Jorge Martin se impune în MP al Thailandei, desfășurat pe circuitul de la Buriram! Francesco Bagnaia și Brad Binder au completat podiumul, după un final extrem de spectaculos. În clasamentul general, ecartul dintre Bagnaia și Martin s-a redus la doar 13 puncte.
După victoria din Sprint, Martin a reușit să câștige și cursa principală. Rivalul său în lupta pentru campionat, Pecco Bagnaia a avut o abordare „cerebrală”, în stilul lui Alain Prost (pentru a face o paralelă, cu lumea F1). Pe scurt, în drumul său către poziția secundă (poziție datorată penalizării lui Binder), italianul nu și-a asumat riscuri inutile. Cu toate acestea, în prima parte a întrecerii, Bagnaia a fost implicat în 2 dueluri (câștigate): cu Marc Marquez, respectiv Aleix Espargaro.
Ulterior, Pecco a trecut și de Luca Marini (aflat pe poziția a 4-a). La jumătatea întrecerii, rider-ul Ducati avea să ajungă pe podium (în urma căzăturii lui Alex Marquez). Ca o mică paranteză, Alex Marquez a fost singurul pilot de pe grilă cu o anvelopă spate de compoziție soft (ceilalți au ales pneul hard). Între timp, în spate, Marini avea să fie depășit și de Marco Bezzecchi.
În „fruntea” cursei, Martin și Binder păreau că s-au distanțat de urmăritori. Totuși, „Martinator” se afla sub presiunea exercitată de pilotul sud-african.
Primul atac a venit în turul 20. Martin a stat foarte bine pe frânare, astfel că tentativa a fost una eșuată. Scenariul s-a repetat și în turul următor. Abia la a 3-a tentativă, Binder urma să aibă câștig de cauză.
Din cauza „bătăliei” în care au fost implicați cei 2, Bagnaia a reușit să se apropie de grupul fruntaș. Astfel, pe finalul GP-ului, suspansul a atins cote maxime. Printr-o manevră curajoasă (pe exteriorul lui Binder), Jorge a reușit să își recâștige poziția de lider. În cele 2 tururi rămase, spre deosebire de etapa din Australia, Martin a reușit să facă față presiunii exercitate de adversari (în speță, Brad Binder și Francesco Bagnaia)
Principalul perdant al acestui final „incendiar”, a fost Binder. Rider-ul KTM a primit o penalizare din cauza depășirii limitelor pistei (în ultimul viraj). Astfel, sud-africanul a fost „retrogradat” pe poziția a 3-a.
La „marginea” podiumului, a terminat Marco Bezzechi. Cel puțin teoretic, cu 3 etape înainte de finalul sezonului, acesta are încă șanse la titlul mondial…
Raportat la posibilitățile motocicletei sale, Fabio Quartararo a avut o nouă evoluție entuziasmantă. Francezul a încheiat pe 5, în fața lui Marc Marquez (autor al unei alte prestații excepționale, în acest GP.
Marini, Espargaro, (penalizat, pentru presiunea scăzută din pneuri) Di Giannantonio și Zarco (învingătorul de la Phillip Island) au completat topul 10.
În puncte, au mai incheiat Morbidelli, Mir (aflat la a 3-a clasare în top 15 din ultimele 5 curse), Bastianini, (care își „continuă” sezonul de coșmar), Taakaki Nakagami și Raul Fernandez.
În clasamentul general al constructorilor (câștigat de Ducati), Yamaha a devenit „lanterna roșie” sau „lingura de lemn” a sezonului. În urma punctelor adunate astăzi (de Marquez, Mir și Naakagami), Honda a reușit să depășească „rivalul intern” (la o diferență de un singur punct). Din păcate, 2023 este un an de „uitat” pentru cele două mărci japoneze…
Cu 3 etape rămase de disputat (Sepang, Losail și Valencia), lupta pentru titlul mondial capătă aspecte epice. Martin are șanse mari să facă istorie, în acest sezon 2023. Accidentul suferit de Bagnaia, la Barcelona, a schimbat „mersul” acestui campionat….