Lewis Hamilton a avut parte de o altă cursă frustrantă pentru Ferrari în Marele Premiu al Canadei
Lewis Hamilton a fost din nou lăsat pradă frustrării, după ce evoluția sa din Marele Premiu al Canadei a fost sub așteptări, colegul său Charles Leclerc ieșind în cele din urmă învingător în duelul intern de la Ferrari.
Deși a reușit să se califice în fața lui Leclerc sâmbătă — profitând de turul final compromis al pilotului monegasc — succesul de lungă durată al lui Hamilton la Montreal nu s-a concretizat, de această dată, într-un rezultat notabil.
Circuitul canadian, unde Hamilton a obținut anterior șapte victorii, a fost dintotdeauna un teren favorabil pentru el. Cu toate acestea, ediția din 2025 a reprezentat un nou moment dificil în sezonul său de debut la Ferrari.
După 10 etape, Hamilton nu a urcat încă pe podium — o situație fără precedent în cele 18 sezoane ale carierei sale în Formula 1, exceptând cursele Sprint.

Deși fostul pilot și actuală comentatoare Danica Patrick a remarcat o declarație surprinzătoare din partea lui Lewis Hamilton în weekend, existau totuși motive de un optimism moderat înaintea cursei de duminică.
Un loc pe podium părea realizabil în momentul startului, însă până la prima oprire la boxe a lui Hamilton, acea speranță se estompase deja.
În timp ce Charles Leclerc își exprima tot mai des nemulțumirea față de strategia de cursă a celor de la Ferrari, situația britanicului era și mai gravă.
Acesta s-a confruntat cu probleme tehnice majore, pe care șeful echipei, Fred Vasseur, cu siguranță nu le va trece cu vederea.
Instabilitatea spatelui monopostului și problemele la frânare au compromis cursa lui Hamilton în Canada
Inginerul de cursă al lui Hamilton, Riccardo Adami, l-a informat încă din primele tururi că monopostul a pierdut aproximativ 20 de puncte de apăsare aerodinamică. Comentatorul Sky Sports F1, Martin Brundle, a estimat că această pierdere a echivalat cu o scădere a performanței de circa jumătate de secundă pe tur.
Cauza exactă a deficitului de apăsare rămâne necunoscută, însă aceasta a influențat întreaga cursă, marcată de dificultăți tehnice constante.
Pe parcursul întregului Mare Premiu, Lewis Hamilton a transmis constant îngrijorări către echipa de la standuri.
El a întrebat dacă există vreo problemă legată de aderența spatelui, menționând că partea din spate a mașinii părea instabilă. Potrivit relatărilor, Riccardo Adami i-a răspuns că, din datele echipei, monopostul părea echilibrat.
Ulterior, britanicul și-a exprimat frustrarea că a pierdut timp prețios blocat în spatele unor mașini mai lente și și-a arătat neîncrederea față de lipsa de ritm și putere a monopostului.
Hamilton s-a plâns că „nu are deloc aderență pe spate” și a tras un semnal de alarmă cu privire la scăderea performanței pedalei de frână.
La un moment dat, a raportat că nu mai poate opri eficient mașina, ceea ce l-a determinat pe Riccardo Adami să confirme că pedala de frână s-a alungit și că situația este monitorizată atent.
Problemele s-au agravat când septuplul campion mondial a întrebat cum a ajuns să fie cu 25 de secunde în urma lui Charles Leclerc, deși pornise din fața acestuia pe grilă — un indicator clar al gravității dificultăților tehnice cu care s-a confruntat.
Problemele de comunicare la radio persistă la Ferrari, în timp ce Hamilton se adaptează vieții fără Bonnington de la Mercedes
Schimburile radio ale lui Lewis Hamilton cu echipa italiană continuă să scoată în evidență dificultățile de acomodare într-un mediu nou.
În timp ce fostul său inginer de cursă de la Mercedes, Peter Bonnington, se ocupa de performanța solidă a lui Andrea Kimi Antonelli în Canada, Hamilton a rămas derutat de deciziile strategice ale celor de la Ferrari.
Un moment notabil de confuzie a apărut în calificări, când Lewis Hamilton a avut dificultăți în a înțelege strategia de pneuri adoptată de Scuderia.
Acest tipar a devenit tot mai familiar de la sosirea sa la Ferrari, atât Hamilton, cât și Charles Leclerc aflându-se frecvent în dezacord cu echipa de la standuri în privința diverselor decizii.
Deși discuțiile tensionate la radio nu sunt exclusive echipei Ferrari, fiecare prestație sub așteptări aduce și mai mult în prim-plan greșelile Scuderiei.
Incertitudinile strategice persistente, combinate cu problemele tehnice nerezolvate ale monopostului, continuă să-i stea în cale lui Hamilton în procesul de adaptare la viața în roșu — alimentând și mai multe semne de întrebare legate de coeziunea internă și competitivitatea Ferrari în sezonul 2025.