să o modificăm față de configurația ei de cupă, așa cum am cumpărat-o.”

7. În „rețeta” unui pilot de succes, cât de mult contează talentul și cât de important este aspectul tehnic?

„O „rețetă” bine definită nu cred că există, sau poate nu am descoperit-o eu încă . Ambele aspecte sunt la fel de importante. Desigur că pentru fiecare dintre noi, aportul fiecăreia este diferit, dar în final contează că totul să fie un tot unitar foarte bine armonizat. De asemenea, una nu este de ajuns și nu poate funcționa, dacă nu o are pe cealaltă.”

8. Macadam sau asfalt? Care este suprafața ta preferată?

„Categoric asfaltul.”

9. Ce părere ai despre nivelul motorsportului din România? Crezi că se îndreaptă în direcția corectă?

„De când am intrat în această lume, pot spune că lucrurile s-au îmbunătățit, printr-o mai bună reprezentare a sportului în media, prin numărul mai mare de participați prezenți la start, prin diversificarea diferitelor tipuri de campionate. Însă, toate acestea nu ar trebui să reprezinte un motiv de relaxare, ci o ambiționare pentru ceva mai bun. În ceea ce privește circuitul, acolo unde sunt al 3-lea an prezentă la start, pot spune că se îndreaptă în direcția corectă. În fiecare an sunt introduse elemente noi, cu scopul de a crește competitivitatea campionatului și numărul participanților la start. Foarte importantă este și dorința de a progresa, care este prezentă.”

10. Ai un model / idol din motorsport?

„Da, persoanele care îmi sunt alături în acest sport, care mă îndrumă, mă învață și mă ajută constant să devin cea mai bună varianta a mea. Pe plan internațional urmăresc activitatea Sophiei Florsch.”

11. Ce sfaturi ai oferi unei persoane care își dorește să între în lumea sporturilor cu motor?

„În primul rând să vină la competiții și să interacționeze cu piloții sau cu echipele acestora. Tuturor ne place să vorbim despre această pasiune comună. De asemenea, să nu se lase descurajat și să nu renunțe dacă are un vis.
Nu în ultimul rând să experimenteze diferite ramuri ale motorsportului până când o găsește pe cea potrivită și întotdeauna să ceară ajutorul, deoarece în afara circuitului cu toții vrem să fim prieteni și să ne ajutăm reciproc la nevoie.”

12. Care sunt planurile tale pentru sezonul 2024?

„În acest an competițional planul este să iau startul în Campionatul de Anduranță RES și să lupt pentru pozițiile fruntașe ale clasamentului, atât la Clasa A1, cât și la Clasa Femina.”

13. Cât de mult contează aportul fanilor în acest domeniu? Îți oferă o motivație suplimentară?

„Foarte mult. Să vezi oameni care stau în tribună, familia și prietenii care vin să te susțină, deși ei poate nu au această pasiune, îți oferă și mai multă motivație să lupți pentru un rezultat și mai bun. Mai mult decât atât, cu ajutorul fanilor, fie online sau fizic, sportul crește, se dezvoltă și poate, cine știe, la un moment dat acei fani vor fi prezenți la linia de start.”

14. Că tot vorbeam de fani, te rugăm să transmiți unui mesaj susținătorilor tăi și cititorilor Apex Motorsport News.

„Mulțumesc foarte mult că ați parcurs și urmăriți povestea mea și de abia aștept să ne cunoaștem la circuit! Este întotdeauna o onoare și imensă plăcere să împărtășesc povestea mea pasionaților de motorsport și celor care îmi urmăresc povestea. Următoarea etapă Romanian Endurance Series este programată pe 13-14 aprilie la Motorpark Romania. Ne vedem acolo!

Foto: Cătălin Năstase / Cristian Petrache

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *