Sub reflectoarele orbitoare de la Jeddah, Marele Premiu al Arabiei Saudite 2025 a oferit un spectacol de neratat – de la incidente în primele tururi și dueluri roată la roată, până la strategii curajoase și surprize venite din partea debutanților. Oscar Piastri a fost protagonistul serii, obținând a treia victorie a sezonului după o cursă impecabilă și demonstrând din nou că este un pretendent serios la titlu. Max Verstappen și Charles Leclerc au completat podiumul, într-o cursă încărcată de tensiune și acțiune de la start până la steagul în pătrățele.
Oscar Piastri a devenit primul pilot cu multiple victorii în 2025 + 2 consecutive și primul australian care conduce clasamentul piloților de la Mark Webber în 2010. Succesele consecutive îl transformă într-un actor important în lupta pentru titlu.
Povestea cursei
Marele Premiu al Arabiei Saudite a început sub lumina reflectoarelor de la Jeddah și a devenit palpitant chiar din primul tur. Oscar Piastri a avut un start bun și a fost aproape să-l depășească pe Max Verstappen, care a fost nevoit să taie șicana pentru a-și păstra poziția.
Însă înainte ca plutonul să se stabilizeze – bum! – Yuki Tsunoda și Pierre Gasly s-au acroșat, provocând apariția safety car-ului. Gasly a fost nevoit să abandoneze pe loc, în timp ce Tsunoda a mai rulat câteva tururi înainte să se retragă la boxe. Momentul tensionat dintre Verstappen și Piastri de la start a intrat imediat sub investigația comisarilor, așa că drama nu a întârziat să apară.
Cursa s-a reluat în turul 3, iar Verstappen a fost penalizat cu 5 secunde pentru tăierea șicanei și obținerea unui avantaj. În turul 4, George Russell a încercat o depășire asupra lui Piastri, dar fără succes. Între timp, Lando Norris urcase deja până pe locul 8 după un start inspirat.
Unul dintre cele mai spectaculoase momente ale serii a venit în turul 5: debutantul Isack Hadjar a forțat frânarea târzie și a reușit o dublă depășire asupra lui Fernando Alonso și Liam Lawson – o manevră curajoasă care a electrizat publicul. Odată cu activarea DRS-ului, duelurile roată la roată s-au înmulțit rapid.
Norris s-a lansat într-un duel intens cu Carlos Sainz, pe care l-a învins în turul 7. În același timp, Piastri continua să stabilească cei mai buni timpi pe tur și reducea constant ecartul față de Verstappen.
Tensiunea creștea și în garajul McLaren, mai ales când Norris și Hamilton au început o luptă spectaculoasă. Lando a încercat să treacă de Lewis în ultimul viraj, dar britanicul și-a recâștigat poziția în virajul 1 – de două ori! În cele din urmă, în turul 15, Norris a reușit o manevră curată, exact cum i se spusese prin radio.
Mai în spate, Lawson a reușit să-l depășească pe Alonso, iar Norris a început să se apropie de Kimi Antonelli. În față, Verstappen rămânea lider, dar Piastri continua să-l urmărească amenințător.
Fereastra de pit stopuri s-a deschis în jurul turului 17, când mai mulți piloți au trecut de la anvelopele medii la cele dure. Piastri a intrat la boxe în turul 20, revenind pe circuit pe locul 6. Verstappen a oprit puțin mai târziu, și-a servit penalizarea și s-a întors în cursă pe poziția a cincea, în spatele lui Hamilton.
Această rundă de opriri la boxe a schimbat temporar ierarhia: Leclerc a preluat conducerea, urmat de Norris și apoi Piastri – ambii McLaren urmând să intre la rândul lor la boxe.
Carlos Sainz a urcat liniștit în clasament în a doua jumătate a Marelui Premiu al Arabiei Saudite, depășindu-i pe Esteban Ocon și Jack Doohan pentru a intra în puncte. Un moment tensionat a avut loc între Fernando Alonso și Gabriel Bortoleto, dar pilotul Aston Martin a returnat rapid poziția. Între timp, Liam Lawson a reușit o nouă manevră spectaculoasă, trecând de ambii – Alonso și Bortoleto – și continuând să avanseze în pluton.
Cei doi piloți Williams, Sainz și Albon, aveau ritm excelent. Albon stătea în coasta coechipierului său, în timp ce Leclerc a intrat la boxe în turul 30, moment în care Norris a preluat pentru scurt timp conducerea. Antonelli a urcat pe șase după o depășire curată asupra lui Isack Hadjar, iar Bearman și Albon au câștigat și ei poziții.
În turul 34, Norris a intrat la boxe, lăsând locul întâi lui Piastri. Lando a revenit pe locul cinci, rămânând în lupta pentru podium. Între timp, Bortoleto a primit steagul alb-negru pentru mișcare neregulamentară pe frânare în duelul anterior cu Alonso.
Cu puțin peste zece tururi rămase, Leclerc a trecut de Russell pentru locul trei și a început să vâneze primul său podium din acest sezon. Lawson însă, a fost penalizat cu 10 secunde pentru că a părăsit pista și a câștigat avantaj. Norris începea atacul asupra lui Leclerc.
În turul 41, Norris l-a depășit pe Russell cu DRS pe linia dreaptă principală și a înregistrat și cel mai rapid tur al cursei. În același timp, Hadjar îl presa pe Albon, care la rândul său încerca să-l ajungă pe Sainz – rezultând într-un veritabil sandwich Williams-Hadjar pe câteva tururi, fără schimbări de poziție.
Un moment de incertitudine a apărut când Norris a fost investigat pentru că ar fi trecut linia de ieșire din pit-lane, dar verificările au arătat că totul a fost corect, iar penalizarea a fost evitată.
În ultimele tururi, nu au mai fost multe depășiri, însă tensiunea a rămas ridicată – Norris se apropia de Leclerc, iar duelul Hadjar-Albon continua.
La final, Oscar Piastri a trecut linia de sosire și a obținut o victorie meritată în Arabia Saudită – a treia din acest sezon, devenind singurul pilot cu multiple victorii în 2025. Max Verstappen a terminat al doilea, iar Charles Leclerc a păstrat locul trei, bifând în sfârșit primul podium al sezonului.
Rezultatele Cursei
Poziție | Pilot | Echipă | Interval |
---|---|---|---|
1 | Oscar Piastri | McLaren | |
2 | Max Verstappen | Red Bull | 2.843 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 8.104 |
4 | Lando Norris | McLaren | 9.196 |
5 | George Russell | Mercedes | 27.236 |
6 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | 34.688 |
7 | Lewis Hamilton | Ferrari | 39.073 |
8 | Carlos Sainz | Williams | 1:04.630 |
9 | Alex Albon | Williams | 1:06.515 |
10 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 1:07.091 |
11 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:15.917 |
12 | Liam Lawson | Racing Bulls | 1:18.451 |
13 | Oliver Bearman | Haas | 1:19.194 |
14 | Esteban Ocon | Haas | 1:39.723 |
15 | Nico Hulkenberg | Sauber | + 1 Tur |
16 | Lance Stroll | Aston Martin | + 1 Tur |
17 | Jack Doohan | Alpine | + 1 Tur |
18 | Gabriel Bortoleto | Sauber | + 1 Tur |
19 | Yuki Tsunoda | Red Bull | DNF |
20 | Pierre Gasly | Alpine | DNF |
Clasament General – Piloți
Poziție | Pilot | Echipă | Puncte |
1 | Oscar Piastri | McLaren F1 Team | 99 |
2 | Lando Norris | McLaren F1 Team | 89 |
3 | Max Verstappen | Oracle Red Bull Racing | 87 |
4 | George Russell | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 73 |
5 | Charles Leclerc | Scuderia Ferrari HP | 47 |
6 | Kimi Antonelli | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 38 |
7 | Lewis Hamilton | Scuderia Ferrari HP | 31 |
8 | Alex Albon | Atlassian Williams Racing | 20 |
9 | Esteban Ocon | MoneyGram Haas F1 Team | 14 |
10 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco F1 Team | 10 |
11 | Pierre Gasly | BWT Alpine F1 Team | 6 |
12 | Nico Hulkenberg | Stake F1 Team Kick Sauber | 6 |
13 | Oliver Bearman | MoneyGram Haas F1 Team | 6 |
14 | Isack Hadjar | Visa Cash App Racing Bulls F1 Team | 5 |
15 | Carlos Sainz | Atlassian Williams Racing | 5 |
16 | Yuki Tsunoda | Visa Cash App Racing Bulls F1 Team | 5 |
17 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco F1 Team | 0 |
18 | Liam Lawson | Oracle Red Bull Racing | 0 |
19 | Jack Doohan | BWT Alpine F1 Team | 0 |
20 | Gabriel Bortoleto | Stake F1 Team Kick Sauber | 0 |
Clasament General – Constructori
Poziție | Echipă | Puncte |
---|---|---|
1 | McLaren‑Mercedes | 188 |
2 | Mercedes | 111 |
3 | Red Bull‑Honda RBPT | 89 |
4 | Ferrari | 78 |
5 | Williams‑Mercedes | 25 |
6 | Haas‑Ferrari | 20 |
7 | Aston Martin‑Mercedes | 10 |
8 | Racing Bulls‑Honda RBPT | 8 |
9 | Alpine‑Renault | 6 |
10 | Sauber‑Ferrari | 6 |
McLaren a plecat din Arabia Saudită cu un rezultat solid: victoria lui Oscar Piastri și locul 4 obținut de Lando Norris au extins avansul echipei în clasamentul constructorilor. Rivalii direcți de la Mercedes au obținut o dublă clasare în top 6 și au urcat la 111 puncte, în timp ce podiumul lui Max Verstappen menține Red Bull pe locul 3, dar Ferrari se apropie la doar 11 puncte după revenirea lui Leclerc pe podium.
Cele cinci secunde de penalizare primite de Verstappen pentru tăierea virajului 1 l-au costat victoria. Fără această sancțiune, olandezul ar fi terminat primul – și ar fi fost la doar două puncte de Piastri în clasamentul general.
Williams a depășit Haas în clasamentul constructorilor, grație unui loc 8 muncit de Carlos Sainz. Racing Bulls au bifat primul lor rezultat dublu în puncte în 2025, după evoluțiile solide ale lui Isack Hadjar și Liam Lawson.
Chiar dacă Piastri a câștigat, Norris a declarat că „locul patru era tot ce puteam obține”, semnalând faptul că rivalii au redus din deficitul de performanță brută față de McLaren. Viteza e acolo, dar marjele devin tot mai strânse.
Următoarea oprire este Marele Premiu al orașului Miami, programat între 2-4 mai 2025. Cu 515 puncte rămase în joc, fiecare rezultat devine crucial. Totul indică o bătălie în trei între McLaren, Mercedes și Red Bull. Pe străzile strânse din Florida vor conta enorm capacitatea de a încălzi rapid pneurile și strategia de recuperare a energiei – exact genul de detalii care pot decide un campionat.
Power Unit-ul Ferrari a dovedit a fi cel mai capabil în astfel de curse
Conform Formula Data Analysis, o analiză detaliată a diferenței de viteză între linia de start și linia de sosire la Jeddah scoate în evidență performanțele sistemului hibrid (ERS) al fiecărui monopost. Conform datelor, unitatea de putere Ferrari pare să fie cea mai eficientă în livrarea constantă a energiei electrice, piloții săi – precum Leclerc și Bearman – reușind nu doar să-și mențină viteza, ci chiar să câștige kilometri pe final de tur. Hulkenberg (Sauber-Ferrari) a avut cel mai bun rezultat, cu un plus de 3 km/h.
La polul opus, echipele McLaren și Aston Martin au fost printre cele mai afectate. Oscar Piastri, Lando Norris și Fernando Alonso au înregistrat pierderi semnificative de viteză, între 9 și 12 km/h, din cauza descărcării rapide a bateriei. Acest fenomen, cunoscut în jargonul tehnic drept „clipping”, apare atunci când sistemul ERS nu mai poate furniza energie electrică pe ultimii metri ai turului, afectând performanța maximă pe liniile drepte.
Pe circuite rapide precum cel din Arabia Saudită, unde se petrece mult timp cu accelerația la podea și puține frânări intense pentru regenerare, o livrare sustenabilă a energiei devine crucială. Ferrari pare să fi găsit un echilibru ideal între putere și eficiență, în timp ce McLaren și Aston Martin au avut dificultăți evidente în menținerea performanței pe tot parcursul turului.
Această diferență de eficiență energetică ar putea avea un impact semnificativ în bătălia la vârf, mai ales pe circuitele stradale unde fiecare kilometru la oră contează.
Lando Norris – „Încetați cu aberațiile (despre mine și echipă)”
Lando Norris a răspuns ferm criticilor după cursa din Arabia Saudită, afirmând că oamenii ar trebui să „înceteze cu aberațiile” și să „recalibreze” așteptările privind ritmul pe care McLaren îl are în realitate în Formula 1. În interviurile post-cursă, Norris a pus punct ideii că McLaren este cu mult în fața concurenței și a subliniat cât de strânsă este de fapt lupta pentru titlu în 2025.
Britanicul a încheiat cursa pe locul patru, punând capăt șirului său de podiumuri din 2025, dar a avut o performanță solidă în urma accidentului din calificări, care l-a trimis pe locul 10 pe grilă. A fost singurul pilot din top 10 care a pornit pe pneuri hard, însă a câștigat imediat două poziții după incidentul dintre Tsunoda și Gasly în primul tur.
După o depășire rapidă asupra lui Antonelli, Norris a pierdut timp prețios în spatele lui Lewis Hamilton, nereușind să finalizeze manevra timp de două tururi. În cele din urmă, a reușit o trecere curată în primul viraj, dar timpul pierdut s-a dovedit crucial — Norris a încheiat cursa la o secundă în spatele lui Charles Leclerc, ratând podiumul.
Cu toate acestea, Norris a considerat că rezultatul a fost maximul posibil:
Cred că e tot ce puteam obține azi. Normal că e păcat să ratezi podiumul, dar am fost aproape. Charles a făcut o cursă bună, a avut un prim stint solid și a gestionat bine pneurile. Nu a intrat cu mult mai târziu decât mine, așa că nu a fost suficient pentru a-l prinde.
Pilotul McLaren a recunoscut că greșelile din calificări i-au îngreunat viața în ultimele două weekenduri: „Sunt mulțumit per total, dar îmi complic singur viața. Când ai o cursă ca asta, e mai simplu să fii în față, să ai ritmul și controlul. Am nevoie de un sâmbătă mai bună. Trebuie să-mi ușurez munca.”
Norris respinge ideea că McLaren domină Deși coechipierul său Oscar Piastri a profitat de penalizarea lui Verstappen și a câștigat cursa, Norris a respins ideea că McLaren are un avantaj clar în fața rivalilor.
Întrebat dacă l-a surprins ritmul Red Bull și Ferrari, Norris a răspuns tranșant:
„Deloc. Nu înțeleg de ce lumea e atât de surprinsă. Sunt la fel de rapizi ca noi în calificări, aproape în fiecare sesiune, iar în cursă sunt acolo. Doar pentru că suntem mai rapizi în antrenamente, toată lumea începe să bată câmpii.”
El a subliniat că strategia McLaren presupune să arate mai mult în antrenamente pentru a optimiza weekendul:
„Așa alegem să ne pregătim. Dacă nu am face-o așa, am fi și mai în spate. Max probabil a fost cel mai rapid azi, fără penalizare câștiga el. Așadar, mai avem de muncă. Oamenii trebuie să recalibreze. Avem o mașină foarte bună, probabil cea mai bună în medie, dar nu cu mult.”
Oscar Piastri – „Not bad for a number 2 driver!”
Oscar Piastri și-a adjudecat a doua victorie consecutivă în Formula 1, iar odată cu aceasta a urcat pentru prima dată în carieră în fruntea clasamentului general. Este o premieră pentru un australian după o pauză de 15 ani – ultimul care a reușit această performanță a fost chiar actualul său manager, Mark Webber, în 2010. Dar cu Piastri într-o formă remarcabilă și Lando Norris din nou în dificultate în Arabia Saudită, întrebarea inevitabilă este: asistăm la o schimbare de gardă în cadrul echipei McLaren?
Norris a fost nevoit să recupereze până pe locul trei în Bahrain după ce se calificase abia al șaselea, recunoscând că se simțea „complet pierdut” în ceea ce privește comportamentul monopostului în momentele decisive în calificări. Piastri, în schimb, nu a avut nicio problemă în a converti pole-ul în victorie.
La sosirea în Jeddah, echilibrul părea deja să se fi schimbat: Norris era în căutarea unui reset psihologic, în timp ce Piastri venea pe val, plin de încredere. Deși Norris a avut un start promițător în antrenamente și în primele faze ale calificărilor, greșelile au reapărut exact când conta cel mai mult. A forțat prea mult în primul tur din Q3, a sărit peste vibratorul de la virajul 4 și a sfârșit în parapet, fiind astfel nevoit să plece în cursă de pe poziția a 10-a.
Piastri, în schimb, s-a calificat în prima linie, alături de un surprinzător Max Verstappen, și a controlat cursa pentru a obține a treia sa victorie a sezonului – a doua consecutivă – consolidându-și poziția de lider cu 10 puncte avans în fața coechipierului său. Norris a terminat doar pe locul patru, încheind seria de podiumuri în 2025.
În doar al treilea său sezon complet în F1, Piastri este cel care valorifică la maximum potențialul MCL39 – nu Norris, care se află deja în al șaptelea an cu echipa din Woking. Australianul a dovedit o stăpânire de sine excepțională în duelul direct cu Verstappen la start, acolo unde Norris a eșuat de mai multe ori anul trecut.
Chiar Verstappen a remarcat constanța și maturitatea rivalului său:
„E în al treilea an și e foarte solid. Are un stil calm, lucru care se vede și în cursă. Livrează atunci când trebuie, greșește rar – iar asta e esențial dacă vrei să te bați la titlu.”
În timp ce Piastri rămâne imperturbabil, Norris a recunoscut că își complică singur viața:
„Mi-am făcut viața grea. Ar fi fost mult mai ușor să fiu în față de la început. Trebuie să am sâmbete mai bune, să nu mai plec mereu din spate.”
Dacă nu își rezolvă problemele din calificări, Norris riscă să-i permită lui Piastri să se distanțeze într-un mod care va fi greu de anulat, mai ales dacă rivalele McLaren vor recupera în lupta dezvoltării, în contextul unei Directive Tehnice iminente.
Iar Piastri? Rămâne cu picioarele pe pământ. Întrebat dacă poziția de lider îi schimbă abordarea, răspunsul a fost clar:
„Nu. Vreau în continuare să câștig fiecare cursă. Nu mă interesează prea tare că sunt lider acum, sunt mai mândru de munca pe care am făcut-o în pauza de iarnă, de efortul echipei și de cum m-am simțit pe pistă încă din prima rundă. Melbourne nu a fost ideal, dar simțeam că suntem acolo. Conducerea campionatului e o consecință a muncii noastre – dar eu vreau să fiu lider după runda 24, nu după runda 5.”
După cinci curse, Piastri are trei victorii, Norris doar una – și vine după două weekenduri dezamăgitoare.
Dacă Piastri domină și la Miami – locul primei victorii în F1 pentru Norris – McLaren va avea un nou lider neoficial. Și poate, în sfârșit, Australia are un pilot pregătit să încheie ce a început Mark Webber: un titlu mondial.
Max Verstappen – „No Comment”
Max Verstappen a pierdut victoria în Marele Premiu al Arabiei Saudite după o penalizare de cinci secunde aplicată pentru o manevră agresivă în primul viraj al cursei. Plecat din pole position, pilotul Red Bull a fost atacat la start de Oscar Piastri, care a avut o lansare mai bună și a ajuns primul în virajul 1. Verstappen a forțat poziția și a ieșit larg, tăind colțul pentru a reveni în față, dar comisarii au considerat că australianul avea dreptul la linia de cursă și au aplicat o sancțiune care avea să fie decisivă pentru rezultatul final.
Incidentul a fost analizat rapid, iar penalizarea a fost comunicată în primele tururi. Deși a rămas în fruntea cursei pentru o bună parte din întrecere, Verstappen nu a reușit să-și creeze un avans suficient pentru a compensa cele cinci secunde. A coborât pe locul secund după aplicarea penalizării, iar victoria i-a revenit lui Piastri.

Verstappen și Red Bull nu au contestat oficial decizia și Max a evitat orice comentariu extins despre incidentul de pe primul tur. Vizibil reținut în declarații, olandezul a adoptat o atitudine defensivă, refuzând să ofere o opinie clară în fața presei și alegând să nu alimenteze controversele. Atitudinea sa a fost interpretată ca un semnal al frustrării acumulate, dar și ca o încercare de a evita o posibilă sancțiune suplimentară pentru criticarea comisarilor.
Această reținere nu este nouă pentru Verstappen. În trecut, a fost penalizat pentru declarații nepotrivite făcute în conferințe de presă, iar de atunci a preferat să fie prudent în fața microfoanelor, mai ales în cazuri sensibile care implică decizii de arbitraj.
Sincer, orice aș spune ar fi o pierdere de timp pentru toată lumea. Am tot vorbit despre asta anul trecut și anul ăsta. Regulile sunt diferite. Dar oricum, nu e problema mea. E totul scris. Luați regulamentul și citiți. Nu am ce să adaug. Nu(voi face apel), nu mă interesează. Singurul lucru care mă interesează e să merg acasă. A fost startul, virajul 1… și dintr-odată eram în turul 50. A trecut totul foarte repede . Mai bine nu mai vorbesc. Orice aș spune, s-ar putea să-mi aducă necazuri.
De asemenea, Christian Horner a confirmat că, deși vor prezenta imagini onboard suplimentare comisarilor, este puțin probabil ca rezultatul să fie schimbat. Stewarzii au rămas fermi pe poziție în urma discuției de după cursă, ceea ce reduce semnificativ șansele unei reanalizări.
Horner consideră că penalizarea a fost dură și nejustificată, subliniind că înregistrările onboard arată clar faptul că Verstappen era în fața lui Piastri la intrarea în primul viraj. În opinia echipei, pilotul Red Bull nu a greșit cu nimic și, în conformitate cu regulile, nu avea obligația de a ceda poziția.
Un alt aspect invocat de Horner a fost riscul strategic asociat cu o eventuală cedare a poziției: Verstappen ar fi intrat în aer murdar și ar fi putut pierde mai multe locuri. În ciuda penalizării, olandezul a încheiat cursa la mai puțin de 2,6 secunde în spatele lui Piastri, ceea ce sugerează că, fără sancțiune, victoria i-ar fi aparținut.
Red Bull a interpretat și severitatea penalizării ca un semn de incertitudine din partea comisarilor. Horner a remarcat că o penalizare de cinci secunde – mai degrabă decât zece – ar putea indica lipsa unui consens clar asupra vinovăției. În plus, a pus sub semnul întrebării interpretarea actuală a regulamentului în ceea ce privește duelurile din primul tur, sugerând că ar fi momentul pentru o revizuire a normelor, întrucât s-a pierdut libertatea de a concura în momentele critice ale startului.
Cursa din Arabia Saudită a evidențiat, din nou, limitele actualului monopost Red Bull în dueluri directe și a subliniat că presiunea începe să crească într-un sezon în care McLaren, și în special Oscar Piastri, par pregătiți să conteste supremația olandezului. Penalizarea de la Jeddah nu doar că i-a răpit victoria, dar a și contribuit la pierderea poziției de lider în clasamentul general, oferindu-i lui Piastri un avans de 10 puncte în lupta pentru titlu.
Feeling-uri mixte, în continuare, în tabăra Ferrari
Charles Leclerc a recunoscut că a fost surprins de modul în care monopostul Ferrari SF-25 „a prins viață” în Marele Premiu al Arabiei Saudite, ceea ce i-a permis să obțină un meritat loc trei și primul podium al Scuderiei într-o cursă principală de Grand Prix din acest sezon. După un început de cursă solid din poziția a patra, Leclerc a moștenit conducerea provizorie în turul 22, când piloții din față au efectuat opririle la boxe. Aflat în aer curat, ritmul său s-a îmbunătățit considerabil, apropiindu-se de cel al piloților cu pneuri proaspete.
Diferența majoră a fost simțită imediat după ce George Russell a intrat la boxe — Leclerc a observat o schimbare radicală în comportamentul mașinii, în special în ceea ce privește echilibrul pe puntea față, o zonă în care anterior se confrunta cu mult subviraj. În aer curat, mașina a devenit mult mai stabilă, iar Leclerc a reușit să gestioneze mai bine uzura pneurilor, ceea ce i-a permis să își mențină un ritm constant și competitiv.
Strategia Ferrari de a prelungi stintul pe pneuri medii s-a dovedit eficientă. Cu o compoziție mai proaspătă în ultimele tururi, Leclerc a reușit să treacă de Russell și să se instaleze pe poziția a treia. Deși Lando Norris a redus diferența în tururile finale, monegascul a reușit să rămână la adăpost, încheind cursa cu puțin peste o secundă avans față de britanic.
Totuși, Leclerc a subliniat că echipa trebuie să se concentreze pe îmbunătățirea performanței pe tur rapid în calificări. Chiar dacă se simte confortabil cu echilibrul general al monopostului, potențialul acestuia într-un tur rapid rămâne insuficient pentru a concura pentru pole position-uri. În schimb, ritmul de cursă și execuția strategică — opririle la boxe și deciziile tactice — au fost impecabile, atât în Arabia Saudită, cât și de-a lungul sezonului trecut. Ferrari a obținut maximum posibil la Jeddah, însă pentru a ajunge din nou în lupta pentru victorii, va fi nevoie de un pas înainte clar în performanța pură a monopostului.
Celălalt pilot al Scuderiei, septuplul campion mondial Lewis Hamilton a recunoscut, însă că se așteaptă la un sezon „dureros” în 2025 alături de Ferrari, după un Mare Premiu al Arabiei Saudite pe care l-a descris drept „oribil”. Britanicul a încheiat cursa pe locul șapte, la o diferență de 31 de secunde față de coechipierul său Charles Leclerc, care a obținut un podium în urma unei strategii extinse în prima parte a cursei.
Hamilton a explicat că nu a putut reproduce strategiea proiectată de Ferraro, menționând că monopostul său a fost complet lipsit de ritm. În prima parte a cursei, s-a confruntat cu subvirare extremă și o degradare accentuată a pneurilor, în timp ce în a doua parte, deși echilibrul s-a îmbunătățit ușor, ritmul a rămas sub așteptări. A rezumat cursa drept „neplăcută” și „fără nimic pozitiv”, în afară de rezultatul lui Leclerc.
După victoria din cursa Sprint de la Shanghai, părea că Hamilton a scăpat de problemele de la Mercedes. Totuși, în cursele de Grand Prix, Leclerc a fost constant superior, iar diferența dintre cei doi piloți cam devine tot mai clară. Hamilton a spus că nu poate identifica o cauză clară și că nu simte mașina așa cum ar trebui. Deși nu există diferențe majore în datele telemetrice, rezultatul este același: el este mai lent în viraje.
Hamilton a lăsat să se înțeleagă că ar putea analiza datele lui Leclerc pentru a înțelege mai bine comportamentul monopostului SF-25. A admis că setările între cele două monoposturi sunt diferite și că poate va trebui să încerce o abordare mai apropiată de cea a monegascului. A recunoscut și că Leclerc și echipa sa fac, în mod clar, o treabă mai bună în acest moment.
În ciuda tuturor eforturilor, Hamilton nu vede o rezolvare pe termen scurt. A avertizat că dificultățile ar putea continua și în cursele următoare, inclusiv în Miami. A declarat că nu există „nicio soluție” în prezent și că, realist vorbind, sezonul 2025 ar putea rămâne unul extrem de dureros pentru el.