Max Verstappen a obținut a doua sa victorie din sezonul 2025 în Formula 1, întrerupând seria de succese a celor de la McLaren după o prestație impecabilă în Marele Premiu al regiunii Emilia-Romagna. Este a patra victorie la rând pentru olandez la Imola, la al 400-lea Mare Premiu pentru Red Bull Racing din istorie. De asemenea, la fel cum a câștigat și Marele Premiu ce aniversa 70 de ani de la existența F1, la Silverstone, în 2020, Max a câștigat și Marele Premiu cel mai apropiat de ziua aniversării de 75 de ani de la primul Mare Premiu din istoria Marelui Circ.
Campionul mondial en-titre a construit victoria chiar din primul tur, când a reușit o manevră spectaculoasă pe exteriorul lui Oscar Piastri la intrarea în Tamburello, preluând conducerea într-un moment definitoriu al cursei.
Ulterior, Verstappen a gestionat perfect avantajul, profitând din plin de perioadele de neutralizare cu Virtual Safety Car și Safety Car, care au contribuit la anularea gradual[ amenințării directe venite din partea McLaren.

Pentru Oscar Piastri, cursa s-a transformat într-un exercițiu defensiv. Australianul nu a reușit să reziste presiunii venite din partea coechipierului său Lando Norris în ultimele tururi, cedând locul secund în favoarea britanicului.
Astfel, Verstappen a urcat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului la Imola, în fața unui Norris care și-a păstrat seria constantă de clasări pe podium, în timp ce Piastri a trebuit să se mulțumească cu ultima treaptă a podiumului, într-o cursă care părea promițătoare pentru australian și formația din Woking încă din antrenamente.
Povestea Cursei
Startul Marelui Premiu a fost curat, dar plin de tensiune și acțiune din primul moment. Oscar Piastri a plecat bine din pole position, la fel ca George Russell din a treia poziție, însă cel care a făcut mutarea decisivă a fost Max Verstappen. Campionul mondial a forțat pe exterior la intrare și pe interior la ieșirea din Tamburello și a reușit să-l deposedeze pe australian de șefia cursei, trecând în frunte.
Russell a fost nemulțumit de modul în care Piastri a gestionat defensiva în primul viraj, considerând că australianul a lăsat prea mult spațiu și i-a permis lui Verstappen să treacă prea ușor.
Odată ajuns lider, Verstappen a început imediat să-și creeze un avantaj, reușind să iasă din plasa de atac cu sistemul DRS până în turul 3. Diferența față de Piastri creștea constant, iar comentatorii remarcau deja că recuperarea părea o misiune dificilă pentru McLaren.
În spatele liderilor, Pierre Gasly a pierdut teren important după ce a ieșit larg și a căzut de pe locul 9 până pe 14, în urma unui duel strâns cu Charles Leclerc.
Până în turul 7, Verstappen își consolidase avantajul la aproape două secunde. Între timp, Lando Norris, aflat în urma coechipierului său Piastri, părea mai rapid și McLaren începea să simtă presiunea de a-i permite trecerea. Norris l-a atacat pe Russell de câteva ori și a reușit în cele din urmă să îl depășească pe britanic în turul 12, cu o manevră curajoasă în Variante Villeneuve, urcând astfel pe poziția a treia.
Seria opririlor la boxe a început în turul 11, cu Charles Leclerc alegând să schimbe pneurile devreme. Piastri a intrat la rândul său la scurt timp, însă un pit stop mai lent l-a făcut să revină pe pistă în spatele lui Yuki Tsunoda, pierzând timp prețios în trafic.
În tot acest timp, Verstappen a rămas pe circuit și a extins avantajul la peste 10 secunde. Pe de altă parte, strategia de undercut a funcționat bine pentru Leclerc, care a reușit să urce în fața lui Carlos Sainz, Fernando Alonso și chiar George Russell.
Cursa a luat o turnură dramatică în turul 30, când monopostul Haas al lui Esteban Ocon s-a oprit pe marginea pistei, provocând inițial steag galben și apoi o perioadă de Virtual Safety Car. Momentul a fost unul de coșmar pentru Lando Norris, care tocmai intrase la boxe cu câteva secunde înainte de neutralizare, pierzând timp important în comparație cu cei care au profitat de viteza redusă din pit lane sub VSC.
Charles Leclerc a fost și el afectat, declarând ulterior că spera ca mai mulți rivali să revină pe circuit în spatele său, ceea ce nu s-a întâmplat.
Momentul neutralizării cu Virtual Safety Car a fost ideal pentru Alex Albon și, mai ales, pentru Max Verstappen. Ambii au reușit să efectueze opririle la boxe cu pierderi minime de timp, în special olandezul, care și-a păstrat confortabil șefia cursei. Oscar Piastri a intrat și el la boxe sub VSC, dar a revenit pe circuit în spatele lui Lando Norris și Alex Albon, cu un ecart considerabil de 33 de secunde față de lider.
Piastri s-a trezit prins în trafic, fiind nevoit să forțeze pentru a recupera pozițiile pierdute, în timp ce Verstappen continua să ruleze fără presiune în frunte.
Între timp, Carlos Sainz a avut parte de un nou moment tensionat după un contact cu Yuki Tsunoda, incident pe care l-a comparat imediat cu cel suferit în Bahrain la începutul sezonului, când fusese forțat să abandoneze dintr-o situație similară.
Până în turul 34, strategiile divergente ale echipelor au rearanjat complet ordinea pe pistă. Verstappen conducea fără emoții, urmat de Norris pe locul doi și de un surprinzător Alex Albon pe poziția a treia, ambii adoptând strategii cu o singură oprire. Piastri, aflat pe o strategie cu două opriri, ocupa locul patru și părea că are încă mult de recuperat pentru a reveni pe podium.
În spatele acestora, Isack Hadjar, Andrea Kimi Antonelli, Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Charles Leclerc și Lance Stroll completau topul 10, fiecare cu strategii și ritmuri diferite, pregătindu-se pentru un final tensionat.
Când cursa părea să se stabilizeze, Kimi Antonelli, la cursa de acasă, a oprit pe marginea pistei în turul 45 cu o problemă terminală, ceea ce a declanșat un nou moment cheie – intrarea Safety Car-ului pe circuit. Verstappen a profitat imediat, intrând la boxe pentru un nou set de pneuri, reușind să își păstreze poziția de lider după reluarea cursei.
Alex Albon, în schimb, a ales să rămână pe circuit cu pneurile uzate, o decizie care urma să îl expună în fața celor din spate, care tocmai își reînnoiseră seturile de anvelope. În spatele Safety Car-ului, tensiunea creștea, în timp ce echipele își recalculau strategiile pentru ultimul stint al cursei.
Unii piloți au profitat de momentul oportun pentru a schimba pneurile, în timp ce alții au rămas pe pistă, limitați de opțiunile disponibile. Charles Leclerc a fost informat de Ferrari că nu poate intra la boxe, deoarece echipa nu dispunea de un set de pneuri care să reziste până la final. Oscar Piastri a fost și el menținut pe pistă, păstrând strategia cu o singură oprire.
În turul 48, în spatele Safety Car-ului, ordinea era următoarea: Max Verstappen, Oscar Piastri, Lando Norris, Alex Albon, Charles Leclerc, George Russell, Lewis Hamilton, Carlos Sainz, Isack Hadjar și Nico Hülkenberg. În interiorul echipei McLaren, tensiunea creștea. Norris, aflat pe un set mai proaspăt de pneuri, a început să transmită prin radio indicii că ar trebui lăsat să treacă de coechipierul său Piastri, care nu mai făcuse o oprire suplimentară. Deși Zak Brown declarase anterior că piloții sunt liberi să se dueleze, situația părea să se transforme într-un moment cheie de strategie și gestionare a echipei.
Cursa s-a reluat la finalul turului 53, iar Verstappen a controlat restartul perfect, păstrând șefia fără probleme, în timp ce plutonul a trecut compact prin prima șicană.
La scurt timp după restart, Norris și Albon au fost investigați pentru o posibilă încălcare a procedurii sub Safety Car, dar comisarii au decis că nu este nevoie de vreo penalizare. În ultimele 10 tururi, McLaren a permis piloților să concureze liber. Norris nu a ratat ocazia și a lansat un atac decisiv în turul 56, trecând curat și elegant de Piastri pentru a prelua locul secund – exact genul de duel corect pe care îl aștepta conducerea echipei.
Cu Verstappen deja la peste trei secunde avans, Norris a pornit urmărirea, dar era clar că olandezul controla cursa.
În spatele top 3-ului Lewis Hamilton l-a depășit pe George Russell pentru locul șase, înainte ca Alex Albon să încerce un atac curajos asupra lui Charles Leclerc pentru locul cinci. Leclerc a apărat agresiv, forțându-l pe Albon să iasă larg – o manevră care a atras atenția comisarilor. Hamilton a profitat imediat și a trecut de Leclerc, urcând pe patru, în timp ce Albon a căzut pe șase.
După analiza incidentului, Leclerc a fost somat să cedeze poziția lui Albon, stabilind ordinea finală în fața ultimelor tururi.
Pe măsură ce cursa se apropia de final, Verstappen a mărit avantajul la peste cinci secunde, demonstrând că Red Bull a găsit răspunsul la dominația McLaren. În ultimul tur, olandezul a trecut linia de sosire, aducând echipei din Milton Keynes o victorie simbolică în Grand Prix-ul cu numărul 400 din istoria echipei austriece.
Lando Norris a încheiat pe locul doi, semnând un nou podium solid pentru McLaren, în timp ce Oscar Piastri a completat dubla podium pentru echipă.
Hamilton a încheiat pe locul patru după o revenire puternică, urmat de Leclerc și Albon. George Russell a terminat al șaptelea, în fața lui Carlos Sainz și Isack Hadjar. Yuki Tsunoda a închis topul zece, reușind o performanță notabilă după ce a pornit din pit lane.
Pilot | Echipă | Timp | |
---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull | |
2 | Lando Norris | McLaren | +6.109 |
3 | Oscar Piastri | McLaren | +12.956 |
4 | Lewis Hamilton | Ferrari | +14.356 |
5 | Alexander Albon | Williams | +17.945 |
6 | Charles Leclerc | Ferrari | +20.774 |
7 | George Russell | Mercedes | +22.034 |
8 | Carlos Sainz | Williams | +22.898 |
9 | Isack Hadjar | Racing Bulls | +23.586 |
10 | Yuki Tsunoda | Red Bull | +26.446 |
11 | Fernando Alonso | Aston Martin | +27.250 |
12 | Nico Hulkenberg | Sauber | +30.296 |
13 | Pierre Gasly | Alpine | +31.424 |
14 | Liam Lawson | Racing Bulls | +32.511 |
15 | Lance Stroll | Aston Martin | +32.993 |
16 | Franco Colapinto | Alpine | +33.411 |
17 | Oliver Bearman | Haas | +33.808 |
18 | Gabriel Bortoleto | Sauber | +38.572 |
Kimi Antonelli | Mercedes | DNF | |
Esteban Ocon | Haas | DNF |
Clasament General – Piloți
În clasamentul piloților, Oscar Piastri a încasat o lovitură importantă în lupta pentru titlu după ce a fost depășit de coechipierul său Lando Norris în Marele Premiu al regiunii Emilia-Romagna. Australianul rămâne lider al clasamentului mondial, însă avantajul său a scăzut la doar 13 puncte, în timp ce Max Verstappen, cu a doua victorie a sezonului, reduce ecartul față de vârf la 22 de puncte, după șapte etape din actuala campanie.
