You are currently viewing Maya Weug se pregătește pentru o luptă strânsă în calificările din Jeddah, dar evoluția pistei rămâne o necunoscută

Maya Weug se pregătește pentru o luptă strânsă în calificările din Jeddah, dar evoluția pistei rămâne o necunoscută

După un start impresionant în a doua rundă a sezonului, Maya Weug a reușit să stabilească cel mai rapid timp în sesiunea de antrenamente din Jeddah, devansând-o pe Alisha Palmowski cu doar 0.030 secunde. Pilotul echipei Ferrari a încheiat ziua cu un tur de 2:05.357, demonstrând că este pregătită să lupte pentru al doilea pole position consecutiv în acest sezon.

Sesiunea de antrenamente s-a dovedit extrem de competitivă, cu șase piloți aflați într-un interval de doar șapte zecimi de secundă, o diferență considerabil mai mică față de anul trecut, când ecartul era de peste o secundă. Maya a recunoscut că va fi nevoie de perfecțiune în calificări:
„A fost un început foarte fierbinte, dar acum se mai răcorește și cred că la calificări va fi din nou plăcut. Am testat câteva lucruri și am reușit totuși să fiu în față. Mașina s-a simțit bine, am avut tururi curate și am făcut tot ce ne-am propus. Trebuie doar să ajustăm câteva detalii, atât la pilotaj, cât și la set-up, ca să scoatem totul din ea diseară.”

Weug a început bine în Jeddah depășind antrenamentul

Chiar dacă a fost rapidă încă de la început, Weug nu este complet mulțumită de turul său de referință:
„Acel tur a fost departe de perfecțiune, dar asta înseamnă că avem încă loc de îmbunătățiri. La căldura asta, pneurile spate se degradează rapid. Vom vedea dacă diseară va fi mai bine – probabil că da, având în vedere că va fi mai rece.”

Pe fondul unei temperaturi de 58°C în sesiunea de antrenamente, condițiile mai răcoroase de seară vor fi un avantaj pentru piloți. Totuși, Maya atrage atenția asupra unei necunoscute majore: evoluția pistei.
„Avem două sesiuni de F1 și una de F2 înainte de calificările noastre, așa că pista va avea mult mai multă aderență. Când e mai rece, pista se îmbunătățește și mai mult. Va conta foarte mult să înțelegi unde e gripul din primul tur, iar în al doilea să scoți tot din mașină. Va fi complicat, fiindcă se va schimba față de ce am simțit azi.”

În 2024, Weug a urcat de două ori pe podium la Jeddah, iar acum speră să repete performanța. Ea știe însă că poziția de pe grilă este crucială, mai ales într-un weekend cu cursă cu grilă inversată.
„Am văzut și anul trecut cât de greu este să depășești, cu aerul murdar și temperaturile ridicate. E esențial să faci o calificare bună. Oricum, mă bucur și de cursa cu grilă inversată – e chiar distractivă”, a spus olandezca, glumind că echipa sa își dorește cât mai multe trofee Pirelli pentru pole position:
„Cei din echipă vor mai multe anvelope Pirelli, altfel nu pot păstra ale mele!”

Cum s-a desfășurat sesiunea de antrenamente

Sesiunea de 40 de minute a început cu piloții ieșind pe pistă pentru tururile de instalare. Nicole Havrda a fost prima care a stabilit un timp, 2:11.374, dar acesta a fost rapid îmbunătățit de Doriane Pin, care a coborât în 2:07, apoi în 2:06. Maya Weug a urcat în frunte cu un 2:06.286, apoi a coborât la 2:05.616, distanțându-se de Pin cu peste o jumătate de secundă. Chloe Chambers a urcat temporar pe doi, urmată de Palmowski, care a redus diferența față de lider. Farah AlYousef a provocat un steag galben în ultimul sector, după ce a ieșit în decor în ultimul viraj.

În ultimele minute, Pin a urcat pe primul loc cu un 2:05.610, dar bucuria a fost de scurtă durată – Palmowski a trecut prima cu un 2:05.387, însă Weug a reușit în cele din urmă să recupereze P1 cu 2:05.357, chiar înainte de finalul sesiunii.

Top 10 în antrenamente a fost completat astfel:

  1. Maya Weug (2:05.357)
  2. Alisha Palmowski (+0.030)
  3. Doriane Pin
  4. Chloe Chambers
  5. Lia Block
  6. Ella Lloyd
  7. Aurelia Nobels
  8. Tina Hausmann
  9. Chloe Chong
  10. Emma Felbermayr

Ce urmează?

Calificările vor avea loc sub luminile reflectoarelor la ora locală 21:30, într-o sesiune care promite spectacol, intensitate și o luptă la limită pentru pole.

Sursa: F1 Academy

Maria Roxana

Pasiunea mea pentru motorsport nu a fost o întâmplare, ci o descoperire fascinantă într-un moment aparent banal. Era o zi obișnuită din 2014, când, în timpul unei pauze publicitare pe Disney Channel, am schimbat canalul din curiozitate. Pe ecran, motorul puternic al monoposturilor răsuna dincolo de granițele circuitului de la Silverstone, iar imaginea piloților care împingeau limitele vitezei m-a captivat instant. Atunci am știut că am găsit ceva special. Formula 1 a devenit, din acel moment, mai mult decât un hobby: a devenit o pasiune care îmbină tehnologia, strategia și adrenalina într-un spectacol unic. De la duelurile roată la roată până la detaliile tehnice care definesc performanța pe pistă, fiecare cursă este o lecție de ambiție, inovație și perseverență. Îmi place să înțeleg mecanismele din spatele succesului, să analizez deciziile strategice și să trăiesc emoția fiecărei curse ca și cum aș fi acolo, pe linia boxelor. Motorsportul m-a învățat că, dincolo de viteză, contează pasiunea, determinarea și dorința de a nu renunța niciodată. For every question why, motorsport was my because.

Lasă un răspuns