MotoGP, MP al Aragonului: Marc Marquez, victorie emoționantă în fața propriilor suporteri

După o pauză de 1043 de zile, Marc Marquez revine pe prima treaptă a podiumului într-un GP. Multiplul campion iberic a repetat performanța din Sprint, Marquez reușind un nou succes dominant în acest weekend. Jorge Martin a terminat cursa pe locul doi, iar Pedro Acosta a profitat de acroșajul dintre Alex Marquez și Francesco Bagnaia. Datorită acestui accident, debutantul spaniol a urcat pe ultima treaptă a podiumului.

La capătul celor 23 de tururi care au alcătuit MP al Aragonului, Marc Marquez s-a impus pentru a 6-a oară pe circuitul din Alcaniz. La fel ca în Sprint, victoria rider-ului Gresini a fost una lipsită de istoric. Marc Marquez a crescut gradual avantajul față de Jorge Martin, liderul campionatului obținând un loc doi echivalent cu o victorie.

„A fost o victorie grozavă”, a declarat Marquez. „A fost incredibil să câștig în fața acestor suporteri minunați. Am fost capabil să gestionez avantajul, mai aveam ceva în rezervă. Nu a fost nevoie să apelez la acele resurse și sunt fericit.”

Cu siguranță, Jorge Martin a fost omul care a avut cel mai mult de câștigat de pe urma întrecerii de astăzi. Rider-ul Pramac și-a extins avansul în clasamentul general la 23 de puncte în fața lui Bagnaia, campionul mondial în exercițiu fiind implicat într-un acroșaj spectaculos cu Alex Marquez (în virajul 12 al pistei). Din fericire, incidentul nu a avut urmări serioase. La momentul accidentului, Bagnaia amenința poziția a 3-a; poziție ocupată la acel moment de fratele și coechipierul lui Marc Marquez.

Astfel, Pedro Acosta a moștenit locul 3, pilotul spaniol ducând încă o dată motocicleta GASGAS în zona „aerului rarerifiat” al competiției, în speță podiumul. Un amănunt interesant: topul 3 din cursa de astăzi a fost identic cu cel din Sprint.

Brad Binder a avut o nouă prestație solidă. Pilotul sud-african a terminat MP al Aragonului la marginea podiumului, pe poziția a 4-a. Enea Bastianini a fost protagonistul unei noi recuperări magistrale, prin pluton. Spre deosebire de alte GP-uri, șarja din finalul cursei de astăzi i-a adus doar locul 5. Prin urmare, în clasamentul general, lupta pentru locul 3 devine mai interesantă ca niciodată: doar un punct îi separă pe Marc Marquez și Enea Bastianini, în disputa pentru podiumul clasamentului general.

Confirmat de ceva timp la VR46, Franco Morbidelli confirmă forma bună arătată în ultimele etape. Rider-ul Pramac a trecut linia de sosire pe locul 6. Mai mult, rezultatul înregistrat astăzi reprezintă a 6-a clasare consecutivă în puncte pentru italian.

Fabio Di Giannantonio și Marco Bezzecchi au obținut punctele aferente pozițiilor 7 și 8, în timp ce Alex Rins a reușit un „personal best” în acest sezon. Fostul rider Suzuki a terminat cursa pe locul 9. Un rezultat mare pentru coechipierul lui Fabio Quartararo, asta și în contextul unei căzături care l-a avut în prim plan pe campionul mondial din sezonul 2021.

Jack Miller a încheiat în top 10, la capătul unei prestații anonime. Totuși, marca austriacă a avut 3 motociclete în zona superioară a clasamentului.

Zona punctelor a fost completată de Aleix Espargaro, Takaaki Nagami, Augusto Fernandez, Johan Zarco și Joan Mir. După startul dezastruos de sezon, Honda reușește să facă pași mici în direcția corectă, cu 3 rideri clasați în top 15.