George Russell rămâne pe locul patru în clasamentul general, păstrându-și avantajul în fața lui Charles Leclerc, care se menține pe cinci pentru Scuderia Ferrari.
Câștigul major al weekendului vine însă pentru Lewis Hamilton. Rezultatul său solid de la Imola îi permite să urce pe poziția a șasea, în fața înlocuitorului său de la Mercedes, Andrea Kimi Antonelli.
Alex Albon urcă în forță după clasarea pe locul cinci în cursa italiană și reduce diferența față de Antonelli la doar opt puncte, consolidându-și locul opt în clasamentul piloților.
Esteban Ocon și Lance Stroll completează top 10, păstrându-și pozițiile în fața plutonului median.
Poziție | Pilot | Echipă | Puncte |
1 | Oscar Piastri | McLaren F1 Team | 146 |
2 | Lando Norris | McLaren F1 Team | 133 |
3 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | 124 |
4 | George Russell | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 99 |
5 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari HP | 61 |
6 | Lewis Hamilton | Scuderia Ferrari HP | 53 |
7 | Kimi Antonelli | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 48 |
8 | Alex Albon | Atlassian Williams Racing | 40 |
9 | Esteban Ocon | MoneyGram Haas F1 Team | 14 |
10 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco F1 Team | 14 |
11 | Carlos Sainz | Atlassian Williams Racing | 11 |
12 | Yuki Tsunoda | Visa Cash App Racing Bulls F1 Team | 10 |
13 | Pierre Gasly | BWT Alpine F1 Team | 7 |
14 | Isack Hadjar | Visa Cash App Racing Bulls F1 Team | 7 |
15 | Nico Hulkenberg | Stake F1 Team Kick Sauber | 6 |
16 | Oliver Bearman | MoneyGram Haas F1 Team | 6 |
17 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco F1 Team | 0 |
18 | Liam Lawson | Oracle Red Bull Racing | 0 |
19 | Jack Doohan | BWT Alpine F1 Team | 0 |
20 | Gabriel Bortoleto | Stake F1 Team Kick Sauber | 0 |
21 | Franco Colapinto | BWT Alpine F1 Team | 0 |
În clasamentul constructorilor, McLaren își extinde avansul în frunte, conducând cu 132 de puncte în fața Mercedes, într-un sezon pe care îl controlează aproape autoritar.
Red Bull Racing își păstrează poziția a treia, reducând din presiunea pusă de Ferrari, care continuă să caute soluții pentru a reveni în lupta pentru top 3.
Williams își consolidează poziția a cincea, mărindu-și avansul în fața Haas, în timp ce Racing Bulls revin în ecuație, apropiindu-se la doar două puncte de Aston Martin – o echipă care va regreta cu siguranță șansa ratată de a puncta consistent la Imola.
Poziție | Echipă | Puncte |
1 | McLaren F1 Team | 279 |
2 | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 147 |
3 | Oracle Red Bull Racing | 131 |
4 | Scuderia Ferrari HP | 114 |
5 | Atlassian Williams Racing | 51 |
6 | MoneyGram Haas F1 Team | 20 |
7 | Aston Martin Aramco F1 Team | 14 |
8 | Visa Cash App Racing Bulls F1 Team | 10 |
9 | BWT Alpine F1 Team | 7 |
10 | Stake F1 Team Kick Sauber | 6 |
Analiza Ritmului de Cursă
După un weekend în care piloții McLaren au dominat calificările și sesiunile de antrenamente, cursa de duminică a dezvăluit o poveste complet diferită. Graficul de ritm pe tur al Marelui Premiu al regiunii Emilia-Romagna arată clar cine a avut, cu adevărat, cea mai completă performanță de duminică: Max Verstappen.

Pilotul Red Bull a dominat ritmul de cursă, stabilind o medie impresionantă de 1:20.305 pe tur, cea mai bună din întregul pluton. Olandezul a rulat constant la un nivel de performanță și ritm greu de egalat, cu o strategie optimă pe două opriri care i-a permis să controleze cursa de la început până la final. Verstappen nu doar că a gestionat perfect momentele cheie ale cursei, dar a demonstrat că RB21 are încă resurse pentru a lupta cu McLaren pe termen lung, chiar dacă sâmbătele rămân provocări.
Max Verstappen a luat prin surprindere pe toată lumea cu o manevră îndrăzneață în primul viraj, depășindu-l pe Oscar Piastri pe exterior într-un moment care a transformat total cursa. De acolo, campionul mondial en-titre nu a mai privit înapoi. Red Bull a gestionat perfect strategia, profitând de toate momentele cheie, inclusiv de oprirea sub Virtual Safety Car, unde Verstappen a ieșit cu un avantaj de aproape 20 de secunde în fața rivalilor de la McLaren.
Analiza tehnică a F1 a arătat cât de calculat a fost momentul de la start – Verstappen și-a poziționat monopostul impecabil, blocând atât atacul lui George Russell, cât și pe cel al lui Lando Norris. Apoi, controlul pedalei de frână a făcut diferența, Verstappen arătând de ce este deja de patru ori campion mondial.
Red Bull a livrat un plan tactic fără cusur, utilizând datele adunate de Yuki Tsunoda pe pneurile hard pentru a calibra decizia de a merge cât mai adânc în cursă pe medii. În contrast, McLaren a fost prinsă pe picior greșit, oprindu-l prea devreme pe Piastri, ceea ce l-a blocat în trafic și i-a compromis ritmul.
Ruth Buscombe, fost inginer de strategie, a subliniat cât de curată a fost execuția Red Bull, acordând echipei nota maximă. McLaren, în schimb, a ratat momentul de a-i permite lui Norris să încerce atacul asupra lui Verstappen mai devreme, alegând să-și lase piloții să lupte pe pistă.
Deși Lando Norris și Oscar Piastri au fost aproape de Verstappen în prima parte a cursei, media lor de 1:20.489 și 1:20.543 pe tur i-au plasat totuși într-o poziție de urmăritori. Norris a fost mai constant, având tururi mai curate, în timp ce Piastri a pierdut timp valoros blocat în trafic. Diferențele au fost minime între cei doi, ceea ce confirmă faptul că McLaren continuă să aibă cel mai complet pachet pe termen lung, dar suferă în momentele strategice sau când trebuie să gestioneze pozițiile pe pistă între cei doi piloți.
Oscar Piastri a recunoscut la final că a fost o cursă grea, în care nimic nu a părut să meargă în favoarea sa. Deși a pornit din pole, strategia l-a lăsat vulnerabil, iar Norris l-a depășit în ultimele tururi cu un atac curat. Piastri a acceptat că Red Bull a fost mai rapid decât se aștepta și a subliniat că McLaren va trebui să analizeze ce a mers prost.
Lando Norris, în schimb, a demonstrat nervi și determinare, livrând una dintre cele mai curate curse ale sale. Cu toate acestea, echipa nu i-a dat mână liberă suficient de devreme pentru a-l ataca pe Verstappen, o decizie care ar putea cântări greu în lupta la titlu.
Ferrari, cu Charles Leclerc (1:21.257) și Lewis Hamilton (1:21.177), s-a menținut în zona punctelor mari, dar fără să fie o amenințare reală la podium. Deși Hamilton a reușit un parcurs solid pe o strategie diferită, Scuderia a fost din nou limitată de lipsa de ritm în momentele decisive. Problemele de trafic și o uzură neuniformă a pneurilor au ținut Ferrari în afara luptei la vârf.
Lewis Hamilton a descris cursa de la Imola ca fiind cea mai plăcută din acest sezon, mulțumită revenirii de pe locurile din afara top 10 până pe patru. A simțit pentru prima dată o conexiune reală cu SF-25, lăudând strategia și ritmul echipei.
Fred Vasseur, însă, a recunoscut că Ferrari continuă să plătească prețul calificărilor slabe. Deși recuperarea în cursă a fost solidă, Vasseur a declarat că echipa trebuie să îmbunătățească performanța pe tur rapid pentru a evita aceste situații.
Mercedes a arătat progrese reale, cu George Russell (1:20.887) apropiindu-se de McLaren, dar totuși la o distanță apreciabilă de Red Bull. Andrea Kimi Antonelli, aflat la prima sa campanie completă în F1, a fost mai reținut, dar a contribuit la efortul echipei de a maximiza punctele, chiar dacă a sfârșit prematur din cauza unei probleme tehnice. Echipa din Brackley pare să fi găsit o direcție pozitivă în dezvoltarea W16.
Alex Albon a avut un parcurs excelent, fiind doar la 0.95s de Verstappen în ritm mediu pe tur — identic cu Hamilton și Leclerc. Deși a fost implicat într-un incident cu Leclerc, a primit în cele din urmă poziția înapoi și a încheiat pe un meritoriu loc 6. Traficul a fost o problemă constantă pentru Albon (aproape 50% din tururi), dar eficiența strategică a Williams l-a ținut în luptă.
Alex Albon a impresionat din nou, terminând pe cinci și fiind la un pas de podium. A recunoscut că și-a forțat șansa în duelul cu Leclerc, dar a subliniat că se simte pregătit să lupte constant în față dacă echipa îi va oferi un pachet competitiv. Williams a fost una dintre revelațiile cursei, iar Albon a fost vizibil afectat că nu a convertit performanța într-un podium istoric.
Isack Hadjar (1:21.624) a fost din nou solid pentru Racing Bulls, depășindu-l în ritm inclusiv pe Carlos Sainz. Oliver Bearman și Pierre Gasly au avut stinturi promițătoare, dar au suferit din cauza traficului constant și a uzurii anvelopelor, fără a putea concretiza ritmul într-un rezultat notabil.
Fernando Alonso (1:22.008), Yuki Tsunoda (1:22.035) și Andrea Kimi Antonelli (1:21.922) au rulat la limita punctelor, în timp ce Stroll, Hülkenberg, Colapinto și Ocon au fost departe de ritmurile competitive. Aston Martin, Haas și Sauber par blocate într-un impas tehnic, fără soluții evidente pe termen scurt.
Franco Colapinto, revenit în F1 cu Alpine, a descris weekendul ca pe o experiență pozitivă de învățare, dar a recunoscut că ritmul mașinii a fost limitat. Aston Martin, în schimb, a eșuat să convertească pozițiile bune din calificări în puncte, Fernando Alonso plângându-se la radio că „aceasta va fi o tortură”, o reacție care a ilustrat perfect frustrarea.

În ciuda dominării la începutul sezonului din partea McLaren, Red Bull a demonstrat la Imola că rămâne capabilă să câștige dacă gestionează perfect contextul strategic. Verstappen a fost ajutat de o strategie impecabilă și de lipsa traficului, în timp ce McLaren a pierdut teren exact la aceste capitole. Ferrari și Mercedes sunt în creștere, dar mai au de lucru pentru a se lupta constant pentru victorii. Williams continuă să impresioneze cu eficiență și consistență.
Cu victoria de la Imola, Verstappen a redus ecartul față de Piastri la doar 22 de puncte. Cu McLaren și Red Bull luptându-se umăr la umăr la fiecare cursă, bătălia se mută pe străzile înguste ale Principatului Monaco săptămâna următoare, unde calificările vor conta mai mult ca niciodată.
Max Verstappen : „Eu care crezusem că repetăm dezastrul din Miami…”
Max Verstappen a mărturisit la finalul cursei că nu se aștepta să câștige cursa, mai ales după un început de weekend în care McLaren părea din nou de neînvins. Olandezul a spus că s-a temut că va trăi un nou scenariu asemănător celui din Miami, unde a pierdut în fața lui Oscar Piastri și Lando Norris.
Deși a ratat pole position-ul sâmbătă, Verstappen a pornit în cursă din prima linie și a reușit să schimbe soarta cursei încă din primul viraj, când l-a depășit pe Piastri cu o manevră curajoasă pe exterior.
Max Verstappen a declarat ulterior că, deși startul nu a fost unul ideal, abordarea primului viraj i-a ieșit perfect, reușind să preia conducerea. A recunoscut că, în acel moment, nu era sigur de ritmul pe care îl va avea, mai ales că și în Miami condusese în debutul cursei, dar pierduse din cauza lipsei de viteză în stinturile lungi.
Olandezul a explicat că, spre deosebire de Miami, la Imola s-a simțit mult mai confortabil cu monopostul, reușind să mențină ritmul și să gestioneze mai bine uzura pneurilor. Verstappen a descris victoria drept „surprinzătoare”, dar s-a declarat foarte mulțumit de prestația echipei și a transmis că speră să repete această formă cât mai des în următoarele curse.
Victoria lui Verstappen a venit datorită unei mișcări decisive asupra lui Piastri în primul tur, demonstrând din nou instinctul și precizia unui pilot cu patru titluri mondiale. Verstappen a profitat de faptul că Piastri era mai concentrat pe apărarea poziției în fața lui George Russell, ceea ce i-a permis să lanseze atacul perfect.
Olandezul a detaliat momentul-cheie al cursei, explicând că a reușit să aducă mai multă viteză spre apex și că, odată ce a prins acel „momentum”, a simțit că nu mai poate da înapoi. Verstappen a recunoscut că totul s-a petrecut extrem de rapid și că a trebuit să fie extrem de precis pentru a nu rata trasa ideală. Din fericire, nivelul de aderență a fost suficient pentru a finaliza cu succes depășirea.
McLaren a pus din nou piciorul greșit
Oscar Piastri a recunoscut că McLaren a luat „câteva decizii greșite” în Marele Premiu al Emiliei-Romagna, ceea ce l-a costat o șansă clară la victorie, după ce a pornit din pole position și a încheiat doar pe locul al treilea.
Australianul părea bine plasat pentru a-și extinde avansul în clasamentul general, mai ales că Lando Norris, principalul său rival, pleca doar de pe locul patru. Însă lucrurile s-au complicat încă din primul tur, când Max Verstappen l-a surprins cu o manevră spectaculoasă la intrarea în Tamburello. Piastri a admis că s-a lăsat prins pe picior greșit în defensivă împotriva lui George Russell și nu a anticipat mișcarea campionului mondial.
Totuși, Piastri a subliniat că nu pierderea primei poziții a decis cursa, ci faptul că McLaren a ales o strategie care l-a expus la trafic și l-a obligat să intre prea devreme la boxe, pe turul 13. Această alegere l-a împins într-o strategie cu două opriri și l-a plasat în spatele mai multor rivali pe pneuri mai uzate. Deși a revenit pe locul doi după Safety Car-ul declanșat de Antonelli, Piastri nu a putut rezista atacului coechipierului său pe pneuri proaspete.
„Nu este niciodată o zi grozavă când pleci din pole și termini pe trei”, a declarat Piastri, recunoscând că atât decizia de a opri devreme, cât și sincronizarea Safety Car-urilor au jucat împotriva sa. Deși și-a exprimat regretul, a subliniat că păstrarea podiumului este totuși un rezultat solid într-o zi dificilă.
În privința strategiei, Piastri a recunoscut că poate echipa s-a grăbit cu prima oprire, dar a adăugat că este un aspect care va trebui analizat mai detaliat împreună cu inginerii.
De cealaltă parte, McLaren a respins ideea că Norris ar fi putut câștiga cursa dacă ar fi fost lăsat să treacă mai devreme de Piastri. Directorul echipei, Andrea Stella, a explicat că Red Bull a avut un ritm surprinzător de puternic în cursă, iar Norris nu avea suficient avantaj pentru a-l ataca pe Verstappen, chiar și cu pneuri mai noi.
Stella a subliniat că echipa a încercat toate variantele posibile, inclusiv să permită schimbul între cei doi piloți după ultimul Safety Car. Deși Norris a reușit să-l depășească pe Piastri, Verstappen a controlat situația și a răspuns imediat la ritmul britanicului, menținând distanța constantă.
În privința strategiei lui Norris, Stella a declarat că aceasta fusese discutată înainte de cursă și că, în condițiile degradării pneurilor, oprirea pentru pneuri noi a fost soluția logică. Comparația cu Charles Leclerc, care a pierdut poziții rămânând pe pneuri vechi, a întărit convingerea că oprirea lui Norris a fost justificată.
Stella a mai precizat că Norris însuși a susținut această alegere, fiind încrezător că pe pneuri noi ar putea reveni în față. În final, McLaren a considerat că a gestionat corect toate scenariile posibile, dar Verstappen a fost imposibil de învins la Imola.
Lewis Hamilton – ”În sfârșit sunt una cu monopostul”
Lewis Hamilton a declarat că locul patru obținut în Marele Premiu al regiunii Emilia-Romagna a fost prima cursă, de la victoria din Sprintul din China încoace, în care s-a simțit cu adevărat în sincron cu monopostul Ferrari SF-25.
După o sesiune de calificări dezastruoasă, încheiată pe poziția a 12-a, britanicul a reușit o cursă de recuperare impresionantă pe circuitul de la Imola, oprindu-se la doar un pas de podium.
La start, Hamilton a pierdut o poziție, găsindu-se blocat în spatele Mercedes-ului pilotat de Andrea Kimi Antonelli. Ambii au profitat de neutralizarea provocată de Virtual Safety Car pentru a schimba pneurile, moment care a deschis calea revenirii britanicului. Hamilton a arătat din nou instinctele care l-au consacrat, urcând până pe locul cinci cu o serie de manevre spectaculoase.
O nouă oprire la boxe sub Safety Car, declanșat de abandonul lui Antonelli, l-a retrogradat temporar pe Hamilton pe locul șapte. Cu toate acestea, septuplul campion mondial a recuperat rapid, trecând de George Russell pentru locul șase, înainte de a profita de un incident între Charles Leclerc și Alex Albon. Britanicul a depășit ambii rivali și a încheiat cursa pe poziția a patra, la un pas de podium.
La final, Hamilton s-a declarat încântat de strategia perfect pusă la punct de Ferrari și de faptul că a simțit, pentru prima dată de la cursa din China, o legătură reală cu monopostul. Britanicul a subliniat că îmbunătățirile aduse setărilor au făcut mașina mai competitivă pe ritm de cursă, dar a recunoscut că echipa mai are de lucrat pentru a debloca potențialul monopostului în calificări. Hamilton a fost convins că, dacă ar fi plecat mai sus pe grilă, ar fi putut să se lupte pentru podium.
Reflectând asupra rezultatului de la Imola, Hamilton a recunoscut că, deși victoria din China a fost un moment important, performanța de la Imola i-a adus o satisfacție și mai mare. Britanicul a declarat că mereu a iubit cursele în care a trebuit să vină din spate și să lupte pentru fiecare poziție, afirmând că acest sentiment este mai plăcut decât să conduci de la start până la sosire.
În plus, Hamilton a lăudat atmosfera incredibilă creată de Tifosi, afirmând că sprijinul primit pe circuitul de casă al Scuderiei Ferrari a fost cu adevărat special.
Surse Inspirație, reacții și știri (pe lângă vizionare personală) : Autosport, The Race, Formula Data Analysis, Racing News 365, Sky Sports, FIA, Planet F1, Motorsport Week, GP Blog, Crash, F1 Pace.