Marc Marquez, la primul weekend alături de echipa de uzină Ducati Lenovo, a obținut o victorie impresionantă în etapa de deschidere a sezonului 2025 de MotoGP, desfășurată pe circuitul Chang în Thailanda. Marquez a avut aproape toate ingredientele pentru a obține Grand Slam-ul, dar problemele și lupta cu fratele său din timpul cursei l-au împiedicat să obțină și Fastest Lap-ul.

Pilotul în vârstă de 32 de ani a devenit primul pilot care câștigă pentru echipa de uzină Ducati la debut de la Casey Stoner la Marele Premiu al Qatarului din 2007.

De asemenea, spaniolul a egalat numărul de podiumuri din carieră cu cel al marelui Dani Pedrosa, 112.
La fel ca în cursa Sprint de sâmbătă, Alex Marquez și Francesco Bagnaia l-au însoțit pe Marquez pe podium.

Povestea Cursei
Marc Marquez a pornit cel mai bine de la linia de start și s-a distanțat din virajul 1 în primul tur. Cu toate acestea, Alex Marquez și Bagnaia și-au păstrat pozițiile, în ciuda eforturilor pilotului italian de uzină Ducati de a trece în frunte.
Ai Ogura a urcat pe locul patru la bordul motocicletei echipei Trackhouse, în timp ce Jack Miller a revenit la poziția sa de start când toți piloții s-au apropiat de sectorul al doilea.

Photographer:Gold and Goose / Motorsport Images
După primul tur, frații Marquez au păstrat distanțe mari în frunte. În primele tururi, pilotul echipei Ducati și-a consolidat un avans între 1,2s și 1,5s față de fratele său, dar Bagnaia nu a putut egala ritmul pilotului Gresini.
Pilotul KTM Pedro Acosta a căzut în virajul 1, în turul 3, după ce a pierdut partea din față a RC16-ului său. El se afla pe locul șapte înainte de accident, dar a reușit să revină pe motocicletă și în cursă, având toată munca de făcut de pe ultimul loc.

Photographer:Gold and Goose / Motorsport Images
Lucrurile au fost liniștite în următoarele tururi, dar în turul 7, în interiorul virajului 3, Marc Marquez a avut o scădere de ritm considerabilă. Presiunea pneului din față era prea mare, iar frații Marquez au făcut schimb de poziții, dar octuplul campion mondial a revenit la ritmul său la scurt timp după aceea.

Photographer:Gold and Goose / Motorsport Images
În ciuda momentului bizar, Franco Morbidelli, pilotul echipei VR46 Ducati, l-a depășit pe Ai Ogura și a obținut locul patru. Italianul, care nu a mai pășit pe podium din 2020, a început cursa pe locul nouă, după ce, în ciuda faptului că s-a calificat pe locul șase, l-a blocat pe Bagnaia în calificări.
Francesco a ajuns la 0,6s de frații Marquez, dar a trebuit să fie prudent din cauza pilotului VR46 din spatele său.
Joan Mir a avut o prestație uimitoare pe tot parcursul cursei și a urcat în pluton până pe un impresionant loc șapte. Cu toate acestea, cursa sa s-a încheiat în turul 15, la ultimul viraj din virajul 12.

Marco Bezzecchi l-a depășit pe Jack Miller în virajul 3 și a urcat pe locul șase la debutul său pentru Aprilia, în timp ce îl urmărea pe Ogura.
În față, frații Marquez au păstrat primele două poziții. În ciuda unui „tremur” al pilotului Gresini, nu a existat niciun semn clar că fratele mai mare Marquez avea de gând să facă o mișcare.

Photographer:Gold and Goose / Motorsport Images
Cu toate acestea, mutarea inevitabilă a fost pecetluită în ultimul viraj cu patru tururi înainte de final.

Photographer:Gold and Goose / Motorsport Images
Până la sfârșitul cursei, Marc Marquez a mărit diferența la 1,7s față de fratele său mai mic, câștigând prima cursă a sezonului pentru prima dată în 11 ani.
Alex Marquez, pilotul Gresini, și-a completat weekendul cu două clasări pe locul doi la rând, pentru a-și începe în forță campania din 2025.
Al doilea pilot de uzină Ducati, Bagnaia, nu a fost pe măsura duo-ului Marquez, dar a adus motocicleta acasă pe locul al treilea.
Morbidelli a terminat al patrulea, la 3,1s în spatele colegului său absolvent al Academiei VR46 și la 2,5s în fața debutantului Ogura. Locul cinci obținut de Ai Ogura a fost mai mult decât impresionant pentru debutul său în Marele Premiu, terminând în fruntea tuturor piloților cu motociclete non-Ducati și la doar 7,5s diferență de victorie.

Bezzecchi și Johann Zarco au terminat pe locurile șase și șapte.
În ciuda căzăturii lui Acosta, pilotul KTM Brad Binder și pilotul Tech3 Enea Bastianini au terminat pe locurile opt, respectiv nouă. Bastianini a urcat în clasament în ciuda dificultăților notabile pe care le-a întâmpinat pe parcursul weekendului.
Fabio Di Giannantonio s-a luptat cu Miller pentru locul al zecelea, iar Luca Marini a obținut locul al 12-lea.

Photographer:Gold and Goose / Motorsport Images
Fermin Aldeguer și-a încheiat cursa de debut pentru Gresini Ducati pe locul 13, învingându-l pe al doilea pilot Pramac Yamaha, Miguel Oliveira.
Fabio Quartararo a urcat pe locul 15 după startul său precar și a obținut ultimul punct, francezul depășindu-i pe Maverick Vinales și Alex Rins în ultimele tururi.
Somkiat Chantra a obținut locul 18 în fața publicului de acasă la debutul său pentru LCR Honda.

Photographer:Gold and Goose / Motorsport Images
Marc Marquez : „Cel mai bun weekend din viața mea”
Spaniolul și-a început noul capitol la echipa de uzină Ducati Lenovo obținând pole position-ul și câștigând Sprint-ul de sâmbătă și Marele Premiu de duminică. Marc Marquez a depășit o sperietură legată de presiunea pneurilor în cursa de duminică, obținând maximum de 37 de puncte pentru weekend și conducând campionatul pentru prima dată de la succesul său din 2019. El a intrat în istorie devenind al doilea pilot, după Casey Stoner, care câștigă la debutul său pentru constructorul Bologna. Cursa s-a încheiat cu un 1-2 pentru frații Marquez, fratele său mai mic, Alex, asigurându-și locul doi, terminând la 1,7s în urmă.

Marc Marquez a declarat pentru TNT Sports:
A fost foarte emoționant, nu doar pentru a începe această nouă călătorie cu Ducati Lenovo cu o victorie, mai mult pentru a împărți primul și al doilea cu fratele meu. Cred că acesta este cel mai bun weekend din viața mea, mai mult decât atunci când am fost campioni mondiali în diferite categorii, a fost super bun, dar aceasta este clasa întâi, nu avem mai mult decât atât. Am fost cei mai buni piloți într-o cursă normală, într-o cursă uscată. Să împarți acea primă poziție secundă în calificări, prima poziție secundă în sprint, prima poziție secundă în cursă pentru întregul weekend este uimitor. Sunt foarte fericit pentru Alex și foarte fericit și pentru echipa mea. Vreau să le mulțumesc tuturor celor de la Ducati Lenovo.
Am avut doar trei tururi de marjă și din acest motiv l-am depășit pe Alex cu trei tururi înainte de final. A fost destul de critic, deoarece o penalizare ar fi fost un dezastru, dar am lucrat împreună, suntem o echipă și am reușit. Știu că sezonul abia a început, dar este cel mai bun mod de a începe. Încrederea este foarte mare, am început într-un mod foarte bun în Malaezia, am continuat în Thailanda și acum în weekendul de curse.
Duminică, coechipierul meu este întotdeauna „Domnul Duminică” și este foarte rapid, așa că am fost puțin îngrijorat din acest motiv, așa că am fost foarte concentrat. Am avut ritm, avem o motocicletă bună, așa că trebuie să continuăm în același mod.
Marc și Alex Marquez, nedespărțiți de primele 2 locuri din ultimul antrenament
Cei doi au devenit primii frați din istoria clasei regine care ocupă primele două poziții în clasamentul campionatului mondial de motociclism – viteză, după ce au dominat weekendul desfășurat pe Chang International Circuit.
În ciuda calificărilor și a locului doi în Sprint, Marquez a recunoscut că nu se aștepta să termine în fața lui Francesco Bagnaia de la Ducati în marele premiu de duminică.

Alex Marquez a declarat, pentru TNT Sports:
Sunt foarte, foarte fericit pentru tot weekendul în general, am spus ieri că duminica era încă în fața noastră, deci va fi o zi importantă, și am făcut-o. 1-2, 1-2 care este ceva uimitor, un weekend super special pentru toată familia.
Am crezut înainte de startul cursei că Marc [Marquez] are cu siguranță ceva mai mult decât mine, dar și Pecco [Bagnaia]. Din acest motiv, am încercat să atac, să pun câțiva metri acolo în primul tur și să încerc să trag tare. Poate că am folosit un pic prea multă energie acolo, dar când am fost lider timp de multe tururi mi-am folosit toată energia, nu a mea, ci a pneurilor, și am ajuns la final la limită. Acestea sunt cursele care îți oferă experiența MotoGP, să pilotezi și să ai un asemenea ritm, așa că sunt foarte fericit.
Dacă vom avea ocazia, voi încerca cu siguranță să pilotez în acest fel și la următoarele curse, așa cum am făcut astăzi, dar suntem, ca echipă, încă cu un pas în urmă față de Marc și Pecco. Ei sunt mai constanți decât noi, așa că experiența de astăzi va fi cheia pentru noi pe viitor. Vom încerca să continuăm să muncim și să putem face lucruri grozave în acest sezon.”
Rezultatele Cursei (prin Crash)

Clasamentul General

Pentru Poze, am mai folosit și din galeria Motorsport.
Surse Inspirație(pe lângă vizionare personală) : Autosport , MotoGP, Motorsport Week