Max Verstappen și-a exprimat surprinderea față de zvonurile care au circulat în timpul verii cu privire la presupusa utilizare de către Red Bull a unui sistem de frânare asimetrică, și a răspuns la declarațiile critice venite din partea rivalilor din Formula 1. După un început dominant al sezonului 2024, echipa Red Bull a întâmpinat dificultăți începând cu Marele Premiu de la Miami din luna mai, când McLaren a introdus un pachet semnificativ de îmbunătățiri pentru monopostul MCL38, transformându-l într-o mașină capabilă să câștige curse. În același timp, Red Bull a recunoscut că a luat o direcție greșită în dezvoltarea monopostului său, RB20.
Red Bull a avut probleme în a-și recăpăta competitivitatea inițială, ultima victorie a echipei datând din Marele Premiu al Spaniei, în iunie, câștigat de Verstappen. Deși echipa a început recent să găsească soluții pentru problemele de manevrabilitate ale mașinii, speculațiile din jurul scăderii formei lor au continuat să crească în timpul verii.
Aceste speculații s-au intensificat odată cu înăsprirea regulamentelor FIA privind utilizarea frânării asimetrice, un sistem despre care s-a spus că Red Bull l-ar fi folosit, deși FIA a confirmat că schimbarea regulii nu a fost determinată de vreo echipă actuală care să fi folosit o astfel de soluție. Cu toate acestea, zvonurile au continuat să sugereze că echipa Red Bull a fost nevoită să renunțe la acest sistem din cauza noilor reglementări aplicate retroactiv.
Vorbind în exclusivitate, Verstappen a reflectat asupra acestor zvonuri și criticile la adresa echipei sale. El a abordat subiectul cu o atitudine amuzată, declarând că multe dintre zvonurile care circulă în lumea Formula 1 sunt exagerate. „Oamenii vin mereu cu tot felul de lucruri”, a spus Verstappen. „Mi se pare foarte bizar cum inventează unii asemenea lucruri, dar asta face parte din joc. Eu de obicei le las să treacă. Sunt de 10 ani în Formula 1 și nu îmi pierd timpul cu aceste povești. Sincer să fiu, rareori citesc ceva despre Formula 1. Uneori văd câte ceva sau cineva îmi spune: ‘Ai văzut ce a zis X sau Y?’ Dar mereu spun că oamenii pot gândi ce vor, nu am de gând să-mi consum energia cu asta. Așa că nu prea îmi pasă de ce spun ceilalți.”Pe lângă zvonurile despre frânarea asimetrică, Red Bull a fost supusă criticilor și din cauza scăderii de formă și a problemelor din afara pistei, ceea ce a determinat pe CEO-ul McLaren, Zak Brown, să declare că echipa Red Bull a fost „destabilizată”.
Ulterior, Brown a descris mediul din cadrul echipei Red Bull ca fiind unul „destul de toxic”. Când a fost întrebat despre aceste comentarii, Verstappen a răspuns: „Oamenii care spun astfel de lucruri ar trebui să se concentreze pe propria echipă. Nu este nimic împotriva lui Zak Brown în mod special, dar asta se aplică tuturor. Oamenii ar trebui să se preocupe de ei înșiși, iar asta fac și eu.”
Rivalitatea dintre Red Bull și McLaren a căpătat noi dimensiuni și pe circuit, odată ce McLaren a depășit Red Bull în clasamentul constructorilor, iar Lando Norris s-a apropiat de Verstappen în lupta pentru titlul piloților. Un moment tensionat între cei doi a avut loc în Austria, unde s-au ciocnit pe circuit. Cu toate acestea, Verstappen nu crede că tensiunea va atinge nivelul celei din sezonul 2021, când s-a confruntat intens cu Lewis Hamilton și Mercedes pentru titlul mondial. „Diferența acum este că avem patru echipe în față, pe când în 2021 erau doar două persoane care se luptau în frunte,” a explicat Verstappen. „Desigur, 2021 a fost primul meu campionat mondial, așa că a fost deja foarte diferit. Cred că acum sunt mai relaxat.”
Chiar dacă presiunea este mare și Verstappen își apără un avans de 52 de puncte în clasamentul piloților, o poziție incomparabilă cu situația din 2021, olandezul rămâne concentrat pe a-și face treaba fără a se lăsa distras de speculațiile din jurul său. „Desigur, vreau să câștig și, desigur, voi face tot ce pot pentru a-mi apăra avansul. Dar sentimentul este foarte diferit față de ce a fost în 2021,” a concluzionat el.
Astfel, Max Verstappen pare să abordeze finalul sezonului cu calm, în ciuda criticilor și a presiunii crescânde din partea rivalilor, păstrându-și atenția pe propriile performanțe și pe titlul mondial pe care îl are în vizor.