Raport la jumătatea sezonului: RB – Poate un început puternic să îi ajute să își mențină rivalii din zona de mijloc la distanță?

Distribuie articolul:

Odată cu intrarea în 2024, RB și-a schimbat numele și conducerea, distanțându-se de imaginea de echipă-soră a celor de la Red Bull. În acest proces, echipa a reușit să depășească mai mulți rivali din zona de mijloc, situându-se înaintea lor la jumătatea sezonului. Întrebarea rămâne: pot menține acest avans în continuare? Să aruncăm o privire asupra raportului lor la jumătatea sezonului…

Cea mai bună performanță — Yuki Tsunoda – locul 7 în Australia, Miami

După ce au făcut un efort semnificativ pentru dezvoltare spre finalul lui 2023, RB se aștepta la un început mai lent al acestui sezon. Deși cursele din Bahrain și Arabia Saudită au fost dificile, echipa și-a revenit rapid, reușind să obțină primele puncte ale sezonului în runda a treia din Australia.Acest rezultat i-a aparținut lui Yuki Tsunoda, care – în ciuda faptului că a pierdut o poziție după startul din P8 – a reușit o cursă solidă, menținându-se în top 10 pentru o mare parte din cursă, înainte de a termina pe locul 7.Tsunoda a reușit să obțină puncte în alte șase Mari Premii de atunci, inclusiv un alt loc șapte în Miami, un weekend deosebit de reușit pentru RB. Deși Daniel Ricciardo a ratat cursa propriu-zisă, australianul a impresionat în Sprint, terminând pe locul 4, înaintea lui Tsunoda, care a încheiat pe locul 8.

Tsunoda a marcat primele puncte ale lui și ale echipei RB in acest sezon în Australia

Duelul din calificări — Tsunoda 9 – Ricciardo 5

Tsunoda a avut un avantaj clar în calificări până acum, depășindu-l pe Ricciardo în 9 din cele 14 sesiuni de calificări. Totuși, deși Tsunoda a condus în prima parte a sezonului, Ricciardo a început să aibă un avantaj mai des în ultimele curse, depășindu-l pe colegul său în 4 dintre ultimele 6 evenimente înainte de pauza de vară.Ricciardo a obținut și cel mai bun rezultat al echipei în calificări în Canada, unde – la doar a doua sa apariție în Q3 din 2024 – a obținut surprinzător locul 5.

Duelul din curse — Tsunoda 8 – Ricciardo 5

Tsunoda a ieșit și în față în ceea ce privește duelul din curse, terminând înaintea colegului său în 8 Mari Premii până acum, în timp ce Ricciardo a reușit să obțină un rezultat mai bun de cinci ori. China nu este inclusă aici, ambele mașini abandonând la Shanghai.Astfel, Tsunoda este responsabil pentru 22 din cele 34 de puncte ale echipei. Dar, la fel ca în calificări, Ricciardo a arătat semne de progres pe măsură ce sezonul a avansat, terminând mai des înaintea lui Tsunoda în ultimele weekenduri.

În prezent, Tsunoda îl conduce pe Ricciardo head-to-head atât în ​​calificări, cât și în ziua cursei

Cel mai bun moment

Sprintul din Miami a fost un punct culminant pentru RB, Ricciardo terminând pe un impresionant loc 4, în timp ce Tsunoda a obținut ultimul punct disponibil pe locul 8. Având în vedere că Tsunoda a adăugat la acest punctaj prin locul 7 obținut în Marele Premiu de duminică, echipa și-a extins avansul asupra celor de la Haas în lupta pentru locul 6 în clasamentul constructorilor.Alte momente memorabile au inclus punctul obținut de Tsunoda în fața propriului public la Marele Premiu al Japoniei, precum și replica lui Ricciardo la criticii săi – după câteva suișuri și coborâșuri în primele curse – obținând locul 5 în calificări la Montreal.

Cel mai slab moment

O cursă frustrantă la deschiderea sezonului în Bahrain a fost agravată de o dispută post-cursă între Tsunoda și Ricciardo, cu primul părând să îl atace pe colegul său după un ordin de echipă în ultimele tururi de a-l lăsa pe Ricciardo să treacă.Deși echipa a trecut peste acest incident, au existat și alte momente dificile pe pistă. Marele Premiu al Spaniei a fost un punct jos al sezonului, ambii piloți luptându-se în coada plutonului, în ciuda unui pachet major de upgradeuri adus de RB. De asemenea, în China, echipa a suferit un dublu abandon după ce piloții au fost implicați în incidente separate.

Ricciardo va spera să-și asigure poziția la echipă pentru 2025 în a doua jumătate a sezonului

RB a încheiat prima jumătate a sezonului pe o notă pozitivă; Team Principal-ul Laurent Mekies – unul dintre liderii noi care s-au alăturat echipei după retragerea lui Franz Tost – a declarat după Marele Premiu al Belgiei că echipa a „avut o primă jumătate de sezon foarte puternică, în care ne-am construit performanțele cursă după cursă”.Obținând puncte în 10 din cele 14 curse, echipa a reușit să construiască un avans de șapte puncte față de cel mai apropiat rival, Haas, în lupta pentru locul 6 în clasamentul constructorilor. Totuși, având în vedere marjele tot mai fine din pluton, RB ar putea avea o luptă dificilă pentru a-și menține această poziție.În ceea ce îi privește pe piloți, Tsunoda – confirmat să continue pentru RB și în 2025 – speră să adauge puncte în a doua jumătate a sezonului. Ricciardo, pe de altă parte, a plecat de la Spa-Francorchamps mulțumit de îmbunătățirea formei sale, dar viitorul său rămâne incert și va trebui să continue la acest nivel pentru a-și asigura locul pentru anul viitor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *