Încarcă acum

Lando Norris ia partea pozitivă din Sprint-ul de la Austin, în ciuda unui „final dezamăgitor”, și sugerează că McLaren nu are ritmul rivalilor

Lando Norris a fost mulțumit de locul trei obținut în cursa Sprint din cadrul Marelui Premiu al Statelor Unite, chiar dacă a pierdut locul doi în urma unei manevre de ultim moment din partea lui Carlos Sainz. Britanicul este de părere că McLaren nu dispune de viteza necesară pentru a concura cu Max Verstappen și echipa Ferrari.

După ce a pornit de pe locul patru pe grilă, Norris a avut un start impresionant, care l-a propulsat pe locul doi în primul tur, depășind ambele monoposturi Ferrari și Mercedes-ul lui George Russell.

Deși a părut că va menține această poziție pe parcursul celor 19 tururi, Verstappen și-a creat un avans considerabil, iar Norris s-a văzut sub presiunea lui Sainz spre finalul cursei. Un blocaj al roților în ultimul tur i-a permis fostului său coechipier să treacă de el.

Întrebat după cursă despre incidentul din ultimul tur, Norris a explicat: „A fost o cursă bună. Sincer, sunt destul de mulțumit de cum s-a încheiat. A fost o cursă dificilă, am crezut că poate reușesc să păstrez locul doi, dar Carlos a făcut o treabă excelentă, iar anvelopele mele de pe față erau complet uzate, așa că nu aveam prea multe opțiuni. Chiar dacă aș fi apărat mai agresiv, sunt sigur că tot aș fi pierdut poziția în fața lui Carlos. A fost un final dezamăgitor, dar sunt mulțumit de rezultat și de punctele acumulate.”

Referindu-se la startul său impresionant, având în vedere că nu a avut întotdeauna lansări puternice în acest sezon, Norris a adăugat: „Au fost câteva curse în care starturile au fost slabe, dar în rest au fost bune, și azi am avut din nou un start bun și un prim viraj excelent. Am făcut tot ce am putut. Nu cred că avem ritmul lui Max sau al celor de la Ferrari, așa că sunt mulțumit că am terminat pe locul trei.”

Piastri, mulțumit de performanța sa în ciuda penalizării

În cealaltă parte a garajului McLaren, Oscar Piastri a început cursa Sprint de pe locul 16, după o sesiune dificilă de calificări. Cu toate acestea, australianul a reușit să avanseze câteva poziții, efectuând o serie de depășiri spectaculoase. Deși a primit o penalizare de cinci secunde pentru că l-a forțat pe Pierre Gasly de la Alpine să iasă de pe pistă, Piastri a terminat cursa pe locul 10, ratând punctele, având în vedere că doar primii opt clasați în Sprint primesc puncte.

„Nu aveam prea multe așteptări de la Sprint, a fost mai mult o oportunitate de a învăța pentru cursa de mâine, ceea ce cred că am și făcut,” a declarat Piastri după cursă. „Sper să nu trebuiască să depășesc la fel de multe mașini mâine! Cred că am învățat multe, ne-am distrat puțin, iar ritmul pe final a fost destul de competitiv, așa că, per total, sunt destul de mulțumit.”

Aceste performanțe din Sprint-ul de la Austin oferă o imagine clară asupra dificultăților cu care McLaren încă se confruntă în a ține pasul cu liderii de la Red Bull și Ferrari, dar și asupra progreselor pe care echipa le face, în special cu cei doi piloți talentați, Norris și Piastri.

Pasiunea mea pentru motorsport nu a fost o întâmplare, ci o descoperire fascinantă într-un moment aparent banal. Era o zi obișnuită din 2014, când, în timpul unei pauze publicitare pe Disney Channel, am schimbat canalul din curiozitate. Pe ecran, motorul puternic al monoposturilor răsuna dincolo de granițele circuitului de la Silverstone, iar imaginea piloților care împingeau limitele vitezei m-a captivat instant. Atunci am știut că am găsit ceva special. Formula 1 a devenit, din acel moment, mai mult decât un hobby: a devenit o pasiune care îmbină tehnologia, strategia și adrenalina într-un spectacol unic. De la duelurile roată la roată până la detaliile tehnice care definesc performanța pe pistă, fiecare cursă este o lecție de ambiție, inovație și perseverență. Îmi place să înțeleg mecanismele din spatele succesului, să analizez deciziile strategice și să trăiesc emoția fiecărei curse ca și cum aș fi acolo, pe linia boxelor. Motorsportul m-a învățat că, dincolo de viteză, contează pasiunea, determinarea și dorința de a nu renunța niciodată. For every question why, motorsport was my because.

Publică comentariul