MotoGP: Piloții își doresc mai puține curse de Sprint.

Distribuie articolul:

Deși F1 a organizat doar 6 curse de Sprint în 2023, MotoGP a implementat acest format în fiecare etapă din sezonul trecut (cu excepția celei de la Phillip Island, Sprint-ul fiind anulat din cauza condițiilor meteo). Rideri sunt de acord că acest program îmbunătățește spectacolul. Totuși, în opinia lor, cursele de Sprint nu ar trebui să aibă loc în fiecare etapă.

Sprint-urile s-au dovedit populare în MotoGP (cel puțin în rândul fanilor). Astfel, media anuală a spectatorilor (prezenți într-un weekend de cursă) a fost mai numeroasă sâmbăta (200.000 de spectatori) comparativ cu ziua de duminică (160.000 de persoane).

Dar, în ciuda acestui succes în ceea ce privește audiența, noul format are și o parte întunecată: accidentările. În 2023, la nici o etapă din calendarul MotoGP, nu am avut toți piloții titulari prezenți pe grila de start.

De asemenea, în consecință, numărul de accidente a crescut și el: 23 de incidente în plus față de sezonul 2022. În rândurile de mai jos, avem părerea câtorva rideri cu privire la cursele de Sprint.

Marc Marquez: „Este bine pentru spectacol, dar este foarte solicitant pentru piloți”

„Părerea mea este că va fi destul de greu (în 2024), cu organizarea a 22 de GP-uri + 22 de curse de Sprint. Dar, este adevărat că Sprint-urile sunt bune pentru spectacol. Uneori, ele sunt mai bune decât cursele principale.”

„În altă ordine de idei, eu sunt ingrijirat de nivelul accidentărilor din sezonul precedent. Acest aspect trebuie analizat cu cea mai mare atenție. În Sprint, toată lumea forțează. Nu avem mult timp la dispoziție. Așa apar și accidentele.”

Fabio Quartararo: „Accidentările nu sunt o coincidență.”

„A fost un sezon lung și dificil. Nu este necesar să avem acest format în fiecare etapă. Accidentările nu sunt o coincidență și reprezintă o problemă majoră.”

„Eu cred că deja acest sport este destul de periculos. Vă pot garanta că uneori ești mai obosit la finalul unei curse de Sprint, decât la capătul unei întrecerii principale. Totul este foarte fizic.”

F1 organizează doar câteva curse de Sprint…. Nu organizez eu etapele în MotoGP, nu cunosc opinia celorlalți rideri. Totuși, eu nu sunt de acord cu formatul actual al competiției noastre.”

Franco Morbidelli: „Ei nu fac asta în F1, deși stau într-un monopost”.

„Da, a fost un an foarte dificil. Etapele s-au schimbat. Totul a fost foarte intens. Mă bucur că s-a terminat.”

Ar trebui să avem un program mai echilibrat. Vreau să spun că, este foarte greu să ai câte un Sprint în fiecare weekend. Uitați-vă la F1; nici măcar ei nu fac asta.”

„Eu nu spun că este ușor în F1. Însă, ei stau într-o mașină. Pericolul este mult mai redus. Noi aruncăm motocicleta în toate direcțiile, ne luptăm pe pistă unul cu celălalt, suferim accidente. Iar asta se întâmplă în fiecare săptămână.”

Luca Marini: „Trebuie să găsim soluții mai bune.”

Am avut un sezon influențat de două accidentări. Este dificil să te recuperezi. Programul este foarte încărcat. Cursa de sâmbătă a complicat și mai mult lucrurile.”

Dar, probabil că acesta va fi programul și în viitor. Trebuie să ne adaptăm și să găsim soluții mai bune. Trebuie să ne gândim cum am putea îmbunătăți siguranța, cum am putea evita problema accidentarilor. Trebuie să reflectăm serios, la sezonul care tocmai s-a încheiat.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *