Enea Bastianini câștigă MP al Malaeziei! Rider-ul Ducati reușește o nouă victorie în cadrul „clasei regină”, după o pauză de aproape un an. Pe podium, el a fost însoțit de Alex Marquez (aflat la cea mai bună evoluție din acest sezon) și Francesco Bagnaia. După cursa de astăzi, „Pecco” și-a mărit ecartul la 14 puncte (raportat la Jorge Martin), în clasamentul general.
În ciuda pronosticurilor, etapa malaieziană nu a oferit spectacolul scontat. Pe parcursul celor 20 de tururi (cu excepția duelului dintre Bagnaia și Martin), acesta a fost aproape inexistent.
După un start bun, la intrarea în primul viraj, Bastianini a preluat conducerea GP-ului. Ritmul impus de rider-ul italian, a fost suficient pentru un succes clar și meritat.
Câștigătorul din Sprint, Alex Marquez a trebuit să se „mulțumească” cu poziția secundă. La finalul întrecerii, plin de sportivitate, Marquez a admis superioritatea lui Bastianini.
„Vreau să mulțumesc echipei, pentru ceea ce mi-a pus la dispoziție. Astăzi, am avut o motocicletă capabilă să câștige, însă Enea a fost mai bun decât mine.”
Totuși, fratele mai mic al lui Marc Marquez, a avut un sezon bun în „garajul” celor de la Gresini, un sezon în care putem spune că „l-a eclipsat” pe coechipierul său, Fabio Di Giannantonio.
Cursa de astăzi se anunța promițătoare, și în contextul luptei pentru titlul mondial. Cu toate acestea, făcând abstracție de un duel purtat cu Bagnaia în faza incipienta a acestei întreceri, Jorge Martin nu s-a putut „apropia”, de timpii obținuți de piloții din față.
În continuare, rider-ul Pramac are o problemă cu gestionarea anvelopelor, iar acest lucru îi afectează serios șansele la o posibilă coroană mondială.
În ultimele tururi ale cursei de la Sepang, ocupantul poziției a 5-a, Fabio Quartararo a fost mai rapid decât Martin. Totuși, distanța dintre cei doi era prea mare în acel moment, iar astfel a fost evitat un potențial atac din partea francezului.
Până să ajungă în acest punct, Quartararo i-a depășit pe Jack Miller și Marco Bezzecchi. O performanță remarcabilă, având în vedere materialul de concurs pe care Quartararo îl are la dispoziție.
Raportat la performanțele din acest sezon, Yamaha a obținut un rezultat bun, la Sepang. Morbidelli a terminat pe locul 7, în spatele lui Bezzecchi și în fața lui Miller.
În ciuda zvonurilor unui potențial transfer la Honda (deși mai sunt și alte nume pe listă, printre care Zarco sau Iker Lecouna), Di Giannantonio nu a reușit astăzi, să confirme forma arătată în ultimele etape (ex. podiumul din Australia).
Italianul a încheiat cursa pe poziția a 9-a, cu un avans de doar 3 zecimi, în detrimentul lui Luca Marini. Maverick Vinales, Johann Zarco, Marc Marques și piloții Tech3 KTM (Augusto Fernandez și Pol Espargaro) au completat zona punctelor.
În acest GP, a participat și Alvaro Bautista. Campionul mondial din SBK, a terminat în afara topului 15 (locul 17).
Deși a fost o cursă relativ liniștită, lipsită de acțiune, au existat și câteva incidente. Astfel, sectorul 3 (în special virajul 9) a fost „călcâiul lui Ahile” pentru anumiți piloți.
Joan Mir, Miguel Oliveira, Aleix Espargaro și Brad Binder, au căzut în această zonă. Pe lista abandonurilor, îl găsim și pe Raul Fernandez (probleme tehnice).
După etapa de la Sepang, Francesco Bagnaia reușește să își consolideze poziția de lider. De asemenea, această victorie poate reprezenta un „nou început” și pentru Bastianini. Nu trebuie să uităm, dificultățile pe care acesta le-a întâmpinat (în 2023).
Până la finalul sezonului, au mai rămas două GP-uri: Qatar și Valencia. Etapa din Orientul Mijlociu (care deschidea sezonul, în anii anteriori), va avea loc săptămâna viitoare.