Max Verstappen uimește din nou și obține pole position-ul pentru Marele Premiu al Arabiei Saudite, olandezul aflându-se în fruntea fișei de timpi, cu un tur de 1:27.294. Acest rezultat a fost suficient pentru a-l devansa pe Oscar Piastri cu 10 miimi de secundă. George Russell a completat topul 3.
Charles Leclerc va pleca din linia a doua a grilei de start (alături de Russell), în timp ce Kimi Antonelli a reușit un nou rezultat bun in calificări. Debutantul celor de la Mercedes s-a clasat al 5-lea la finalul Q3-ului.
Carlos Sainz, Lewis Hamilton, Yuki Tsunoda, Pierre Gasly și Lando Norris au completat primele 10 poziții.

Q1 – Verstappen este mai rapid decât piloții McLaren
După trei sesiuni de antrenamente libere desfășurate pe parcursul weekendului, atenția s-a îndreptat către sesiunea crucială de calificări. McLaren părea să fie echipa etalon la finalul FP3.
Ocon a condus plutonul la ieșirea de la boxe, la startul Q1, toți piloții folosind pneuri soft pentru primele lor tururi pe o pistă a cărei temperatură scăzuse semnificativ față de FP3: de la 52 de grade, la 38.
După ce toți cei 20 de piloți au reușit un tur cronometrat, Piastri a fost cel care a stabilit cel mai rapid timp (1:28.019) – iar diferența față de coechipierul său, Lando Norris, era din nou extrem de mică, de doar șapte miimi de secundă, în timp ce Verstappen era la o zecime în spate, pe locul al treilea.
În timp ce Norris l-a detronat apoi pe Piastri din fruntea clasamentului, Hadjar a avut un incident, francezul raportând că a lovit zidul cu monopostul său Racing Bulls. Între timp, câțiva dintre „colegii” săi aflați în categoria debutanților se aflau în zona roșie, Doohan, Lawson, Gasly, Ocon și Bortoleto fiind cu toții în pericol de eliminare odată cu trecerea timpului.

Au fost probleme la Alpine, reluările au arătat cum Gasly a părăsit garajul cu un încălzitor de pneu atașat de pneul său dreapta față. Din fericire, incidentul nu a avut urmări serioase.

În timp ce Verstappen a urcat rapid în frunte cu un timp de 1:27.778, lupta a continuat pentru cei care încercau să scape din zona eliminatorie. Gasly a fost aproape de a lovi zidul în ultima sa încercare cronometrată din Q1 – dar determinarea sa a dat roade, urcând în top 10.
Hamilton s-a aflat și el la limită înainte de a progresa în clasament – la fel ca Leclerc – dar alți piloți nu au mai putut să facă facă acest lucru. Stroll nu a reușit să se califice în Q2, clasându-se pe locul 16, iar Doohan nu a trecut nici el de această fază, clasându-se al 17-lea.
Lewis Hamilton a recunoscut dificultățile pe care le traversează la Ferrari

Lewis Hamilton a declarat că este „foarte departe” de ritmul necesar unor evoluții competitive, indiferent de ce face sau încearcă la Ferrari.
Hamilton a avut un început dificil al perioadei sale cu Scuderia, în ciuda victoriei sale din cursa sprint a etapei chineze.
În afară de asta, britanicul a avut dificultăți în a se se adapta la noul său monopost, SF-25, și este în mod clar mai lent decât Leclerc.
Întrebat dacă pauza dintre Marele Premiu al Arabiei Saudite și următoarea etapă din Miami îi va oferi „restartul” de care are nevoie pentru a-și repune sezonul pe drumul cel bun, Hamilton a reflectat asupra realității dure a formei sale actuale.
„Sper că da,” a declarat Hamilton pentru presă.
„Indiferent ce încerc, sunt foarte departe. Dar nu renunț, doar continui să încerc. Dacă pot progresa, ar fi grozav. Dacă nu, atunci voi fi nevoit să aștept să se întâmple ceva, pentru a încerca să profit. Eu voi încerca doar să scot maximum din monopost.”
În Q1 s-au mai oprit și piloții Sauber, Hulkenberg și Bortoleto, Ocon intercalat între ei pe un dezamăgitor loc 19.
Eliminați: Stroll, Doohan, Hulkenberg, Ocon, Bortoleto
Q2 – Norris este cel mai rapid, în timp ce Hamilton abia reușește să se califice.
Albon a fost primul care a intrat pe pistă la începutul Q2, pilotul Williams numărându-se printre cei care au fost aproape de un contact cu zidul.
Inițial, Verstappen a părut să-și continue perioada în fruntea clasamentului până când Norris l-a detronat pe olandez în timpul primei tentative cronometrate din Q2, britanicul reușind un timp de 1:27.481, fiind cu patru sutimi de secundă mai rapid decât pilotul Red Bull.
Lucrurile nu mergeau perfect pentru Verstappen, care a cerut echipei să verifice placa de lemn monopostului său. Mai în spate, piloții aflați în zona eliminatorie erau Gasly, Bearman, Hadjar, Alonso și Lawson.
Antonelli – aflat la limită, pe locul 10 – a reușit să urce pe cinci, în timp ce Sainz a avansat pe șase. Hadjar nu a reușit să se califice, dar timpul obținut de Lawson, pe 10, a reprezentat o amenințare pentru prezența lui Hamilton în Q2.
Multiplul campion mondial a progresat totuși în ultima parte a calificărilor. Principalul perdant al segmentului median al calificărilor a fost Alex Albon, pilotul Williams ratând prezența în Q3 pentru doar 7 miimi de secundă.
Pe lista eliminaților s-au regăsit și Lawson, Alonso, Hadjar și Bearman. Astfel, Fernando Alonso nu are nici o prezență în Q3 de la startul acestui sezon.
Eliminați: Albon, Lawson, Alonso, Hadjar, Bearman

Q3 – Verstappen obține pole position-ul in extremis, în timp ce Norris are un accident
În Q3, Piastri a fost primul care a ieșit de la standuri. Dar, exact în momentul în care pilotul McLaren a înregistrat un prim tur cronometrat, Norris a lovit zidul în virajul 5.
După ce a fost afișat steagul roșu și Norris – care raportase că este în regulă – a fost adus înapoi la boxe, restul piloților s-au pregătit să iasă din nou pe pistă cu puțin peste opt minute rămase din sesiunea finală a calificărilor.
La primul tur lansat din Q3, Verstappen a depășit efortul anterior al lui Piastri cu doar o miime de secundă. Majoritatea piloților rămași au optat pentru un singur tentativă cronometrată.
În seria finală de tururi, Russell a ajuns în postura de deținător al pole-ului provizoriu, înainte ca Piastri să îi bată performanța. Totuși, Verstappen a reușit un prim sector monumental – campionul mondial în exercițiu obținând prima poziție pentru doar 10 miimi de secundă.
Acest lucru i-a împins pe Piastri și Russell pe locurile doi și trei, respectiv, în timp ce Leclerc și Antonelli au completat primele cinci poziții. Sainz a obținut un impresionant loc șase cu monopostul Williams, Hamilton, Tsunoda și Gasly completând topul 9. Norris, între timp, a fost clasat al 10-lea, britanicul nereușind să înregistreze un tur cronometrat din cauza accidentului suferit.