După GP-ul din Aragon, următoarea întrecere va avea loc săptămâna viitoare, la Misano. De altfel, circuitul italian va organiza două etape: MP al Statului San Marino și MP al Regiunii Emilia Romagna.

Fermin Aldeguer va concura pentru Gresini începând cu 2025

După îndelungi discuții privind echipa la care va concura sezonul viitor, Fermin Aldeguer a fost anunțat în mod oficial la Gresini începând cu 2025.

Pilotul spaniol îl va înlocui pe Marc Marquez, cel care va pilota pentru Ducati din sezonul viitor. Actualmente, Aldeguer pilotează la clasa Moto2 pentru Speed Up Racing și ocupă locul al cincilea în clasamentul general, cu 112 puncte.

Tânărul pilot în vârstă de 19 ani a adunat cinci victorii până acum în scurta sa carieră în motomondial. El a debutat la clasa intermediară în 2021, alături de aceeași structură condusă de Luca Boscoscuro.

Aldeguer va avea la dispoziție un model GP23 și va fi coechipier cu Alex Marquez. Cu Fermin Aldeguer și ceilalți piloți din motomondial ne vom reîntâlni la finalul acestei săptămâni, atunci când este programată etapa de pe MotorLand Aragon.

MXGP Frauenfeld – Tim Gajser face dubla în Elveția

În weekendul recent, Elveția, prin intermediul traseului de la Frauenfeld a fost gazda Marelui Premiu al Elveției. Duelul în trei dat între Tim Gajser, Jorge Prado și Jeffrey Herlings a avut parte de un nou episod incendiar. Dacă în cursa de calificări, Jorge Prado și-a adjudecat victoria fără prea mari problema, campionul mondial în exercițiu a primit o replică pe măsură.

Tim Gajser a dominat weekendul elvețian și și-a asigurat o dublă victorie în ambele manse. Slovenul a câștigat Marele Premiu al Elveției cu 50 de puncte din tot atâtea disponibile. Jeffrey Herlings l-a secondat, cu două locuri doi, olandezul țînând capul de afiș cu depășiri deosebit de spectaculoase în manșa a doua a întrecerii din Elveția. Marele învins al zilei a fost Jorge Prado. Spaniolul de la Gas Gas, campion mondial în exercițiu al clasei MXGP, a fost pe locul al treilea în ambele manse și a fost subiectul unei depășiri senzaționale la exterior făcută de Jeffrey Herlings în a doua manșă.

Jeremy Seewer a apărat onoarea localnicilor și a fost the best of the rest. Elvețianul a încheiat pe locul patru în prima manșă și pe locul cinci în cea de-a două manșă, pentru a încheia pe un onorabil loc patru la general la Frauenfeld. Top cinciul clasei MXGP a fost completat de Romain Febvre, pilotul de la Kawasaki, reușind clasări pe șase și pe patru.

În clasamentul general, Tim Gajser își mărește avantajul în raport cu urmăritorii săi. Slovenul are acum 860 de puncte, cu 18 mai multe decât Jorge Prado, campionul mondial en titre acumulând 842 de puncte. Pe locul al treilea continuă să rămână Jeffrey Herlings, cu un total de 818 puncte. Top cinciul clasei MXGP este completat de Jeremy Seewer și Calvin Vlaanderen, cu 587 de puncte, respectiv 550.

În clasamentul constructorilor la MXGP conduce Honda, cu 818 puncte. Podiumul acestui clasament general este completat, în ordine, de Gas Gas și KTM, cu 792 de puncte, respectiv 778. Kawasaki și Yamaha sunt celelalte echipa din top cinci, timp ce, ultimele clasate în această ierarhie sunt Fantic, Husqvarna, Beta, Ducati și TM.

La clasa MX2, Lucas Coenen și-a adjudecat o nouă victorie și a mai redus din deficitul care-l separă de Kay de Wolf. Dacă Kay de Wolf s-a impus în manșă întâi, Lucas Coenen și-a adjudecat victoria în manșă a două, diferența fiind făcută de rezultatul mai bun adjudecat de Coenen din prima manșă. Astfel, belgianul a câștigat Marele Premiu al Elveției, cu 47 de puncte, cu patru mai multe decât rivalul sau la titlul mondial.

Andrea Adamo, campionul mondial en titre, a încheiat pe ultima treaptă a podiumului după clasări pe locurile patru și doi în cele două manse. Italianul de la KTM a acumulat 40 de puncte în Elveția. Top cinciul clasei MX2 a fost completat de Camden McLellan și Liam Everts, cu 36 de puncte, respectiv 34.

În clasamentul general, Kay de Wolf continuă să conducă cu 777 de puncte. Olandezul este urmat de Lucas Coenen, învingătorul din Elveția având acum 733 de puncte. Pe ultima treaptă a podiumului îl regăsim pe Simon Langenfelder, cel care a avut o evoluție foarte modestă la Frauenfeld. Germanul de la Gas Gas are acum 676 de puncte și păstrează doar șanse teoretice la titlul mondial. Top cinciul clasei MX2 este completat de către cei doi piloți KTM de uzină, Liam Everts și Andrea Adamo, cu 636 de puncte, respectiv 545.

În clasamentul constructorilor la MX2, Husqvarna conduce autoritar cu 881 de puncte. KTM este pe locul secund, cu 775 de puncte, în timp ce Gas Gas completează podiumul, cu 683 de puncte. Triumph și Yamaha sunt celelalte echipe din top cinci, în timp ce, ultimele clasate în această ierarhie sunt Honda, Kawasaki, Fantic, TM și Suzuki.

Următoarea întâlnire cu campionatul mondial de motocross va avea loc la Afyonkarahisar, în Turcia, în weekendul 7-8 septembrie.

INTERVIU | Jacopo Hosciuc: „Sunt foarte fericit că sunt singurul pilot român care duce drapelul României în europeanul de Moto2, sperăm să facem asta și în MotoGP.”

Jacopo Hosciuc este unul din principalii exponenți ai României în arena motorsportului mondial, Jacopo având performanțe remarcabile în cadrul competițiilor naționale și internaționale de motociclism viteză. În cadrul interviului acordat site-ului nostru, printre altele, Jacopo a vorbit despre obiectivele pe care le are pentru următoarele sezoane, despre șansele de a ajunge în MotoGP și despre nivelul competițiilor naționale în care a participat. Conversația integrală cu Jacopo Hosciuc o regăsiți în rândurile de mai jos.

1. Jacopo, cum ți-ai început cariera în motorsport? Ce te-a atras către acest domeniu?

„Eram foarte mic, dar mi-a povestit tata că mergeam la mall-uri sau pe stradă și mă uitam mereu la motociclete sau cumpăram motociclete de jucărie. Tatăl meu era fotbalist și mama nu făcea sport. Acest sport face parte din mine.”

2. Care este momentul preferat al carierei tale? Ai un vis / obiectiv pe care ți l-ai dori atins în motorsport?

„Momentul preferat încă nu l-am avut. Am un oviectiv. Vreau să fiu campion mondial în MotoGP. Atunci aș putea spune că voi fi fericit.”

3. Ai câștigat două titluri de campion național. Ce părere ai despre nivelul motorsportului din țara noastră? Crezi că acest domeniu se îndreaptă în direcția corectă?

„Am participat în Campionatul Național din România. Comparativ cu primul an în care am participat, pot spune că nivelul este mult mai bun acum. Însă, cei mai buni piloți se antrenează constant. Asta este diferența. Eu vreau să fiu cel mai bun. Este foarte greu să mergi tare, nu este deloc simplu. Trebuie să te antrenezi zilnic. Îiti trebuie o stabilitate pe motocicletă care este foarte greu de atins. Este normal să fiu la alt nivel. Nu toată lumea face asta. Sunt mulți care fac acest sport pentru a se distra.”

4. Ce sfaturi ai oferi unei persoane care își dorește să între în lumea sporturilor cu motor? Pasiunea este elementul esențial? Pe lângă asta, mai sunt necesare și ale lucruri?

„Acum 20 de ani dacă aveai talent și pasiune, puteai să devii cineva. Pasiunea și talentul nu mai sunt suficiente acum, trebuie să dai totul. Trebuie să te trezești la 5 dimineața, să mergi la circuit. Acum, trebuie să ai o bună pregătire fizică și mentală. Nu spun că este imposibil să ajungi sus doar cu talentul, însă este mult mai greu.”

5. Ai participat în numeroase competiții naționale și europene. Cine fost pilotul care te-a impresionat cel mai mult?

„Nu am nici un pilot care să mă fi impresionat într-un mod deosebit. În toate competițiile în care am fost, am fost unul dintre protagoniștii principali. Nu i-am văzut niciodată pe circuit pe un Marc Marquez sau pe un Pedro Acosta, ei fac alt sport. Da, piloții de la Moto2 sunt foarte buni, dar dacă aș avea posibilitatea să particip și eu la sesiuni de antrenamente de 4 zile, cu o motocicletă de Moto2, lucrurile ar fi diferite. Nu am văzut pe nimeni care să fie la un alt nivel de pilotaj.”

6. Cum ți-ai descrie parcursul tău din acest sezon? Crezi că ai progresat ca pilot, având în vedere că materialul de concurs a rămas același?

„Anul acesta a fost unul foarte greu. Foarte greu din punct de vedere mental. Ne-am trezit târziu cu contractul de la Moto2, iar bugetul și sponsorizările au fost închise pe anul acesta. Însă, eu sunt motivat. Echipa mea face tot posbilul să meargă totul bine la finalul acestui sezon și în 2025.”

7. Realistic vorbind, în viitorul apropiat, există șanse să vedem un rider român în MotoGP?

„Eu mă antrenez foarte mult, nimic nu este imposibil. Eu am o mentalitate diferită. Problema mea este că nu am foarte multe posibilități. Nu am avut posibilitatea să merg un an la o echipă de top, să facem totul perfect și să încercăm să câștigăm. Nu am avut niciodată o posibilitate perfectă, să dau totul. În toți anii am avut câteva probleme. Abia aștept să se termine acest an, echipa mea încearcă să rezolve aceste probleme. Anul viitor sper să avem mai multe șanse.”

8. Ce planuri ai pentru sezonul următor?

„În 2025 încercăm să continuăm în europeanul de Moto2, la o echipă de top. Îmi doresc să putem da 100%, să câștigăm și să trecem în 2026 la categoria Moto2 (din cadrul motomondialului). Poate încercăm și la Moto E. Echipa mea face tot posibilul ca aceste obiective să devină realitate.”

9. Te rugăm să adresezi un mesaj fanilor tăi și cititorilor Apex Motorsport News.

„Vreau să mulțumesc tuturor românilor. Sunt foarte fericit că sunt singurul pilot român care duce drapelul României în europeanul de Moto2, sperăm să fie și în MotoGP. Mulțumesc tuturor fanilor mei și mulțumesc Apex Motorsport News.”

Tim Gajser pentru Apex Motorsport News:”Câștigarea campionatului este obiectivul principal”

Tim Gajser este liderul clasamentul general al clasei MXGP din cadrul campionatului mondial de motocros. Inaintea etapei din Elvetia, slovenul, pilot al echipei Honda, a acordat un interviu in exclusivitate pentru Apex Motorsport News.

Bună, Tim, ajungi în GP-ul Elveției ca lider al campionatului. Cum ți-ai evalua sezonul de până acum?

Evident, venind în calitate de lider al campionatului, aș spune că am avut un sezon bun. Întotdeauna există lucruri pe care le poți analiza și pe care le-ai îmbunătăți, dar în general a fost un sezon reușit până acum. Totuși, mai sunt patru runde de disputat, iar după ce acestea se vor încheia, vei putea judeca cu adevărat cât de bun a fost acest sezon.

Care ai spune că au fost cele mai bune și cele mai slabe momente din acest sezon?

Cred că de fiecare dată când câștigi, este ceva special, dar victoria de la Loket a fost una foarte frumoasă pentru mine. Nu mai câștigasem niciodată acolo, iar fanii sloveni vin la un turneu bun, așa că a câștiga în fața lor pentru prima dată a fost foarte frumos.

Ultima ta victorie în GP a fost în Loket, în Cehia. De atunci, atât Jorge Prado, cât și Jeffrey Herlings au redus din diferența față de tine în clasamentul campionatului. Simțiți vreun tip special de presiune suplimentară la Frauenfeld?

Întotdeauna există presiune atunci când te aliniezi la o cursă de motocros, oriunde te-ai afla și indiferent de poziția în care te afli. Desigur, fiind lider în campionat, am ținta pe spate pe care toată lumea o vizează, dar mă simt în formă și sănătos și abia aștept să mă descurc bine în aceste ultime patru runde.

Nu ai câștigat niciodată GP-ul Elveției și ai câștigat doar cursa a doua în 2016. Ceva sfaturi și trucuri despre acest circuit special?

Nu am concurat pe acest circuit anul trecut, așa că nu am această experiență, dar cred că am mers pe el când eram tânăr, așa că de fapt am mai mers pe el. Judecând după ce am văzut câteva clipuri din 2023, este încă o pistă strânsă și tehnică unde cred că mulți vor fi rapizi, așa că trebuie să am starturi bune și să încerc să nu fac greșeli mari.

Ai vreun moment special preferat la Frauenfeld?

Așa cum am spus, am mers pe acest circuit doar când eram tânăr, așa că nu am prea multe amintiri de aici.

Au mai rămas patru etape în 2024 și doar 35 de puncte îi despart pe primii trei clasați. Pe lângă lupta pentru titlul mondial, care sunt celelalte obiective ale tale pentru restul sezonului?

Câștigarea campionatului este obiectivul principal, dar asta se va întâmpla doar dacă voi pilota bine în aceste ultime 12 curse. Deci acesta este cu adevărat obiectivul principal, pentru că dacă fac asta, campionatul va avea grijă de el însuși.

Silly season este în plină desfășurare în această perioadă a sezonului. Poți dezvălui ceva din planurile tale pentru 2025?

Nu cred că a fost nimic anunțat oficial. Cu toate acestea, îmi place foarte mult timpul petrecut aici la Honda și cred că este cel mai bun loc dacă vreau să continui să lupt pentru victorii și campionate.

Ai vreo intenție de a reveni la cursele din SUA în viitorul apropiat?

Vom fi mereu cu ochii pe programul pe care îl au acolo, dar din moment ce nu mai există Monster Cup, a fost întotdeauna o cursă bună pentru că a fost unică, fără presiune pentru piloții americani sau pentru mine când am făcut-o de două ori. Vom vedea totuși, am o relație bună cu echipa HRC aici, și avem o relație bună cu echipa Honda HRC în America, așa că sunt sigur că am putea rezolva ceva dacă există o oportunitate bună de a face acest lucru.

Thailanda va deschide calendarul MotoGP în 2025 și 2026

Campionatul Mondial de Motociclism Viteză va debuta în următoarele două ediții în Thailanda, pe circuitul de la Buriram. Etapa inaugurală din sezonul viitor va avea loc în weekend-ul 28 februarie – 2 martie.

Circuitul de la Buriram este o prezență constantă în calendarul competițional din MotoGP. Prima ediție pe acest circuit a avut loc în anul 2018. În perioada Pandemiei, în 2020 și 2021,Thailanda a lipsit din calendar.

Circuitul thailandez este unul foarte spectaculos. Primul câștigător în Thailanda a fost Marc Marquez în 2018, cel care și-a dublat succesul și în 2019. După revenirea din 2022, la Buriram, s-au impus portughezul Miguel Oliveira, iar anul trecut victoria a fost adjudecată de Jorge Martín de la Ducati Pramac.

În acest sezon, Motomondialul va merge în Thailanda în weekendul 25-27 Octombrie.

Denis Oros pentru Apex Motorsport News:”Obiectivul nostru este să reușim să concurăm în ultimele etape ale campionatului”

Salut, Denis! Știm că de ceva vreme te ocupi de Jacopo Hosciuc, cel mai promițător pilot moto din România. Ce înseamnă propriu-zis activitatea ta?

Bună, tuturor! Activitatea mea se bazează în mare parte pe colaborarea dintre pilot și echipă, eu fiind unul dintre oamenii de legătură. De asemenea, mă ocup de partea de media și de Fan Club. Trebuie să menționez ca este o deosebită onoare să pot lucra cu Jacopo. Am crescut cu o mare pasiune pentru motociclismul viteză și pot să zic că visul meu de copil a fost să văd steagul României la mondiale.

Aș vrea să ne spui cum ai ajuns în postura de a fi omul care se ocupa de tanarul nostru pilot?

În 2020, scriam ca jurnalist voluntar pentru un site de știri moto din România. Eram doar un puști, aveam 17 ani. Apoi, unul dintre colegii mei, Paul, care lucra cu Jacopo în acea perioadă, cred că a văzut un potențial în mine și m-a prezentat familiei Hosciuc. După primele discuții cu Adrian (tatăl lui Jacopo), am început să ne înțelegem foarte bine și am început să lucrăm împreună. La început, mă ocupam doar de social media. Jacopo era atunci în sezonul de debut al Northern Talent Cup

Daca e sa arunci un arc înapoi în timp, ne-ai putea povesti puțin cum a inceput pasiunea ta pentru motociclismul viteză?

Am început să urmăresc MotoGP pe la 8-9 ani. Știu ca mă uitam mult la canalele sportive de la TV și știu ca am ajuns întâmplător să văd o sesiune de antrenamente libere a clasei mari. De atunci pot să zic ca nu m-am mai dezlipit de acest sport vreodată.

Revenind la zilele noastre, 2024 a fost un an greu pentru voi. Ești mulțumit de rezultatele obținute până acum?

În condițiile date, cu situația financiară pe care o avem în momentul de față, eu sunt mulțumit. Jacopo participă în Campionatul European Moto2. Fanii motociclismului viteză știu gradul de dificultate al acestui campionat, cât și de cât de greu este de stăpânit acel prototip. Istoria ne-a dat mulți piloți extrem de talentați care nu au reușit să confirme pe motocicleta de Moto2, spre exemplu Danny Kent. În orice caz, concurăm în cel mai puternic campionat european, unde faptul ca termini cursa în puncte te face un pilot bun. La urma urmei, avem și un campion mondial în categorie, pe Mattia Casadei.

Sunteți angrenați acum în pregătirea celei de-a doua jumătăți a sezonului 2024. Care sunt obiectivul pentru a doua parte din acest an competițional?

Obiectivul nostru este să reușim să concurăm în ultimele etape ale campionatului și să putem încheia odată cu acest sezon și procesul de înțelegere a motocicletei, având ca scop să ne batem la top 10 în sezonul următor.

Pentru fanii motociclismului, Jacopo Hosciuc reprezintă cam singura șansă de a ajunge in campionatul mondial de motociclism viteză. Când crezi că se va întâmpla acest lucru? Va fi în 2025?

Sper din tot sufletul să se întâmple anul viitor. Nu am nimic concret momentan, dar lucrăm mult. În orice caz, o posibilitate există, însă nu pentru clasa Moto2 a mondialului ci mai degrabă pentru clasa MotoE. Cu Moto2 e mai complicat. In primul rand, Jacopo trebuie să mai lucreze cu motocicleta, să o înțeleagă și în al doilea rând, costurile ar fi foarte mari momentan. Așa ca așteptăm, pilotul nostru are doar 18 ani, deci timpul e în favoarea noastră.

