Francesco Bagnaia a obținut o victorie remarcabilă la Mandalika, în cel mai tensionat GP al sezonului. Plecat de pe locul 13 pe grilă, Peco a profitat și de căzătura lui Jorge Martin, (aflat la conducerea cursei). Odată cu „ieșirea din scenă” a lui Martin, Bagnaia a preluat conducerea întrecerii de la Maverick Vinales (cu 8 tururi înainte de final). Ulterior, Fabio Quartararo avea să se alăture grupului fruntaș. Din păcate pentru francez și pentru Yamaha, Quartaro nu a reușit să lanseze un atac decisiv asupra lui Vinales. La final, topul 3 a fost „despărțit” de doar un sfert de secundă. În urma rezultatului de azi, Peco redevine lider în clasamentul general. Ducati a câștigat campionatul la constructori.
Circuitul de la Mandalika a fost reasfaltat după cursa de anul trecut. Înainte de acest GP, nu a existat o sesiune de teste pentru a evolua condițiile existente/calitatea acestui asfalt. Alături de suprafața asfaltică, temperaturile ridicate aveau să joace un rol foarte important în acest weekend.
Din cauza problemelor cu uzura apărute în Sprint, Michelin a „recomandat” ca anvelopele soft să nu fie utilizate, (pneul spate) în condițiile unor temperaturi foarte mari la nivelul pistei (situate în jurul valorii de 60°C).
Cu toate acestea, 5 rideri nu au urmat acest sfat: Aleix Espargaro, (plecat din prima linie) Miguel Oliveira, (învingătorul de anul trecut) Raul Fernandez, Pol Espargaro și Takaaki Nakagami.
Totuși, softul a rămas cea mai populară alegere din punct de vedere al anvelopei față. La vârful competiției, doar Vinales (medium) și Bagnaia (hard) au gândit diferit strategia de cursă.
În urma unui stat foarte bun, Martin a câștigat 5 poziții. Astfel, la intrarea în primul viraj, rider-ul Pramac se afla în postura de lider. Până la momentul accidentului (petrecut în turul 13), Martin avea un avans de aproximativ 3 secunde raportat la cel mai apropiat competitor (în speță, Maverick Vinales). Un GP de „coșmar” pentru Martin…
A fost o cursă de „coșmar” și pentru Luca Marini. Pilotul VR46, nu a putut să își valorifice pole-ul. În faza incipientă a cursei, Marini (care a avut de ispășit și o penalizare cu tur lung) a fost implicat în lupta pentru podium. Ulterior, pe lângă penalizare, Marini a fost protagonistul unui acroșaj cu Brad Binder.
Pilotul sud-african, nu avea să se „oprească” aici: Binder a fost implicat și într-un contact cu Miguel Oliveira. Rezultatul? Două penalizări cu tur lung, care l-au scos pe riderul KTM din lupta pentru primele 5 poziții.
Marc Marquez a forțat, (din nou) limitele motocicletei Honda. Confirmat deja la Gresini pentru sezonul 2024, Marc a înregistrat un alt abandon în Indonezia, după cel înregistrat în Sprint.
Enea Bastianini continuă să aibă un sezon problematic (marcat și de accidentări). Enea a revenit pe grila de start, după accidentarea suferită în Catalunya. De asemenea, și Alex Rins s-a întors în Motomondial. Alex Marquez a fost prezent la Mandalika, însă nu a participat în această etapă (din cauza durerilor resimțite la coaste).
Revenind la Bastianini, GP-ul său a fost compromis încă de la start. La fel ca Marini, „Bestia” a primit o penalizare pentru un accident petrecut în etapele precedente (în cazul său, la Barcelona).
Marco Bezzecchi a ieșit practic din lupta pentru titlul, în urma fracturii de claviculă pe care a suferit-o săptămâna trecută. Totuși, având în vedere circumstanțele, Marco a avut o evoluție remarcabilă în această întrecere (locul 5). Din păcate pentru el, lupta pentru titlul mondial, pare o afacere în 2…
Cu siguranță, Bagnaia este cel care a avut cel mai mult de câștigat, de pe urma acestei curse. Plecat de pe locul 13, Peco a avut o cursă de recuperare excepțională. Italianul a fost protagonistul unor depășiri spectaculoase prin pluton, depășiri care aveau să îl propulseze în top 3, la momentul incidentului lui Martin.
Ulterior, (pentru a contracara și o eventuală revenire a lui Quartararo) Bagnaia a trecut și de Vinales. Astfel, pilotul originar din peninsulă, a reușit să emuleze performanța obținută de Marco Melandri (MP al Turciei, 2006): victoria în cursă, fără să obții o calificare în primele 4 linii pe grilă.
Fabio Quartararo a obținut un rezultat mare pentru Yamaha. „El Diablo” este la al 2-lea podium, în ultimele 3 GP-uri. O abordare precaută pe final, l-a privat de un potențial loc secund. Totuși, luând în considerare materialul de concurs pe care îl are la dispoziție, aceasta este performanța fanion a weekend-ului.
După etapa din Indonezia, urmează cea din Australia. Circuitul de la Phillip Island, este renumit pentru dificultatea de a aduce pneurile în fereastra optimă de funcționare. Vom vedea cum vor gestiona echipele această situație și cum va evolua lupta pentru titlu, după etapa de la Antipozi.