În condițiile în care rivalii celor de la Red Bull par din ce în ce mai puternici, echipa admite că o linie de piloți formată din 2 piloți competitivi este esențială pentru viitor.
Red Bull susține că „nu își poate permite” ca anul viitor să existe un decalaj mare între cei doi piloți ai echipei, în timp ce Sergio Perez se confruntă cu o presiune tot mai mare pentru a încheia sezonul cu rezultate bune.
Echipa din Milton Keynes a pierdut deja poziția de lider în campionatul constructorilor în favoarea celor de la McLaren și este în pericol să piardă și locul doi, Ferrari fiind acum la doar 34 de puncte în urma campioanei mondiale în exercițiu.
Red Bull nu a omis faptul că situația sa dificilă se datorează și lui Perez. Mexicanul nu a reușit să contribuie atât de mult pe cât și-ar fi dorit echipa austriacă. Perez a obținut doar 144 de puncte în acest an, departe de cele 331 obținute de Max Verstappen.
În pofida speculațiilor, Perez a rămas la echipă și după pauză de vară. Cu toate acestea, lucrurile nu au fost ideale, mai ales după ce a pierdut un potențial podium la Baku în urma unui accident cu Carlos Sainz, în chiar ultimul tur al GP-ului.
Având în vedere că Liam Lawson a fost înlocuit de Daniel Ricciardo la RB pentru a se putea evalua potențialul său de a fi un candidat pentru statutul de coechipier al lui Max Verstappen în sezonul 2025, este clar că situația lui Sergio Perez nu este una ideală în cadrul echipei austriece.
Christian Horner, directorul echipei Red Bull, spune că nevoia de a înțelege ce opțiuni are la dispoziție a devenit una critică, deoarece lupta pentru titlu mondial va fi probabil și mai grea anul viitor.
Și, având în vedere că diferența dintre pozițiile fruntașe în campionatul constructorilor este de aproximativ 9 milioane de dolari, Red Bull nu are nevoie să i se reamintească faptul că are nevoie de un pilot competitiv alături de Verstappen.
„Trebuie să găsim soluții”, a declarat Horner pentru Motorsport.com
„Când te uiți la adversarii noștri, Ferrari va fi puternică anul viitor, cu [Lewis] Hamilton și [Charles] Leclerc. În plus, McLaren cu [Lando] Norris și [Oscar] Piastri este o grupare puternică.”
„Trebuie să ne asigurăm că, în cazul piloților noștri, nu există un decalaj mare, pentru că nu ne putem permite să mai avem așa ceva.”
Perspectivele lui Lawson pentru o potențială trecere la Red Bull, în cazul în care va impresiona în ultimele curse din acest an, au crescut, piloții lipsiți de experiență fiind din nou la mare căutare în F1.
Cu Oliver Bearman și Franco Colapinto care au ridicat mult ștacheta, echipele par cu siguranță mai deschise la ideea de a avea piloți tineri.
În acest sens, Helmut Marko a oferit o declarație pentru Speedweek: „Perfomanțele obținute de Oliver Bearman și Franco Colapinto au arătat că tinerii sunt pregătiți pentru F1 și că vechea filozofie a unor șefi de echipă, conform căreia poți promova într-o echipă de top doar piloți cu trei sau patru ani de experiență, este una depășită.”
„Mercedes a demonstrat acum acest lucru prin decizia sa privitoare la piloții pe care îi avea în echipă, la fel cum Red Bull Racing a făcut-o de mai multe ori în trecut.”
„Așa că vă puteți baza pe tineri. Există un anumit risc, dar acesta este unul gestionabil.„