Echipa Mercedes a fost obligată să oprească dezvoltarea actualului monopost de Formula 1, după o serie de accidente costisitoare care au avut loc în ultima perioadă. După cum a explicat Toto Wolff, liderul echipei, limitele impuse de cost cap nu permit investiții suplimentare în noi îmbunătățiri pentru mașină.
Accidente scumpe în Monza, Austin și Mexic
Din vara acestui an, Mercedes a suferit o serie de accidente care au afectat serios bugetul echipei. Printre acestea se numără accidentul lui Andrea Kimi Antonelli în Monza, dar și două incidente ale lui George Russell în calificările de la Austin și în antrenamentele din Mexic. Aceste incidente au generat costuri ridicate, în special după ce Russell a avariat un șasiu weekendul trecut, ceea ce a obligat echipa să investească într-un șasiu complet nou – un cost major care afectează bugetul de dezvoltare în condițiile impuse de cost cap.
Toto Wolff a declarat că, din păcate, accidentele recente au pus echipa într-o poziție dificilă: „Aceste trei incidente ne-au pus în dificultate, iar accidentul masiv de vineri din Mexic a fost o lovitură grea. Am fost nevoiți să optăm pentru un șasiu complet nou, ceea ce reprezintă un impact semnificativ în cadrul cost cap-ului.”
Oprirea upgrade-urilor
Din cauza costurilor suplimentare, Wolff a anunțat că echipa Mercedes nu va mai aduce îmbunătățiri noi pentru monopost în acest sezon. Singurele excepții vor fi două pachete de podele noi care vor fi disponibile în Brazilia, una dintre ele fiind versiunea reparată a podelei folosite de Russell în Austin.„Avem anumite limitări legate de piese și trebuie să fim creativi în gestionarea acestora. Din păcate, nu putem adăuga piese de dezvoltare noi pe mașină – răspunsul este zero”, a explicat Wolff.
Strategia piloților și gestionarea pachetelor tehnice
Cu toate că există riscul unor noi accidente care ar putea agrava situația financiară, Wolff a declarat că nu a luat în considerare să le interzică lui Lewis Hamilton și George Russell să concureze intens între ei în Mexic. „Sunt piloți experimentați, așa că permitem competiția între ei”, a subliniat Wolff.
În Brazilia, Mercedes ar putea opta pentru o strategie de împărțire a pachetelor între mașini, oferindu-i lui Russell o podea nouă și lăsându-i lui Hamilton opțiunea de a rămâne cu versiunea veche pentru o comparație. Această decizie vine pe fondul îndoielilor echipei privind pachetul aerodinamic recent, despre care Wolff spune că ar putea provoca un dezechilibru care a dus la incidente în Austin. „Este posibil ca ceva din pachetul de actualizări aerodinamice să provoace o problemă pe care nu o înțelegem complet, deoarece am avut două accidente masive în același viraj în Austin. Vom face un experiment interesant în Brazilia pentru a vedea dacă instabilitatea este de viteză mare sau dacă este un factor de viteză redusă”, a adăugat Wolff.
Mercedes se confruntă cu un sezon dificil, în care accidentele neprevăzute au dus la costuri suplimentare și la stoparea dezvoltării monopostului. Echipa speră ca analiza din Brazilia să ofere răspunsuri privind comportamentul aerodinamic al mașinii și să ajute piloții să obțină rezultate bune în ultimele curse ale sezonului.