Raport de la mijlocul sezonului: Red Bull – Pot campionii să reziste unui grup tot mai numeros de rivali pe măsură ce nume mari se pregătesc să plece?

Distribuie articolul:

Red Bull a început sezonul 2024 în forță, câștigând cinci dintre primele șapte curse, dar acest succes a fost redus la doar două victorii în ultimele șapte etape, pe măsură ce McLaren, Ferrari și Mercedes pun presiune pe campionii mondiali în exercițiu, care urmează să piardă doi dintre pilonii echipei: Adrian Newey și Jonathan Wheatley. Iată o analiză a ultimei încercări a echipei de a-și apăra titlul, cu 14 din cele 24 de curse programate deja completate…

Cele mai bune rezultate

Max Verstappen – P1 în Bahrain, Arabia Saudită, Japonia, China, Imola, Canada și Spania

În ciuda zgomotului creat în afara pistei, Red Bull a avut un început aproape impecabil în 2024, Max Verstappen continuând în aceeași notă de la sfârșitul anului trecut și lăsând majoritatea rivalilor săi să se teme de o cursă relativ fără probleme spre cel de-al patrulea titlu consecutiv.De fapt, olandezul și-a impus autoritatea în prima jumătate a sezonului, câștigând cinci din primele șapte curse, având argumente că această cifră ar fi putut fi și mai mare – o defecțiune la frâne în Australia și o perioadă de Safety Car prost sincronizată în Miami l-au costat șansele la alte victorii.Cu toate acestea, o perioadă mai dificilă începută la Monaco, care a evidențiat slăbiciunea continuă a Red Bull pe circuitele strânse și întortocheate, a făcut ca Verstappen să mai obțină „doar” două victorii, pe măsură ce McLaren, Ferrari și Mercedes au devenit amenințări reale în vârful clasamentului.

Calificări – Confruntare directă

Verstappen 14-0 Perez

Pe lângă faptul că sezonul a fost împărțit în două jumătăți pentru Red Bull și RB20, piloții Max Verstappen și Sergio Perez au avut parte de destine dramatic diferite până acum – campionul mondial în exercițiu dominându-l complet pe coechipierul său în duelurile directe.În calificări, Perez nu a reușit să îl întreacă pe Verstappen în niciuna dintre cele 11 curse standard și trei weekenduri de Sprint desfășurate până acum, cu cel mai bun rezultat al său fiind locul doi pe grilă (obținut de trei ori), comparativ cu cele opt pole positions obținute de Verstappen.O serie de sesiuni de calificări deosebit de dificile de la Imola încoace l-au văzut pe Perez nereușind să treacă de Q1 sau Q2 în șase din opt cazuri, forțându-l pe mexican – așa cum s-a întâmplat adesea în 2023 – să adopte o strategie de limitare a pagubelor și să încerce recuperări spectaculoase duminica.

Curse – Confruntare directă

Verstappen 13-1 Perez

Nici rezultatele din curse nu au fost mult mai bune pentru Perez, care l-a învins pe Verstappen doar o dată până în prezent – când acesta din urmă a suferit acea defecțiune tehnică menționată anterior la Marele Premiu al Australiei și a fost nevoit să abandoneze.Cele mai bune rezultate ale lui Perez au venit în primele cinci curse ale sezonului, când a obținut trei locuri pe poziția a doua și un alt podium, ceea ce i-a adus o prelungire a contractului pentru 2025 și mai departe, dar în rest nu a reușit să se apropie de Verstappen, care a câștigat șapte curse până acum.

În timp ce Verstappen a extras adesea cel mai mult din mașina lui, Perez nu se bucură de o călătorie atât de lină

Cel mai bun moment

După cum s-a menționat anterior, începutul de sezon 2024 al echipei Red Bull a făcut o declarație puternică atunci când Verstappen a obținut cel de-al cincilea ‘grand slam’ al carierei sale în Bahrain – obținând pole position, realizând cel mai rapid tur, conducând fiecare tur și, în cele din urmă, câștigând cursa – iar Perez l-a susținut cu o clasare pe locul doi.Însă, dintre cele șapte victorii obținute de echipă până acum, probabil cea mai impresionantă a fost cea din Imola, unde Verstappen abia reușea să-și țină mașina pe pistă vineri, dar a recuperat spectaculos pentru a obține pole position și a-l învinge pe rivalul său de la McLaren, Lando Norris, într-un final palpitant.

Cel mai dificil moment

Deși au existat unele weekenduri dificile de gestionat în mijlocul problemelor cu RB20 (de exemplu, frustrarea lui Verstappen din Ungaria, unde și-a vărsat năduful prin radio) și momente dramatice din care au trebuit să-și revină (precum coliziunea târzie dintre Verstappen și Norris în Austria), ceea ce este cu adevărat îngrijorător pentru Red Bull este că urmează să piardă două figuri cheie.Nu doar directorul tehnic Adrian Newey (care urmează să plece la începutul anului 2025), ci și directorul sportiv Jonathan Wheatley (care va părăsi echipa la sfârșitul acestui an pentru a deveni șeful echipei Audi) vor pleca, după aproape două decenii de servicii valoroase la Red Bull.Șeful echipei, Christian Horner, a insistat că există suficientă forță în profunzime în cadrul organizației, dar este clar că Red Bull ar prefera să păstreze o pereche de colaboratori loiali, care au contribuit enorm la numeroasele victorii și titluri ale echipei de-a lungul anilor.

O perspectivă spre viitor

Cu dominația din 2022 și 2023 devenită o amintire, Red Bull se confruntă acum cu câteva dileme: un RB20 care pare să fi pierdut ușor din performanță, un pilot precum Perez care trebuie să-și regăsească forma de altădată și o mulțime de rivali care pun tot mai multă presiune.

Cu doar trei curse în urmă, echipa avea un avans de 71 de puncte în campionat, dar cu doar Verstappen obținând constant rezultate bune, acest avans a scăzut la 42 – McLaren (212 puncte) și Mercedes (187) acumulând mai multe puncte decât cele 140 ale Red Bull în ultimele șapte etape.

„Știm că mai avem ceva de lucru, vrem să facem mai bine și vom vedea ce putem face”, au fost comentariile finale ale lui Verstappen înainte de pauza de vară, care are totuși un avantaj ceva mai confortabil de 78 de puncte față de Norris în clasamentul piloților.

Este clar că Red Bull se confruntă cu cea mai mare provocare de când a început cea mai recentă eră a efectului de sol în F1, iar doar timpul va spune dacă pot găsi răspunsurile la acele semne de întrebare menționate mai sus pe parcursul celor 10 curse cruciale care încep pe teren propriu pentru Verstappen.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *