Rally Du Maroc a reprezentat o nouă provocare pentru Marian Andreev și Marius Pop. După experiența din TransAnatolia, cei doi au luat startul la o nouă competiție importantă de Rally Raid și anume Rallye du Maroc.
Ziua 1 Total 779 km Proba specială 298 km
A fost o zi grea și solicitantă, cea mai lungă zi din acest concurs, după 12 ore petrecute în SSV, cu 298 km de Probă Specială, din care prima partea a probei speciale (platoul Rekkam) a fost foarte dură ca și teren cu multă piatră ajungând la altitudine de 1600m urmata apoi de multiple secțiuni rapide, alternate cu șleauri și șanțuri destul de adânci care au dus și la o navigație destul de solicitantă.

Per total am încercat să menținem un ritm cat mai constant care pe ziua de ieri a și dat rezultate, reușind să avem prima poziție în clasa OPEN SSV
Ziua 2 Total 393 km, Probă Specială 306 km
Etapa a început și s-a terminat lângă Erfoud. Terenul nisipos a alternat cu ueduri și poteci bune care s-au deteriorat pe măsură ce etapa avansa. Numeroase poteci accidentate, cu pasaje cu șanțuri, șanțuri și goluri de traversat, ceea ce a facut dificilă menținerea unui ritm bun. Am avut parte de rimele dune ale raliului, dunele din Ergul Chebbi.
Pentru noi a fost o zi foarte grea, mai ales ca în fiecare zi clasa Open pleacă ultima (în jurul prânzului și inevitabil prindem noapte până la reîntoarcerea în bivuac) o zi în care am ajuns la timpul maxim de 7 ore și pentru care încă nu există un clasament oficial. Echipajul care a câștigat aici anul trecut clasa Open (SSV) a fost singurul care a reușit să termine în timp, noi fiind următorul echipaj care a parcurs cel mai mult din traseu (mai mult de 90%)

Ziua 3 Total 325 km , Proba specială 322 km
A început și s-a terminat practic în același bivuac în care stăm în Erfoud . Prima jumătate a fost foarte asemănătoare cu ziua 2 alternând între poteci accidentate și traversări de ueduri și dune (Merzouga). A doua jumătate a fost mai tehnică, cu o varietate de terenuri și stânci, nisip, ueduri și o secțiune de camel gras înainte de sosirea în bivuac.
Am reușit să mentinen un ritm cat de cat constant într-o zi care iarăși a fost destul de solicitantă pentru experiența noastră destul de mică pe un astfel de teren, pentru mine fiind a doua oară când am navigat în dune. Am avut parte și de mici peripeții care ne vor costa niște waypointuri lipsa dar la clasa noastră am terminat primii, în timp util.
Clasamente oficiale nu avem nici de pe ziua 2 așa ca încă nu știm cum stăm în clasamentul general. Important e ca SSV-ul e încă întreg cu foarte mici probleme și noi deși obosiți, suntem încântați de ce ne oferă acest raliu, considerat cea mai grea etapă din campionatul mondial W2RC, “de departe cel mai lung, spectaculos, extenuant si distrugător concurs din toate la care am fost” ca să îl citez pe pilotul meu!
Ziua 4 Total 379 km Proba specială: 284km
Poate cea mai frunoasa etapa, a început tot lângă Erfoud, locul unde am avut bivuacul pentru 5 zile, de data aceasta ne-am îndreptat mai spre sud-vest, printr-un peisaj spectaculos. Am avut parte de trasee mai rapide decât în etapele anterioare, pe un teren mai nisipos, cu unele secțiuni dificile. Mici zone de dune și dunete pentru a menține spiritul zilelor trecute.
Nu a fost neapărat mai ușor din cauza prafului foarte mult (ne-a si plouat puțin), dar ne-am bucurat ca nefiind atât de multe porțiuni cu piatră am reușit să terminăm ai treilea echipaj la clasa noastră, OPEN SSV unde ne-au venit alte 5 SSV-uri din clasa FIA – Challenger. Am terminat nu doar în timp util ci chiar pe lumină reușind să ajung la briefing și să nu mai meargă Ralu în locul meu.

Ziua 5 Total 309 km Probă specială 216 km
- ultima zi de concurs
O etapă care a combinat toate elementele pe care le-am întâlnit în ultimele zile: secțiuni rapide, secțiuni lente, peisaje frumoase și bineînțeles, dune!!!
O zi un pic mai scurtă, fiind ultima, în care Important e ca am terminat-o, încheind astfel acest raliu obosiți dar cu zâmbetul pe buze cu Ssv-ul și el obosit dar întreg și fără daune mari!
Concluzii:
Am reușit să încheiem cu brio, pe locul 2 la categoria OPEN SSV si pe locul 3 la clasa OPEN Auto, o etapă de campionat mondial, e etapa considerată cea mai grea, o etapă unde toți băieții mari și nu numai vin să se pregătească pentru Dakar, si poate cel mai important, am reușit să menținem un ritm constant, în care să menajăm și SSV-ul dar să și învățăm multe pe un teren aproape complet nou pentru noi atât pe partea de pilotaj cat și pe cea de navigație.
Acest ritm pe care l-am ales, ne distrugător, ne-a costat acel timp maxim luat în ziua 2, o zi foarte grea, care a dus la pierderea primei poziții pe care o câștigasem în prima zi la categoria noastră, Open SSV, dar per total s-a meritat pentru satisfacția și bucuria pe care ne-a adus-o acest raliu, Rallye du Maroc!
Și veștile bune nu se opresc aici:
- pe 31 octombrie vor lua startul la Fenix Rally (Tunisia) alături de alte două echipaje din România: Duica Nicusor si Duica Nicoleta care vor fi tot la categoria SSV și Tudor Mircea și Valentin Alexandroaie la categoria CAR
Felicitări pentru performanța obținută și baftă în continuare!
Sursa articol: Raluca Mao
Sursa foto: Irina Petrichei
Articolele noastre sunt susținute de ITP Fără Programare Sector 5 – partener de încredere al comunității auto – https://itpfaraprogramaresector5.ro/
