Newey dezvăluie cum un moment de ‘geniu efemer’ l-a împiedicat să se mai îngrijoreze de speculațiile media privind viitorul său în Formula 1

Distribuie articolul:

Într-o perioadă în care speculațiile despre viitorul său în Formula 1 sunt la ordinea zilei, Adrian Newey, directorul tehnic de la Red Bull Racing, explică cum un eveniment din începuturile sale în F1 l-a făcut să devină „relativ ignorant” față de zgomotul mediatic. Anunțul că Newey va părăsi Red Bull la începutul anului viitor a stârnit o avalanșă de teorii cu privire la ceea ce va face legendarul inginer britanic în continuare – de la o posibilă tranziție la o echipă rivală, până la o binemeritată pensionare.

O lecție din trecut

Într-un episod al podcastului „Talking Bull” al echipei Red Bull, Newey a fost întrebat cum se simte văzându-și numele menționat atât de des în ultimele luni. Răspunsul său a fost revelator, explicând că o întâmplare din cariera sa timpurie i-a modelat atitudinea față de atenția presei.

„Partea aceasta este foarte ușoară pentru mine, deoarece nu citesc prea mult pe rețelele sociale și nici reviste – este ceva ce am încetat să fac cu mult timp în urmă,” a explicat Newey. „Pe vremea când eram la Leyton House, primul meu proiect a fost în 1988 – ceea ce arată cât de bătrân sunt! A fost o mașină destul de bună. Apoi, în ’89, am greșit complet, așa că am trecut de la a fi noul erou în paddock-ul F1 la idiotul care a fost doar o minune de o singură dată.”

Newey a fost legat de mai multe echipe după confirmarea că va părăsi Red Bull la începutul anului 2025

„Am realizat atunci că nu poți să citești presa când totul merge bine și apoi să te superi când criticile apar, așa că am decis să nu mai citesc presa deloc!” a adăugat el.

Totuși, Newey nu este complet izolat de lumea exterioară. „Mandy, soția mea, urmărește rețelele sociale. Ea mă ține la curent cu ceea ce se întâmplă, dar eu sunt relativ ignorant în privința asta. Încerc doar să îmi trăiesc viața și să nu fiu influențat.”

Reflectând la călătoria alături de Red Bull

Aflat în ultimele luni ale unei cariere de aproape două decenii la Red Bull, Newey a reflectat și asupra călătoriei incredibile pe care a avut-o alături de echipă, de la statutul de outsideri, până la dominația absolută în Formula 1. De la momentul în care s-a alăturat echipei în 2006, Newey a fost o piesă centrală în obținerea a peste 100 de victorii în curse, șase titluri de constructori și șapte titluri de campioni la piloți, împărțite între Max Verstappen și Sebastian Vettel.„Când am început, speranța era doar să câștigăm, la un moment dat, o cursă,” a comentat el. „Am câștigat cursa cu Sebastian la Toro Rosso în Monza, în 2008, dar a fost o victorie un pic ciudată, deoarece era mașina noastră, dar nu echipa noastră. Prima victorie [Red Bull] în China, în 2009, a fost un reper important.”Newey a continuat să rememoreze momentele cheie, cum ar fi titlul câștigat în Abu Dhabi în 2010 cu Sebastian Vettel, dar și alte campionate dramatice, precum cel din 2012 sau titlul din 2021 obținut de Max Verstappen, pe care îl descrie drept „cel mai dificil an” din întreaga sa carieră.

Un moștenitor al inovației în motorsport

Cu peste 200 de Mari Premii câștigate și 25 de titluri la activ, Adrian Newey rămâne o figură emblematică în istoria Formula 1. Cu toate acestea, viitorul său este încă învăluit în mister, iar decizia finală urmează să fie anunțată. Indiferent de direcția pe care o va alege, moștenirea sa ca unul dintre cei mai mari inovatori din motorsport va rămâne neștirbită.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *