A doua cursă de F1 a sezonului 2024 se apropie cu pași repezi. În câteva ore va începe prima sesiune de antrenamente libere a GP-ului din Arabia Saudită. Red Bull-ul lui Max Verstappen s-a impus în Bahrain, iar Ferrari a ocupat locul doi în clasament datorită lui Sainz, care a trecut linia de sosire pe locul 3, spaniolul fiind urmat de coechipierul său, Charles Leclerc.
Pentru Mercedes, a fost un început de sezon mai degrabă dezamăgitor. Acest lucru s-a datorat în principal alegerii incorecte a sistemului de răcire, care a făcut ca W15 să aibă performanțe scăzute.
Cu toate acestea, există și unele aspecte pozitive, potrivit lui James Allison:
„În Bahrain, am înțeles că mașina noastră este mai stabilă și mai previzibilă decât W14.
„De asemenea, pare fiabilă și cred că este o bază bună cu care putem lucra”, a declarat inginerul englez.
Supraîncălzirea PU-ului Mercedes a fost un un „mister”, conform lui James Allison
Dacă W15 a „surprins” din punct de vedere al ritmului în calificări, cursa de sâmbătă a fost una dezamăgitoare.
„Cred că am arătat mai bine vineri. Investigăm pentru a identifica cauza acestui eșec. Dar sunt optimist că, la Jeddah, vom putea arăta adevăratul ritm”, a declarat Shovlin.
Acest lucru a fost esențial în crearea decalajului dintre Ferrari și Mercedes.
„Supraîncălzirea PU-ului a fost cel mai mare mister pe care l-am avut în Bahrain”, a recunoscut Allison.
„Întotdeauna este un joc de noroc să alegi nivelul de răcire, deoarece trebuie să prezici cum va fi vremea in timpul cursei.
„Dar, temperatura cu care ne-am confruntat în ziua cursei a fost incredibil de apropiată, raportat la previziunile noastre.„
„Am greșit răcirea motorului cu mai mult de 1 grad sau două. Iar acest lucru este extrem de neobișnuit”, a declarat inginerul englez.
„Odată ce, în cazul temperaturilor, ați depășit valoarea limită, nu mai poți face altceva decât lift & coast”.
„Dar acest lucru te face să pierzi timp și, mai ales, îți scoate pneurile din temperatură”, a continuat directorul tehnic.
Allison crede că problema nu este încă rezolvată (în totalitate). Cu toate acestea, echipa a lucrat din greu în ultimele două zile pentru a înțelege cauza acesteia. Totuși, cei de la Mercedes admit că încă există dubii referitoare la fiabilitatea monopostului W15.
„Doar când vom pune efectiv mașina pe pistă, vom putea spune 100% că problema este rezolvată”, ne-a declarat o sursă apropiată echipei
Potrivit lui Lewis Hamilton, problema este mult mai complexă și vizează „mai multe zone ale mașinii.”
Acest lucru intră în contradicție cu declarațiile lui George Russell.
„Ar fi fost destul de simplu să deschidem puțin mai mult caroseria”, a declarat pilotul englez.
Cât de mult a costat în termeni de timp pe tur? Russell a spus că au fost patru zecimi, în timp ce Toto Wolff a menționat valoarea unei jumătăți de secundă. Între timp, Shovlin a declarat că au fost „cel mult trei zecimi, care în medie au devenit două (pe tur)„, adică aproximativ 10-12 secunde în plus (în timpul final al lui Russell). În plus, a mai existat o pierdere suplimentară din cauza subvirării. Pneurile față s-au răcit în urma lift & coast-ului făcut de piloții Mercedes, iar W15 a început să aibă probleme cu subvirarea.
Allison: „Jeddah? Mi-ar plăcea să avem un weekend lipsit de impedimente, care să ne permită să evaluăm adevăratul ritm al lui W15″.
Dar ceea ce este cel mai interesant, cu câteva ore înainte de startul celui de-al doilea weekend al sezonului, este performanța pe care W15 o va arăta în Arabia Saudită.
„În Bahrain, nu am reușit absolut deloc să atingem potențialul real al mașinii. Subvirarea pe care am avut-o, mai ales cu pneul Hard, ne-a costat scump.”
„Iar supraîncălzirea a adăugat încă 10-12 secunde la cursa noastră”, a declarat James Allison.
„Obiectivul nostru este să ajungem la Jeddah și apoi la Melbourne cu set-up-uri care să răspundă nevoilor acelor circuite, iar upgrade-urile pe care le vom aduce sperăm să funcționeze.”
„Sper că vom avea nivelul corect de răcire, un echilibru excelent între calificări și cursă.”