Ce trebuie să știe fanii despre schimbările din Formula 1 ?
„Mai ușoare, mai puternice și mai concentrate pe abilitățile șoferului, regulamentele tehnice din 2026 au fost concepute pentru a oferi curse mai apropiate între piloți, a crește competiția între echipe și a îmbunătăți spectacolul.” Director Tehnic FIA, Nikolas Tombazis
Noile reglementări pentru monoposturile de Formula 1 din 2026 reprezintă cel mai major set de schimbări din ultimii patru ani.

Reguli noi, provocări noi, ce urmează pentru campionat ?
- Mașini mai agile
În încercarea de a continua sa împingă limitele cât mai departe, ampatamentul maxim a fost redus cu 200 mm la 3400 mm, în timp ce lățimea a fost redusă cu 100mm la 1900 mm.
De asemenea, greutatea a fost redusă. Mașinile din 2026 urmează să aibă o greutate minimă de 768 kg, cu 30 kg mai puțin față de 2022.
Dimensiunea roților Pirelli de 18 inch introdusă în 2022 rămâne. Lățimea anvelopelor din față a fost redusă cu 25mm, iar cele din spate cu 30mm.
Tehnologie hibridă, aerodinamică optimizată și sustenabilitate
- O unitate de alimentare reproiectată, cu o putere sporită a bateriei
În timp ce puterea de la unitatea hibridă a scăzut de la 550-560kw la 400kw, elementul bateriei a crescut semnificativ de la 120kw la 350kw. Este o creștere de aproape 300% a puterii electrice. Cantitatea de energie care poate fi recuperată în timpul fazei de frânare este dublată pe tur.
Noile reglementări au atras noi furnizori, Honda revine, Împreună cu Audi și Ford, intrând printr-un parteneriat cu Red Bull Powertrains.
- Aerodinamică activă
FIA susține că mașinile din 2026 vor fi comutabile între două configurații. Fie pentru a minimiza consumul de combustibil, fie pentru a maximiza performanța în viraje. Vor fi introduse sisteme de aerodinamică activă complet noi, care implică aripi mobile din față și din spate.
Acest lucru va permite viteze mai mari în viraje cu un unghi al aripii desfășurat. Efectul de drag redus și o viteză mai mare în linie dreaptă vor fi posibile atunci când este declanșat al doilea unghi.
Nou sistem poate fi utilizat în zone precum actualul ajutor de depășire DRS.
- Angajamentul unui număr record de șase producători de unități de alimentare
- Standarde noi de siguranță
Regulile revizuite ale structurii de impact frontal au rezultat în introducerea unui design al nasului în două etape pentru atenuarea riscului de detașare.
Regulile de intruziune laterală sunt, de asemenea, mai stricte. Protecția în jurul pilotului și a zonei rezervorului de combustibil a fost îmbunătățită.
„Colaborarea cu partenerii noștri de la Formula 1 și cu asistența celor 10 echipe ale acestui sport și a tuturor acționarilor reprezintă o revizuire unică.” Președintele FIA, Mohammed Ben Sulayem