Denis, comunitatea moto din Romania e in continua creștere. Ai un gând de final pentru fanii lui Jacopo, dar și pentru restul comunității moto din Romania?

Da, mă bucur enorm să văd această creștere a comunității moto. Fanilor lui Jacopo le mulțumesc personal ca sunt alături de noi și ca ne susțin, iar comunității moto din România îi doresc să se apropie cat mai mult de acest sport frumos și să susțină necondiționat piloții care vor reprezenta țara, fie ca vorbim de Jacopo sau de orice alt pilot român.

Denis, îți mulțumesc mult pentru timpul acordat și va doresc mult succes și ție și lui Jacopo.

Mulțumesc și eu și toate cele bune!

David Muñoz va părăsi echipa Boé Motorsports și se va alătura din sezonul viitor echipei Intact GP, la clasa Moto3

Muñoz, în vârstă de 18 ani, a debutat la Boé Motorsports în sezonul 2022, sezon în care a prins și primele două podiumuri din carieră: un loc doi la Barcelona și un loc trei pe Red Bull Ring.

Tot două podiumuri a avut și în sezonul trecut, dar pe circuitele din Portimao (locul 2) respectiv un loc 3 în Indonezia.

În acest sezon, David a avut trei clasări pe podium și anume: loc 2 la Jerez și Red Bull Ring, respectiv un loc 3 la Assen.

În clasamentul general provizoriu, Muñoz se află în prezent pe locul al cincilea cu 108 puncte.

David Muñoz îl va înlocui pe olandezul Collin Veijer care urmează să treacă la Red Bull KTM AJO, la clasa Moto2.

Sursă imagine: Facebook, Intact GP

Jake Dixon se va alătura echipei Marc VDS din 2025

După aproape trei sezoane petrecute alături de echipa lui Jorge Martinez, britanicul în vârstă de 28 ani va schimba echipa. Dixon și-a făcut debutul la clasa Moto2 în 2017 când a venit ca wildcard la etapa de la Silverstone pentru echipa Dynavolt Intact GP. În acea cursă, britanicul a încheiat cursa pe locul 25.

Primul său sezon complet la categoria Moto2 a fost 2019, sezon în care a concurat pe un KTM și tot pentru echipa lui Jorge Martinez. Totodată în acel sezon a obținut și primele sale puncte, grație unui loc 12 la Assen și a unui loc 13 în finala de la Valencia.

În anul 2020,a urmat trecerea la Petronas Sprinta Racing, alături de care a concurat și în 2021. Cu echipa malaysiană,a concurat și în două etape la clasa regină, MotoGP și anume la Silverstone și MotorLand Aragon.

Jake Dixon a revenit în 2022 la echipa lui Jorge Martinez Aspar, iar în sezonul 2022 a reușit numai puțin de șase locuri trei: în Austin,la Assen, Silverstone, Red Bull Ring, Phillip Island și Sepang. De asemenea a avut și două pole-postion în Indonezia și Olanda.

Sezonul trecut, au venit și primele două victorii ale pilotului originar din Dover Kent .Acestea au venit etapele de la Assen și Catalunya. În acest moment, Jake Dixon se află pe locul șapte în clasamentul general provizoriu de la clasa Moto2, reușind o victorie la Silverstone.

Vom vedea cum va evolua în cadrul noii sale echipe Marc VDS, echipă cu mari pretenții și totodată una dintre cele mai bune echipe anii trecuți la clasa intermediară din MotoGP.

Pecco Bagnaia domină sprintul din Austria

După o sesiune de calificări incandescentă în care Ducati a amanetat prima linia a grilei de start, prin Martin, Bagnaia și Marc Marquez, sprintul din Marele Premiu al Austriei părea să fie o afacere eminamente Ducati. 

În condiții meteorologice excelente, cu 30 de grade în atmosferă și 38 de grade la nivelul pistei, piloții clasei mari, MotoGP, s-au aliniat la start. Pentru întrecerea de azi, având în vedere că era un sprint, s-au parcurs 14 tururi. Startul a fost foarte disputat, cu Francesco Bagnaia plecând furibund. Încă din primul viraj, am avut parte de un incident. Alex Marquez, pilotul echipei Gresini Racing, a căzut și a abandonat întrecerea din Styria.

În frunte, Jorge Martin își ia înapoi în primire prima poziție de la rivalul său, Pecco Bagnaia. Spaniolul a intrat la finele primul tur în frunte, iar top treiul la finalul primei bucle de circuit era neschimbat. Jorge Martin era lider, Pecco Bagnaia pe doi și Marc Marquez pe trei. Momentul care a schimbat decisiv soarta cursei a venit imediat după intrarea în al doilea tur. În încercarea sa de a recupera un punct de frânare ratat, Jorge Martin a făcut un stoppie, dar a ratat de tot perioada de frânare, fiind nevoie să taie șicana și să revină în spatele lui Bagnaia.

Chiar și așa, comisarii cursei au decis să investigheze incidentul și în cele din urmă l-au penalizat pe spaniolul de la Pramac Ducati cu un long lap. După ce și-a ispășit pedeapsa, Jorge Martin a revenit pe pistă pe locul al treilea, în spatele lui Marc Marquez. Ceva mai în spate, un duel fratricid între Brad Binder și Pol Espargaro a ținut capul de afiș, sud africanul reușind o manevră de depășire spectaculoasă asupra coechipierului său. 

A urmat imediat un nou moment de cumpană. Complet neforțat, Marc Marquez cade de pe poziția a doua și își consemnează un nou abandon. Prin urmare, toată lumea urca câte o poziție în clasamentul sprintului. Capul de afiș din a doua jumatate a întrecerii a fost dat de duelul în patru dintre Jack Miller, Enea Bastianini, Franco Morbidelli și Brad Binder. Acest careu de ași ad hoc se duela pentru locul al patrulea și au făcut frecvent schimburi de poziții între ei. 

În cele din urmă, Francesco Bagnaia s-a îndreptat nestingherit spre o victorie clară în sprintul de pe Red Bull Ring. Jorge Martin a limitat daunele provocate de penalizarea cu long lap și a sosit al doilea, în timp ce, pe ultima treaptă a sprintului a urcat Aleix Espargaro. Top cinciul zilei a fost completat de Enea Bastianini și Jack Miller, în timp ce, printre cei care au acumulat puncte astăzi, i-am mai regăsit, în ordine, pe Franco Morbidelli,  Brad Binder, Marco Bezzecchi și Pol Espargaro.

Pedro Acosta a ratat la mustață zona punctelor și a încheiat pe zece. În top 15 i-am mai regăsit pe Maverick Vinales, Fabio Quartararo, Miguel Oliveira, Raul Fernandez și Johann Zarco. Ultimii clasați în întrecerea de azi din Styria au fost Taka Nakagami, Luca Marini, Lorenzo Savadori și Joan Mir. 

După evoluția excelență din sprint, Francesco Bagnaia își ia înapoi în primire fotoliul de lider al clasamentului general, la egalitate de puncte cu Jorge Martin. Cei doi au câte 250 de puncte, departajarea fiind făcută de numărul superior de victorii adjudecate până acum de Bagnaia. Enea Bastianini și Marc Marquez completează un careu de ași format eminamente din piloți Ducati, cu 198 de puncte în dreptul lui Bastianini, respectiv 179, în dreptul lui Marc Marquez. 

În clasamentul echipelor, Ducati și-a mărit și mai mult diferența în raport cu Pramac și Gresini, în timp ce, la constructori, Ducati își adaugă noi puncte importante în raport cu Aprilia și KTM.

Acțiunea clasei mari va fi reluată mâine, 18 august, atunci când este programată cursa principala din cadrul Marelui Premiu al Austriei.