Agonie și extaz pentru frații Márquez în Marele Premiu al Spaniei din 2025, cu liderul clasamentului înainte de etapa de la Jerez, Marc, fiind protagonistul unei căzături în primele tururi. La polul opus, fratele mai mic, Alex, a obținut prima sa victorie în MotoGP la startul cu numărul 94 în această categorie.


Victoria mult meritată a lui Alex, după trei clasări pe locul secund în cursele de Grand Prix din acest sezon, a reprezentat a 22-a victorie consecutivă pentru Ducati în clasa regină, egalând recordul stabilit de Honda în perioada 1997-87.
Pilotul Gresini a adus, de asemenea, Spaniei, a 200-a victorie în clasa MotoGP, în timp ce Quartararo a obținut primul podium pentru Yamaha după o pauză de 2 ani.
Francesco Bagnaia a rezistat unui nou ritm solid impus de Maverick Viñales, rider-ul celor de la KTM, campionul mondial în exercițiu clasându-se pe locul al treilea.

Pentru a completa o zi de vis pentru Alex, acesta a recâștigat conducerea în clasamentul general MotoGP.
Rezumatul cursei
Quartararo a reușit să își confirme pole-ul în prima poziție la intrarea în primul viraj, în timp ce Bagnaia a trecut în fața coechipierului său, Marc Márquez (care părea să aibă probleme cu sistemul holeshot), pentru locul al doilea.
Frații Marquez au fost aproape de un contact pe linia dreaptă opusă standurilor, înainte ca Marc și Bagnaia să se „ciocnească” în disputa pentru locul 2, italianul refuzând să cedeze poziția.
Speranțele de victorie ale lui Marc s-au năruit când a pierdut aderența pneului față în virajul 8 al turului 4, revenind pe pistă cu un handicap de 22 de secunde.
Pilotând o motocicletă avariată, Márquez a fost adesea cel mai rapid pilot de pe circuit, recuperând 10 poziții până la finalul cursei.
Este posibil ca presiunea pneurilor lui Márquez să fi fost setată pentru o cursă în aer liber, în poziția de lider, ceea ce ar fi putut contribui la accidentul său.
În față, Alex Márquez l-a depășit pe Bagnaia în disputa pentru locul al doilea, apoi l-a depășit pe Quartararo, pe frânare, în virajul 1, în turul 11 din cele 25 programate.
În timp ce Alex s-a distanțat, Quartararo l-a ținut în spate pe fostul său rival pentru titlu, Bagnaia, care, la rândul său, a fost presat de Maverick Viñales de la Tech3 KTM.
Trio-ul s-a apropiat, dar în cele din urmă nu s-au mai efectuat depășiri.
Fabio di Giannantonio de la VR46 Ducati a terminat GP-ul pe un solitar pe loc cinci, în timp ce Brad Binder și Pedro Acosta au completat prezența a trei motociclete KTM în top șapte.
Fermín Aldeguer, Franco Morbidelli și Joan Mir s-au alăturat lui Márquez în lista piloților care au căzut, în timp ce Jack Miller a suferit o problemă tehnică, iar Somkiat Chantra a abandonat.
După pneuri spate soft pentru cursa sprint, toți piloții au folosit pneuri medium pentru cursa de Grand Prix de 25 de tururi.
Aleix Espargaró a pilotat o motocicletă Honda ca wild-card în acest weekend. Triplul învingător în GP pentru Aprilia, Espargaró a trecut la îndatoririle de pilot de teste pentru HRC după ce s-a retras din postura de pilot titular la sfârșitul anului trecut.
Espargaró a fost investigat pentru o presiune scăzută a pneurilor după ce a trecut linia de sosire pe locul 14.
Accidentarea suferită de Jorge Martín în Qatar a însemnat că pilotul de teste, Lorenzo Savadori, l-a înlocuit din nou pe campionul mondial en-titre la Aprilia.
Pilotul de teste Yamaha, Augusto Fernández, l-a înlocuit de asemenea pe Miguel Oliveira, accidentat, la Pramac, pentru a treia etapă consecutiv.
Primul test oficial MotoGP din sezonul 2025 are loc la Jerez, astăzi
sursa: Crash
[…] Márquez a reușit să transforme o greșeală dureroasă făcută cu doar două săptămâni în urmă la Jerez într-o lecție care i-a salvat cursa la Le Mans. Spaniolul de la Ducati a explicat, după ce a […]