Otmar Szafnauer: „Plafonul bugetar are anumite inechități. În continuare, echipele mari au un avantaj.”

Distribuie articolul:

Grila divizată a Formulei 1 este consecința „inechităților” care au existat în cadrul plafonului de costuri, consideră fostul șef de echipă, Otmar Szafnauer.

În timp ce introducerea unei limite a bugetului -pentru echipe- în 2021 a ajutat la comprimarea clasamentului (cu excepția vârfului competiției), în acest sezon avem parte de o situație destul de ciudată.

Primele cinci echipe – Red Bull, Ferrari, McLaren, Aston Martin și Mercedes – au un avantaj destul de mare asupra celorlalte echipe, iar acest lucru le ajută să ocupe toate pozițiile din puncte (într-o manieră mult mai categorică decât în sezoanele precedente).

În condițiile în care toate echipele sunt limitate de aceleași restricții privind plafonul de costuri, această „divizare” a provocat controverse. Fostul șef de echipă de la Alpine și Aston Martin, Szafnauer, crede că anumite echipe au avut o strategie bine pusă la punct.

În special, el crede că unele echipe s-au descurcat mult mai bine în ceea ce privește restructurarea angajaților, pentru a profita la maximum de oportunitățile de limitare a costurilor. De asemenea, Szafnauer a menționat și „infrastructura superioară” a anumitor grupări.

În cadrul unui eveniment de promovare a noii sale aplicații, EventR, Szafnauer a spus de ce crede că grila s-a divizat: „Există câteva lucruri la care mă pot gândi.

„Una, pe care am experimentat-o, este că există unele echipe care au făcut o treabă mai bună în ceea ce privește structura de plafonare a costurilor. Ei pot cheltui cu 10-15 milioane de dolari mai mult decât alții, și trebuie să vă amintiți că acest lucru are o importanță majoră.”

„Să zicem că cele 15 milioane de dolari în plus pe care le ai, datorită modului în care le-ai organizat, le poți folosi fie pentru a descoperi noi talente, fie pentru a investi în performanță.

„În plus, deși există un plafon de costuri OpEx (cheltuieli de funcționare) și CapEx (cheltuieli de capital), cred că pe partea de CapEx, am făcut greșeli..

„Există unele avantaje pe care echipele mai mari le au și pe care cele mici încearcă acum să le ajungă din urmă și să le obțină. Și este nevoie de timp, pentru că a fost vorba de 36 de milioane de dolari în 4 ani sau ceva de genul acesta.

„Îmi amintesc că ne-am confruntat cu asta, la Alpine. Nu puteam să cumpărăm ceea ce voiam să cumpărăm, trebuia să o facem în timp. Iar echipele mari, când au știut că va veni plafonarea costurilor, pentru că aveau bani, au cumpărat toate lucrurile de care aveau nevoie.”

Szafnauer a declarat că există aspecte legate de performanță care depind de faptul că echipele trebuie să aibă o capacitate de cheltuieli suficientă -în limita costurilor- dacă doresc să maximizeze rezultatele.

„Vă voi da un exemplu”, a spus el. „Odată cu schimbarea regulamentului, podeaua monopostului a devenit o componentă foarte importantă. Unele echipe au cumpărat din timp anumite comportamente (înainte de schimbarea regulamentului), iar altele nu au avut această posibilitate.”

Szafnauer crede, de asemenea, că salariile piloților ar trebui să intre în plafonul bugetar.

„Toto [Wolff] o spune mereu, dar cei mai buni piloți vor să fie în cele mai bune echipe”, a adăugat el. „Așa că și asta ne dezavantajează un pic. Echipele cu posibilități financiare mai mari, își permit să aibă cei mai buni piloți.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *