Red Bull a dominat sezonul 2023, câștigând toate cursele, cu excepția uneia. Red Bull a câștigat campionatul constructorilor cu 451 de puncte în fața Mercedes, ocupanta locului secund. În acest sezon, Red Bull părea că va domina din nou campionatul, câștigând patru din primele cinci curse ale anului. Nimic mai fals, Red Bull intrând pe un trend descendent după etapa de la Imola.
Red Bull a câștigat o singură cursă de la Marele Premiu al Spaniei, etapa de la Interlagos. Campioana mondială în exercițiu a coborât pe locul trei în clasamentul constructorilor și se află la 49 de puncte în spatele McLaren. Cu toate acestea, Red Bull are speranțe mari pentru sezonul viitor.
Red Bull crede că va avea un monopost mai competitiv în sezonul următor
Max Verstappen a descris monopostul din acest sezon ca fiind „inconsistent„. Atât Max, cât și coechipierul Sergio Perez s-au plâns de echilibrul mașinii. Ei spun că partea din față și cea din spate nu funcționează normal, existând un dezechilibru între cele două punți.
Cu toate acestea, când inginerul șef Paul Monaghan a fost întrebat dacă știe ce trebuie să schimbe pentru 2025, pentru a rezolva problemele monopoatului, el a spus: „Știm în ce direcție vrem să mergem, avem planurile făcute. Vrem să ne luptăm pentru campionat. Asta necesită un efort foarte mare, vom încerca să dăm totul”.
Max Verstappen este aproape de câștigarea campionatului mondial al piloților. Cu toate acestea, comparativ cu ultimele două sezoane, anul acesta a fost strâns, Lando Norris fiind o amenințare serioasă pentru pilotul olandez. Până în Brazilia, se părea că vom avea o luptă strânsă pentru titlul mondial. Sezonul următor ar putea fi la fel de dificil, dacă Red Bull nu va face un salt calitativ în ceea ce privește performanța.
Modificările Regulamentului din 2026 ar putea scoate Red Bull din luptă
Monaghan crede că noile modificările regulamentului din 2026, ar putea compromite monopostul de anul viitor. El a declarat: „Eforturile pentru anul viitor sunt afectate de schimbarea regulamentului”.
Mașina din 2026 va reprezenta un punct de cotitură în istoria echipei austriece. Red Bull își va încheia parteneriatul cu Honda și va colabora cu Ford pentru a-și crea Power Unit. Crearea unui motor propriu prezintă provocări majore, Christian Horner, directorul echipei, a numit această tranziție „cea mai mare provocare” din istoria Red Bull.
Teama ar putea fi că, dacă motorul nu va fi competitiv, Max Verstappen va rămâne după 2026 sau triplul campion mondial va căuta să se mute la cea mai puternică echipă de la cel moment?
Adrian Newey, creierul din spatele perioadelor de dominație ale Red Bull, a plecat de la echipă pentru a se alătura celor de la Aston Martin. Obiectivul său este ca monopostul Aston să ajungă în vârful grilei. Fără expertiza sa, există temeri că Red Bull nu va mai fi la fel de dominantă. Sezonul 2026 va fi un test important pentru Red Bull; teste pe care echipa trebuie să îl treacă.