You are currently viewing Lewis Hamilton începe o nouă eră la Ferrari: Întrebări esențiale despre mutarea septuplului campion mondial la echipa italiană

Lewis Hamilton începe o nouă eră la Ferrari: Întrebări esențiale despre mutarea septuplului campion mondial la echipa italiană

La doar două luni distanță de debutul său oficial ca pilot Ferrari, Lewis Hamilton, septuplul campion mondial, se pregătește intens pentru noul capitol al carierei sale. Ce urmează pentru britanic până la prima cursă a sezonului 2025? Iată toate detaliile despre planurile sale și adaptarea la echipa italiană.

Când va pilota Hamilton pentru prima dată un Ferrari?

Deși debutul său oficial în Marele Premiu va avea loc între 14 și 16 martie, Hamilton va urca în cockpit-ul unui Ferrari mai devreme. Echipa italiană păstrează însă detaliile despre primul său test în mare secret.

Cel mai probabil, britanicul va face primele tururi la bordul unui monopost Ferrari vechi de doi ani, pe circuitul de teste Fiorano, aflat chiar lângă sediul din Maranello. Dacă vremea va fi nefavorabilă, echipa are opțiunea de a muta testele la Imola sau Mugello.

Asocierea de 12 ani a lui Lewis Hamilton cu Mercedes s-a încheiat după Marele Premiu de la Abu Dhabi

În plus, Hamilton ar putea testa monoposturi Ferrari în cadrul sesiunilor de testare pentru anvelope Pirelli, programate în prima săptămână din februarie, la Jerez, Spania. Mai aproape de sezon, în Bahrain, va avea 1,5 zile la dispoziție pentru a pilota monopostul din 2025, în cadrul celor trei zile de teste oficiale din deșertul Sakhir. Ferrari are și alte opțiuni pentru a-i oferi britanicului mai mult timp la volan: zile de demonstrație sau filmări promoționale, unde poate parcurge până la 200 km cu mașina actuală. Nu în ultimul rând, Hamilton își va începe adaptarea în simulatorul avansat al Ferrari înainte de a pilota mașina pe circuit.

Cum se va adapta Hamilton la Maranello?

Intrarea lui Hamilton în sediul Ferrari va semăna probabil cu prima zi de școală. Britanicul va trebui să se familiarizeze cu noul mediu, să învețe sute de nume și să înțeleagă modul de lucru al echipei italiene. Deși toate echipele de Formula 1 funcționează într-un mod similar, fiecare are particularitățile sale. Cultura organizațională, dimensiunea echipei și statutul de constructor de fabrică sunt detalii care necesită o perioadă de acomodare. Hamilton este cunoscut pentru atenția sa la detalii. În perioada petrecută la Mercedes, obișnuia să comunice constant cu inginerii, chiar și în afara weekendurilor de cursă. La Ferrari, se va concentra pe dezvoltarea unei relații solide cu echipa sa tehnică și pe înțelegerea subtilităților monopostului.

Șeful Ferrari, Fred Vasseur, a spus că Hamilton va avea o mulțime de ture în simulatorul echipei

De asemenea, Hamilton va avea multiple întâlniri cu Frederic Vasseur, șeful echipei Ferrari, pe care îl cunoaște de zeci de ani, dar și cu Jerome d’Ambrosio, directorul adjunct al echipei. În plus, va petrece timp cu inginerii și va efectua ajustări pentru poziția sa în cockpit.Pe lângă partea tehnică, britanicul va avea de onorat și angajamente promoționale. Ferrari va valorifica la maximum asocierea cu Hamilton, ceea ce înseamnă filmări, ședințe foto și evenimente pentru partenerii comerciali.

Hamilton va căuta să se adapteze la viața de la Ferrari cât mai curând posibil

Cine va fi inginerul de cursă al lui Hamilton?

După 12 ani alături de Pete „Bono” Bonnington la Mercedes, Hamilton are nevoie de un nou inginer de cursă. Ferrari nu a confirmat încă numele acestuia, însă cel mai probabil rolul va fi preluat de italianul Riccardo Adami.

Riccardo Adami a fost inginer de curse pentru Carlos Sainz și anterior Sebastian Vettel

Adami a fost inginerul de cursă al lui Carlos Sainz în ultimii patru ani și a lucrat anterior cu Sebastian Vettel, inclusiv în perioada de la Toro Rosso. Experiența sa vastă îl face un candidat ideal pentru a colabora cu Hamilton.

Cât va dura contractul lui Hamilton cu Ferrari?

Hamilton a semnat un contract pe mai mulți ani cu Ferrari. Sursele indică o durată de trei sezoane, ceea ce înseamnă că britanicul va concura pentru Scuderia cel puțin în 2025 și 2026, primul sezon al noilor reglementări tehnice.

Poate Hamilton câștiga al optulea titlu mondial la Ferrari?

Aceasta este întrebarea care frământă întreaga comunitate F1. Hamilton este convins că Ferrari îi poate oferi șansa de a câștiga al optulea titlu, altfel nu ar fi făcut această mutare. În 2024, Ferrari a fost foarte aproape de câștigarea titlului la constructori, pierzând la doar 14 puncte distanță de campioni. Aceasta reprezintă o îmbunătățire semnificativă față de 2023, când au terminat la 454 de puncte în urma echipei câștigătoare.

Succesul va depinde de capacitatea Ferrari de a menține ritmul progresului și de relația lui Hamilton cu coechipierul său, Charles Leclerc, care vine după cel mai bun sezon din cariera sa. Pe lângă acestea, Hamilton trebuie să își recâștige forma în calificări, un punct mai slab în 2024, și să își mențină ritmul puternic din curse.

Distribuie articolul:

Maria Roxana

Pasiunea mea pentru motorsport nu a fost o întâmplare, ci o descoperire fascinantă într-un moment aparent banal. Era o zi obișnuită din 2014, când, în timpul unei pauze publicitare pe Disney Channel, am schimbat canalul din curiozitate. Pe ecran, motorul puternic al monoposturilor răsuna dincolo de granițele circuitului de la Silverstone, iar imaginea piloților care împingeau limitele vitezei m-a captivat instant. Atunci am știut că am găsit ceva special. Formula 1 a devenit, din acel moment, mai mult decât un hobby: a devenit o pasiune care îmbină tehnologia, strategia și adrenalina într-un spectacol unic. De la duelurile roată la roată până la detaliile tehnice care definesc performanța pe pistă, fiecare cursă este o lecție de ambiție, inovație și perseverență. Îmi place să înțeleg mecanismele din spatele succesului, să analizez deciziile strategice și să trăiesc emoția fiecărei curse ca și cum aș fi acolo, pe linia boxelor. Motorsportul m-a învățat că, dincolo de viteză, contează pasiunea, determinarea și dorința de a nu renunța niciodată. For every question why, motorsport was my because.

Lasă un răspuns