După luni de speculații, Red Bull a decis să își reafirme sprijinul pentru Sergio Perez, confirmând că pilotul mexican va rămâne alături de echipă și după pauza de vară. Decizia vine într-un moment crucial, având în vedere dificultățile întâmpinate de Perez în manevrarea monopostului RB20 de la începutul sezonului. Deși Max Verstappen a reușit să mențină echipa în frunte, Perez a avut probleme majore în a performa la același nivel, acumulând doar 28 de puncte de la Marele Premiu de la Imola din luna mai. Această situație a generat pierderi semnificative pentru Red Bull în lupta pentru titlu, în timp ce echipe rivale precum McLaren s-au apropiat periculos.
Recent, Pierre Wache, directorul tehnic al Red Bull, a discutat despre planurile echipei de a îmbunătăți performanțele mașinii pentru a-l ajuta pe Perez să își recâștige încrederea și competitivitatea. Wache a explicat că dezvoltările viitoare ale mașinii pentru sezonul 2024 vor fi orientate către creșterea performanței într-un mod care să fie accesibil ambilor piloți, inclusiv lui Perez.
„Ceea ce ne dorim este o mașină cât mai rapidă, dar într-un mod în care să poată fi utilizată de ambii piloți” a declarat Wache.
Deși Perez și Verstappen au stiluri de condus diferite, cerințele de bază ale mașinii rămân similare pentru amândoi. Wache a subliniat că dezvoltarea mașinii nu va fi adaptată unui singur pilot, ci setările mașinii vor fi ajustate pentru a maximiza performanțele ambilor.
Red Bull a observat „anumite tendințe” care ar putea explica de ce Perez întâmpină mai multe dificultăți decât Verstappen în gestionarea monopostului, un deficit care depășește simpla diferență de viteză între cei doi piloți. Cu toate acestea, reproducerea acestor trăsături în simulator este extrem de dificilă, având în vedere complexitatea mașinilor cu efect de sol din actuala generație.
„Principalul nostru obstacol este să reproducem comportamentul mașinii în simulatoare, dar asta nu înseamnă că simulările reflectă exact comportamentul real al mașinii în toate condițiile”, a explicat Wache.
Interacțiunea complexă cu pneurile și dificultățile în menținerea unui echilibru optim între virajele de mare și mică viteză sunt alte provocări majore pentru echipă.
Regulamentele actuale, care favorizează mașinile cu centrul de greutate foarte jos, aduc riscul ca îmbunătățirile de performanță să facă mașinile mai greu de echilibrat și, prin urmare, mai incomode de condus. Această situație a afectat în mod special încrederea lui Perez, care nu a reușit să se adapteze la fel de bine ca Verstappen.
„Acesta este un risc asociat cu aceste reglementări,” a concluzionat Wache.
Echipe precum Mercedes și McLaren au experimentat probleme similare în trecut, confirmând dificultatea de a menține un echilibru adecvat în contextul reglementărilor actuale.
Red Bull rămâne dedicată sprijinirii lui Sergio Perez și continuă să caute soluții pentru a îmbunătăți performanțele mașinii, astfel încât ambii piloți să poată concura la cel mai înalt nivel. Cu McLaren pe urmele lor, Red Bull știe că fiecare detaliu contează în lupta pentru titlu și că reușita lui Perez este crucială pentru succesul echipei în sezonul 2024.