You are currently viewing Kimi Antonelli impresionează în prima sesiune de teste din Bahrain

Kimi Antonelli impresionează în prima sesiune de teste din Bahrain

Kimi Antonelli a început în forță testele de pre-sezon din Bahrain, reușind cel mai rapid tur al dimineții pentru Mercedes, devansându-l pe Liam Lawson de la Red Bull.

Toate cele 10 echipe au ajuns pe circuitul din Sakhir pentru cele trei zile esențiale de pregătire înaintea startului oficial al sezonului în Australia. În aceste sesiuni, echipele colectează date valoroase despre noile monoposturi, testând diferite setări și compoziții de pneuri.

Antonelli stabilește ritmul încă de la început

Cu fiecare echipă rulând un singur monopost și ziua fiind împărțită în două sesiuni – dimineață și după-amiază – doar jumătate dintre piloții grilei de 2025 au ieșit inițial pe circuit. Printre aceștia s-a numărat și Kimi Antonelli, unul dintre debutanții acestui sezon, care a fost primul pilot ce a pătruns pe pistă la ora 10:00, având montate pe monopost dispozitive masive de măsurare aerodinamică.

Alți doi rookie care au luat parte la sesiunea matinală au fost Jack Doohan (Alpine) și Ollie Bearman (Haas), ambii având experiență anterioară în curse oficiale ca piloți de rezervă. Liam Lawson, acum pilot cu drepturi depline la Red Bull, și-a început și el parcursul într-un rol oficial.

O dimineață plină de acțiune pe pistă și un Hamilton în roșu

Înainte ca semaforul verde să se aprindă la capătul liniei boxelor, toate privirile din paddock au fost ațintite asupra lui Lewis Hamilton, care a făcut un nou pas în aventura sa la Ferrari. Septuplul campion mondial a atras atenția atât prin ținuta sa complet roșie, cât și prin prima apariție oficială la volanul noului SF-25. Pe măsură ce sesiunea a avansat și echipele au rulat diferite strategii de combustibil și pneuri, Antonelli a stabilit cel mai rapid timp al dimineții, oprind cronometrul la 1m 31.428s pe anvelope medii.

Liam Lawson a fost la doar o zecime în spatele italianului, chiar dacă a avut parte de un moment tensionat în virajul 2, unde a evitat la limită o răsucire completă. Pe locul trei a terminat Alex Albon (Williams), urmat de Yuki Tsunoda (Racing Bulls).Hamilton, în prima sa ieșire oficială pe circuit cu Ferrari, a fost cu aproximativ patru zecimi mai lent decât Antonelli, ocupând locul cinci.

Clasament strâns și provocări tehnice

Jack Doohan și-a început pregătirile pentru sezon ca pilot oficial Alpine, clasându-se pe locul șase, chiar în fața dublului campion mondial Fernando Alonso (Aston Martin). Spaniolul a fost unul dintre cei doi piloți care nu au reușit să parcurgă un număr complet de tururi echivalent cu o cursă întreagă (57 de tururi), alături de Nico Hülkenberg (Kick Sauber).

A fost o primă sesiune plină de greble aerodinamice și vopsea flow-vis

Hülkenberg a încheiat sesiunea pe locul nouă, între Oscar Piastri (McLaren) și Ollie Bearman (Haas), cei doi completând top 10 al dimineții.

Urmează sesiunea de după-amiază

După o pauză de o oră, echipele vor analiza datele colectate și vor efectua ajustări pentru sesiunea de după-amiază, programată să înceapă la ora 15:00, ora locală. În această rundă vor avea loc schimbări de piloți la majoritatea echipelor, oferindu-le tuturor competitorilor ocazia de a testa monoposturile în condiții reale de cursă.

Prima sesiune din Bahrain a oferit deja câteva indicii despre echilibrul de forțe din 2025, iar Antonelli, Lawson și Hamilton au fost numele care au captat cel mai mult atenția. Următoarele sesiuni vor clarifica și mai mult ierarhia înaintea debutului sezonului în Australia.

Distribuie articolul:

Maria Roxana

Pasiunea mea pentru motorsport nu a fost o întâmplare, ci o descoperire fascinantă într-un moment aparent banal. Era o zi obișnuită din 2014, când, în timpul unei pauze publicitare pe Disney Channel, am schimbat canalul din curiozitate. Pe ecran, motorul puternic al monoposturilor răsuna dincolo de granițele circuitului de la Silverstone, iar imaginea piloților care împingeau limitele vitezei m-a captivat instant. Atunci am știut că am găsit ceva special. Formula 1 a devenit, din acel moment, mai mult decât un hobby: a devenit o pasiune care îmbină tehnologia, strategia și adrenalina într-un spectacol unic. De la duelurile roată la roată până la detaliile tehnice care definesc performanța pe pistă, fiecare cursă este o lecție de ambiție, inovație și perseverență. Îmi place să înțeleg mecanismele din spatele succesului, să analizez deciziile strategice și să trăiesc emoția fiecărei curse ca și cum aș fi acolo, pe linia boxelor. Motorsportul m-a învățat că, dincolo de viteză, contează pasiunea, determinarea și dorința de a nu renunța niciodată. For every question why, motorsport was my because.

Lasă un răspuns