„Sunt foarte fericit,” a spus Verstappen.
„Cu siguranță nu mă așteptam să fiu în pole position aici, mai ales după FP3, uitându-mă la cum a decurs întregul weekend. Monopostul a fost readus la viață în timpul serii, am făcut câteva modificări finale și a fost mult mai plăcut de pilotat, iar aderența a început să crească. Aici un tur de calificare este extrem de dificil din cauza tuturor zidurilor, trebuie să încerci să-l execuți perfect. Este foarte satisfăcător să fiu primul aici în calificări, ceea ce este desigur cea mai bună poziție pentru mâine, chiar dacă cred că în cursă va fi dificil să îmi păstrez poziția, dar voi face o încerca.„
Așa cum spuneam, Oscar Piastri a fost devansat în lupta pentru pole cu doar 0.010 secunde de către Max Verstappen.

Reflectând, Piastri a simțit că nu ar fi putut face mult mai multe, australianul declarând că a „tremurat” la finalul ultimului său tur rapid.
„Am fost destul de mulțumit de turul meu, așa că sunt fericit de munca pe care am depus-o. Am recuperat pe parcursul primei părți a calificărilor, iar ultimul tur a fost cel mai bun pe care l-aș fi putut face, dar Max a făcut o treabă grozavă.Este un alt circuit de mare viteză pentru ei, unde par să aibă mai mult succes, dar el a făcut o treabă bună, iar ritmul nostru este suficient de puternic pentru a lupta mâine, va fi dificil, iar pneurile sunt mai moi decât anul trecut, așa că vom vedea dacă asta ne avantajează. Este dificil aici, și odată ce pierzi ritmul, este greu să-l recâștigi, și trebuie să execuți corect toate virajele pentru că dacă greșești unul, mai ai 6 viraje compromise. Este multă adrenalină, tremur puțin de la pilotatul pe acest circuit stradal, dar este totuși un circuit foarte cool.
Rezultate Calificări
Poziție | Pilot | Echipă | Q1 | Q2 | Q3 | Interval |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing-Honda RBPT | 1:27.778 | 1:27.529 | 1:27.294 | — |
2 | Oscar Piastri | McLaren-Mercedes | 1:27.901 | 1:27.545 | 1:27.304 | +0.010 |
3 | George Russell | Mercedes | 1:28.282 | 1:27.599 | 1:27.407 | +0.113 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:28.552 | 1:27.866 | 1:27.670 | +0.376 |
5 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | 1:28.128 | 1:27.798 | 1:27.866 | +0.572 |
6 | Carlos Sainz Jr. | Williams-Mercedes | 1:28.354 | 1:28.024 | 1:28.164 | +0.870 |
7 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:28.372 | 1:28.102 | 1:28.201 | +0.907 |
8 | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing-Honda RBPT | 1:28.226 | 1:27.990 | 1:28.204 | +0.910 |
9 | Pierre Gasly | Alpine-Renault | 1:28.421 | 1:28.025 | 1:28.367 | +1.073 |
10 | Lando Norris | McLaren-Mercedes | 1:27.805 | 1:27.481 | Fără timp (accident) | — |
11 | Alexander Albon | Williams-Mercedes | 1:28.279 | 1:28.109 | — | — |
12 | Liam Lawson | Racing Bulls-Honda RBPT | 1:28.561 | 1:28.191 | — | — |
13 | Fernando Alonso | Aston Martin Aramco-Mercedes | 1:28.548 | 1:28.303 | — | — |
14 | Isack Hadjar | Racing Bulls-Honda RBPT | 1:28.571 | 1:28.418 | — | — |
15 | Oliver Bearman | Haas-Ferrari | 1:28.536 | 1:28.648 | — | — |
16 | Lance Stroll | Aston Martin Aramco-Mercedes | 1:28.645 | — | — | — |
17 | Jack Doohan | Alpine-Renault | 1:28.739 | — | — | — |
18 | Nico Hülkenberg | Kick Sauber-Ferrari | 1:28.782 | — | — | — |
19 | Esteban Ocon | Haas-Ferrari | 1:29.092 | — | — | — |
20 | Gabriel Bortoleto | Kick Sauber-Ferrari | 1:29.462 | — | — | — |
Sursa articol: F1.com / Racingnews365 / Motorsportweek