MotoGP : Marc Marquez câștigă Marele Premiu al Australiei după o recuperare incredibilă și o luptă crâncenă cu Jorge Martin

Distribuie articolul:

Sextuplul campion mondial MotoGP Marc Marquez (Gresini Racing) a oferit un recital de măiestrie și a câștigat Marele Premiu Australian de Motociclism (MotoGP) în fața liderului campionatului mondial, Jorge Martin, la Phillip Island, Francesco Bagnaia fiind relegat pe locul al treilea.

Sursă Foto : Crash.net

Poleman-ul și câștigătorul sprintului, Jorge Martin (Pramac Racing), a plecat foarte bine de pe linia de start duminică, în timp ce spaniolul Marquez a avut parte de o nouă lansare dezastruoasă din cauza unei folii de vizor blocată în roata spate a spaniolului, coborând rapid în clasament, chiar pe locul al treisprezecelea înainte de a reveni implacabil și de a obține a treia victorie a sezonului. De asemenea, el revenise și sâmbătă, în sprint, după un start slab, unde a ocupat locul doi.

În cele din urmă, Marquez a ajuns la linia de sosire cu 0,997s avans față de Martin, obținând a treia sa victorie din acest sezon la Grand Prix.

Sursă Foto : Crash.net

O cursă dificilă pentru campionul mondial Bagnaia l-a făcut să termine pe locul al treilea, la 10,1s de Marquez, iar deficitul său în clasament față de Martin a crescut la 20 de puncte. Cu trei curse rămase din sezon, Bagnaia, care s-a luptat să egaleze ritmul lui Marquez și Martin pe tot parcursul weekendului, își va îndrepta atenția spre Marele Premiu al Thailandei de săptămâna viitoare.

Bezzecchi a ispășit o penalizare de un tur lung în turul patru pentru coliziunea cu Maverick Vinales în sprint, ceea ce i-a permis lui Bagnaia să ocupe locul doi.

Martin l-a devansat pe Bagnaia cu 0,8 secunde la începutul turului cinci, iar Marquez a intrat pe locurile de pe podium la scurt timp după aceea și a început să se apropie de lideri.

Primii trei s-au apropiat imediat când Martin a ieșit în decor în virajul 1, în turul 12, după ce își văzuse deja avansul micșorat, iar Bagnaia a preluat avantajul pe interiorul virajului 3.

Dar Martin a revenit în virajul 4 și a preluat din nou conducerea, deschizându-i ușa lui Marquez, care a trecut pe locul doi în fața pilotului echipei Ducati, Bagnaia.

Primii doi s-au distanțat rapid de Bagnaia, iar Martin a trebuit să absoarbă presiunea masivă a lui Marquez în a doua jumătate a cursei.

Martin a făcut o greșeală la ieșirea din virajul 4 în turul 24, permițându-i lui Marquez să treacă în frunte pentru scurt timp în virajul 5 – deși a fost retrogradat din nou pe locul doi în virajul 1 câteva momente mai târziu.

Marquez a lansat apoi un raid îndrăzneț asupra lui Martin în virajul 4 cu o mișcare agresivă și a reușit să se mențină în frunte pentru a recâștiga conducerea.

Marquez și Martin au schimbat conducerea de trei ori în ultima parte a cursei, cu un atac masiv în virajul 4 care s-a dovedit a fi decisiv pentru Marquez în turul 25 din 27.

Sursă Foto : Crash.net

Martin s-a mulțumit cu locul doi, în timp ce Bagnaia a terminat pe locul trei. Fabio Di Giannantonio de la VR46 a ocupat locul patru, în timp ce Enea Bastianini s-a chinuit pentru a termina pe locul cinci.

Franco Morbidelli a fost al șaselea pentru Pramac, în fața lui Brad Binder de la KTM, Maverick Vinales de la Aprilia, Fabio Quartararo de la Yamaha și Raul Fernandez de la Trackhouse Aprilia.

Sursă Foto : MotorGP Italia

Punctele finale au revenit lui Jack Miller (KTM), Johann Zarco (LCR Honda), Alex Rins (Yamaha), Luca Marini (Honda) și Alex Marquez – pilotul Gresini a fost nevoit să execute o penalizare de un tur lung pentru coliziunea cu Joan Mir în Japonia.

Sursă Foto : MC News Australia

Mir, pilotul Honda, a căzut pe final de cursă, în timp ce Bezzecchi a căzut în turul cinci, dar a remontat și a terminat pe locul 19. Lorenzo Savadori de la Trackhouse s-a retras la boxe.

Sursă Foto : Bike Sports News



În vârstă de 31 de ani, al treilea în clasamentul campionatului, Marquez a câștigat de patru ori Grand Prix-ul australian la clasa regină.

„Întotdeauna s-a întâmplat ceva, dar nu am mai tras niciodată de tear-off la start”, a declarat Marquez.

„De data aceasta, când puneam dispozitivul din față, am văzut că ceva era super mare aici și nu aveam nicio șansă, așa că l-am scos … și când am eliberat ambreiajul am început să mă învârt. Nu știu unde am fost în primul viraj, dar am depășit mulți piloți și am crezut că o dată a fost imposibil să-l prind pe Martin. Apoi, în turul cinci sau șase am început să prind ritmul și am fost mai calm, a început să meargă totul bine chiar dacă a fost stresant, dar acum sunt super fericit (că am câștigat). Este adevărat că Martin a forțat toată cursa, iar eu am păstrat pneurile pentru ultimul tur.”

În timp ce Martin a condus cea mai mare parte a cursei de 27 de tururi, el și Marquez au făcut schimb de locuri în ultimele momente înainte ca Marquez să se impună. Locul doi ocupat de Martin i-a mărit avansul față de dublul campion MotoGP Francesco Bagnaia în fruntea campionatului mondial cu 20 de puncte.

Sursă Foto : Crash.net

„A fost o cursă dificilă, cu siguranță”, a declarat Martin. „Am avut un ritm puternic, dar senzațiile nu au fost la fel ca ieri, vântul a fost foarte puternic, așa că am început să pierd fața”.

Duo-ul italian Fabio Di Giannantonio și Enea Bastianini au fost ceilalți doi piloți din top cinci în Australia.

Sursă Foto : Crash.net

Rezultate cursă (prin Crash.net):

PosRiderNatTeamTime/Diff
1Marc MarquezSPAGresini Ducati (GP23)39m 47.702s
2Jorge MartinSPAPramac Ducati (GP24)+0.997s
3Francesco BagnaiaITADucati Lenovo (GP24)+10.100s
4Fabio Di GiannantonioITAVR46 Ducati (GP23)+12.997s
5Enea BastianiniITADucati Lenovo (GP24)+13.310s
6Franco MorbidelliITAPramac Ducati (GP24)+15.434s
7Brad BinderRSARed Bull KTM (RC16)+15.450s
8Maverick ViñalesSPAAprilia Racing (RS-GP24)+16.636s
9Fabio QuartararoFRAMonster Yamaha (YZR-M1)+18.757s
10Raul FernandezSPATrackhouse Aprilia (RS-GP24)+19.345s
11Jack MillerAUSRed Bull KTM (RC16)+19.932s
12Johann ZarcoFRALCR Honda (RC213V)+20.295s
13Alex RinsSPAMonster Yamaha (YZR-M1)+22.210s
14Luca MariniITARepsol Honda (RC213V)+24.239s
15Alex MarquezSPAGresini Ducati (GP23)+24.591s
16Aleix EspargaroSPAAprilia Racing (RS-GP24)+30.499s
17Augusto FernandezSPARed Bull GASGAS Tech3 (RC16)+30.533s
18Takaaki NakagamiJPNLCR Honda (RC213V)+30.765s
19Marco BezzecchiITAVR46 Ducati (GP23)+45.393s
 DNFJoan MirSPARepsol Honda (RC213V)DNF
 DNFLorenzo SavadoriITAAprilia Racing (RS-GP24)DNF

Cum arată clasamentul general (prin Crash.net):

Pos RiderNatTeamPointsDiff.
1=Jorge MartinSPAPramac Ducati (GP24)424 
2=Francesco BagnaiaITADucati Lenovo (GP24)404(-20)
3=Marc MarquezSPAGresini Ducati (GP23)345(-79)
4=Enea BastianiniITADucati Lenovo (GP24)331(-93)
5=Brad BinderRSARed Bull KTM (RC16)192(-232)
6=Pedro AcostaSPARed Bull GASGAS Tech3 (RC16)*181(-243)
7=Maverick ViñalesSPAAprilia Racing (RS-GP24)171(-253)
8=Franco MorbidelliITAPramac Ducati (GP24)151(-273)
9=Fabio di GiannantonioITAVR46 Ducati (GP23)150(-274)
10=Aleix EspargaroSPAAprilia Racing (RS-GP24)136(-288)
11=Marco BezzecchiITAVR46 Ducati (GP23)134(-290)
12=Alex MarquezSPAGresini Ducati (GP23)125(-299)
13=Fabio QuartararoFRAMonster Yamaha (YZR-M1)93(-331)
14^1Jack MillerAUSRed Bull KTM (RC16)71(-353)
15˅1Miguel OliveiraPORTrackhouse Aprilia (RS-GP24)71(-353)
16=Raul FernandezSPATrackhouse Aprilia (RS-GP24)66(-358)
17=Johann ZarcoFRALCR Honda (RC213V)40(-384)
18=Takaaki NakagamiJPNLCR Honda (RC213V)28(-396)
19^1Alex RinsSPAMonster Yamaha (YZR-M1)23(-401)
20˅1Augusto FernandezSPARed Bull GASGAS Tech3 (RC16)21(-403)
21=Joan MirSPARepsol Honda (RC213V)20(-404)
22=Pol EspargaroSPARed Bull KTM (RC16)12(-412)
23=Luca MariniITARepsol Honda (RC213V)9(-415)
24=Daniel PedrosaSPARed Bull KTM (RC16)7(-417)
25=Stefan BradlGERHRC Test Team (RC213V)2(-422)

Sursă Thumbnail : Fox Sports

171 Vizualizări articol

Fabian Zarvă

Salutări. Sunt Fabian. Am descoperit pasiunea pentru motorsport din 2010, prima mea cursă vizionată fiind Marele Premiu al Malaeziei (F1) . De atunci, am început să vizionez cât mai multe curse de Formula 1, iar, pe măsură ce am crescut, am început să descopăr din ce în ce mai multe discipline ale motorsportului care mă pasionează : Anduranță, Turisme, Motociclism - Viteză , Raliuri (și aferente) , Stock-Cars etc. Îmi place să scriu și să învăț , zilnic, câte puțin, din ce în ce mai mult, de această lume minunată și plină de adrenalină.

Related Posts

Marc Marquez mărturisește că s-a gândit la retragerea din MotoGP

Distribuie articolul:

Distribuie articolul: Aflat la primul an la ghidonul unei motociclete Ducati, Marc Marquez a adunat deja trei victorii de grand prix, toate adjudecate după pauza de vară. Sextuplul campion mondial…

Citește articolul

Marc-Antoine Rossi va concura alături de KTM la clasa MX2

Distribuie articolul:

Distribuie articolul: După un sezon 2024 în care a fost lovit de accidentări, Marc-Antoine Rossi a fost anunțat că pilot oficial KTM pentru 2025. Tânărul pilot francez a concurat în…

Citește articolul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *