RRC – Summer Cup

După o lungă așteptare, prietenii noștri de la RRC revin cu Summer Cup, un mini-campionat ce se va desfășura în perioada 7 Iulie – 28 Iulie. Patru curse, patru circuite: Miami, Portimao, Cota, Sakhir. La start, vor fi trei campioni ai RRC: Lorenzo (câștigător al sezonlui 2), Bogdan Moldovan (câștigător al sezonului 4) și Leo (câștigator al sezonului 5), dar si mulți dintre piloții deja consacrati în cadrul RRC.

Miza o reprezintă premiile ce pot fi câștigate de către primii 3 piloți, dar și o înțelegere mai bună a jocului de către organizatori și piloți.

Formatul curselor este unul interesant: primele trei curse vor avea o sesiune de calificare scurtă (18 min) și 50% din distanța unui GP real, urmând ca finala
din Bahrain să fie full race, dar grila va fi organizată în așa fel încât pilotul ce conduce clasamentul înaintea
ultimei etape va pleca de pe ultima poziție, iar pilotul de pe locul secund va pleca de pe locul 19 samd.

Nu se va pune accent pe clasamentul constructorilor. Piloții vor avea posibilitatea de a concura cu o mașină diferită la fiecare cursă. Toate cursele se vor desfășura în condiții de pistă uscată. Transmisia va avea loc pe canalul RRC de youtube, cu începere de la ora 21:00.

RRC – Monza – patru piloți în lupta pentru coroana in Templul Vitezei

Ferrari reuseste sa castige in premiera cursa de pe Monza, in cadrul RRC, prin Bogdan Moldovan. Pilotul Scuderiei reuseste a doua victorie stagionala dupa o lunga asteptare, precedenta victorie fiind reusita pe 28 Ianuarie in Spania.


Astfel este intrerupta seria de sase victorii consecutive reusita de Leo (Mercedes). Echipa in rosu spera acum la o serie de rezultate pozitive, iar astfel sa se apropie de prima pozitie, atat la constructori, cat si la piloti
(ambele clasamente fiind dominate de Mercedes).

Pole-ul in templul vitezei a fost adjudecat de McLaren-ul pilotat de Agonized, cu un timp de 1:18.300. Agonized reusind astfel al 4-lea Pole din cadrul RRC, dar nici unul nu a fost convertit in victorie.

Sarpili (Aston Martin) reuseste sa castige cursa de sprint, urmat de Bogdan Moldovan si Tudor (Alpha Tauri). In cursa, Agonized, plecat de pe locul 6 incaltat cu penuri Soft, reuseste un prim tur impresionat si pe parcursul turului
depaseste 5 piloti urcand pana pe prima pozitie.

Au urmat o serie de incidente si SC-uri, iar ordinea a fost data constant peste cap. La iesirea ultimului SC in finalul turului 18/19, a inceput un sprint si o lupta intre piloti pentru victorie si pozitii cat mai bune in clasament.

Bogdan, Sarpili, Leo si Agonized au fost aproape roata la roata pana la finalul intrecerii. Wdwlik, Rares Ene si Miguel au avut si ei o lupta pana in ultimul viraj pentru pozitia a 5-a, Wdwlik reusind sa se impuna.

Celalat Ferrari, pilotat de Andrei Corduneanu,a reusit si el sa termine pe un onorabil loc 8, dupa o serie de curse in afara top 10. Redra si Oli au completat top 10.

Pe Monza a fost o cursa spectaculoasa, iar lupta pentru victorie a fost in premiera intre 4 masini, fiecare avand propria sansa.

Bogdan Moldovan, despre cursa de pe Monza:
Mi-a placut foarte mult ca am fost mai multi piloti in lupta pentru victorie, nu doar eu cu Leo cum a fost in majoriatea curselor. Zic asta pentru ca in momentul in care sunt doar doua masini in lupta pentru victorie nu mai intervine atat de mult strategia, conteaza doar cat de aproape poti sa stai de masina lider cand intri in ultimul tur, pentru a folosi acel ultim tur si a incerca depasirea, in ideea ca pilotul depasit nu mai are timp sa revina. Pentru mine a fost o cursa enjoyable chiar daca nu prea m-am antrenat pentru ea si cred ca treaba asta s-a vazut in performanta mea rusinoasa din calificari (P6)„.

Totusi Safety Car-urile sunt o problema des intalnita, care spre exemplu pe mine m-a dus inapoi in pluton chiar daca eu reusisem la un moment dat sa ma duc la 3 secunde in fata tuturor din postura de lider.

Sa fac un rezumat, cursa a fost una placuta cu racing clean, cel putin asa a fost cu mine si sper sa avem mai multe curse de acest fel in viitorul apropiat.” – a încheiat Bogdan

Rares Ene, despre duelul cu Wdwlik:

Lupta dintre mine si Wdwlik a inceput inca din Sprint, avand o batalie destul de stransa pentru locul 6. In cursa, lupta pentru locul 5 s-a intensificat dupa sfarsitul ultimului Safety Car,
iar in turul 26/27 Wdwlik reuseste sa profite de greseala mea atacandu-ma decisiv si reusind astfel sa ma depaseasca
.

In ultimile 2 tururi am dat tot din mine si din masina, dar din pacate Wdwlik a reusit sa ramana in fata mea, fara sa imi dea o oportunitate de-al depasi.”

Wdwlik:

A fost o cursa destul de interesanta, cu multe SC-uri si foarte multe lupte stranse, mai ales ca am pornit de jos din cauza incidentului pe care l-am avut in sprint.

Ma bucur ca am putut sa imi arat pace-ul si tin bine acolo in fata, reusind in final un P4, inainte de reclamatii. Per total sunt multumit de rezultat si de pace-ul pe care l-am avut si sper sa raman constant acum ca am prins un pic de momentum de la ultimele 2 curse.

Cat despre titlul constructorilor, incerc sa mai reduc diferenta de puncte fata de colegul meu, care momentan castiga campionatul la ceva puncte in fata, desigur nu este usor, mai ales ca trebuie sa imi fac strategia diferit fata de el, deoarece se intampla adesea sa fiu tinut la pit-uri in spatele lui.

In concluzie, ca echipa aratam foarte bine, cu sanse mari la campionat, iar pe plan personal am ca target minim locul 5 in campionat.”

  • Campionatul continua cu etapa a 10-a, tot in Italia, dar pe Imola.


Sambata de la ora 21:00 fiind progamata etapa din Tier 2, unde avem o lupta in pentru pentru titlul la constructori, intre McLaren, Aston Martin, Red Bull si Alpha Tauri. Duminica de la ora 21:00 este programata etapa din Tier 1.

RRC | Austria T1 – Review

Red Bull Ring, spectacol pe ploaie.

Una dintre cele mai spectaculoase curse din acest sezon a avut loc in Austria, pe Red Bull Ring.

Bogdan avea nevoie de victorie pentru a recupera distanța față de Leo, iar pilotul Ferrari a reușit să obțină pole-ul (1:03.194). Pentru Bogdan, acesta este pole-ul cu numărul 3 (din stagiunea actuală). De notat că, în cele șapte etape disputate până acum, doar într-o singura ocazie pole-ul a fost convertit în victorie.

Leo a reușit această realizare (în etapa din Ungaria). În Austria, în prima linie au fost Bogdan și Agonized, urmați în linia a doua de Leo și Nelu, iar în linia a treia au fost Jaguar și Beto.

La start, Bogdan, „încălțat” cu pneuri Medium, are o plecare foarte bună. Până în virajul 3, el reușește să aibă un avans de peste jumătate de secundă. În urma lui, Leo („încălțat” cu Soft), reușește să aibă o tracțiune mai bună la ieșirea din T1, unde este in paralel cu Agonized, și reușește să treaca, iar la frânarea pentru T3, Leo se afla pe poziția secundă.

În spate, Tudor și Răzvan reușesc -la rândul lor- să câștige poziții, la start. Dupa ce utilizarea DRS-ului este permisă, Leo reușește să treacă de Bogdan. Între timp, la orizont apar primii stropi de ploaie, semn că piloții trag la maxim încercând să își maximizeze oportunitățile.

O cursă pe ploaie reprezintă riscuri suplimentare…. În bucla imediat urmatoare (turul 4), Bogdan reușește să revină în „fotoliul de lider”. Pe parcursul tururilor 5-6, acesta a purtat o luptă strânsă cu Leo (pentru locul fruntaș). Tot în turul 6, o parte dintre piloți intră la pit-uri pentru pneurii intermediare, inclusiv Bogdan, Leo, Agonized, Tudor, Razvan, Nelu. Jaguar, Beto și Cristaz aleg să rămână pe circuit încă un tur cu pneuri de uscat, cei trei conducând acum plutonul.

Diferenta de aderentaintre penurile de uscat si cele de ploaie devine evidenta, iar toti cei incalcati cu slick-uri pierd vizibil timp, fiind fortati sa schimbe si ei pe intermediare.

Dupa ce toti piloti au schimbat, ordinea este urmatoarea: Bogdan, Leo, Agonized si Tudor. In turul 14 avem primul SC, iar piltii intra din nou la pit-uri pentru pneuri Full Wet.

In turul 20 avem parte din nou de SC, un SC care decide in mare parte si cursa. Bogdan, cu Full Wet vechi de 6 ture alege sa ramana pe circuit, in timp ce Leo intra la pit-uri pentru Intermediare noi.

Treptat ploaia isi pierde din intensitate, iar la restart pilotii incaltati cu Intermediare noi au un avantaj clar, reusind sa treaca cu usurinta de pilotii incaltati cu Full Wet vechi.

Astfel, in turul 26/36 Bogdan intra pentru Intermediare noi si iese pe pozitia a 15-a, la 10 secunde de primul pilot aflat in fata sa. Totusi reuseste sa faca 10 ture spectaculoase si termina pe pozitia a 8-a.

Leo castiga a sasea cursa din sezon, conduce detasat in clasamentul pilotilor si cu aproape de jumatate de sezon terminat are prima sansa la castigarea titlului. Podiumul este completat de Agonized si Jaguar.

Etapa a 8-a este programata Duminica de la ora 21:00 si are loc in Qatar, acesta fiind si punctul in care se ajunge la jumatatea sezonului, un sezon format din 16 curse.

RRC | Sezonul 5 – Analiza primelor 5 etape.

Mercedes și Ferrari și-au acontat victoriile în primele 5 etape ale actualului sezon, din cadrul Romanian Racing Championship (RRC). Totuși, „Săgețiile Argintii” conduc detașat în acest top (al victoriilor obținute).

Clasamentul echipelor după primele 5 etape din RRC

Leo (Mercedes) s-a impus la Sakhir, Paul Ricard, Silverstone și Hungaroring. Singura victorie Ferrari a fost obținută de Bogdan, la Barcelona. Toate cele 5 curse au avut un final palpitant.

În Ungaria, Tudy a condus primele ture, și probabil ar fi avut prima sansa la victorie. Din păcate, o problemă de conexiune l-a împiedicat să obțină un potențial succes.

Având în vedere rezultatele obținute, lupta dintre Leo si Bogdan continuă și în actualul sezon. În stagiunea precedentă, victoria i-a revenit lui Bogdan. Vom vedea cum vor aborda piloții, jumătatea a doua a campionatului.

Până acum, sezonul actual nu a fost lipsit de „acțiune”. În calificări, Bogdan a obținut un singur pole (Bahrain). Leo a pus monopostul Mercedes pe primul loc în calificări, în două situații (Spania, Ungaria).

Agonized (McLaren) a reușit să obțină prima poziție în Franța, iar Tudy (Haas) a reușit un pole-position spectaculos pentru Haas, la Silverstone.

Echipa campioană (Alfa Romeo), cu o linie de piloti complet nouă, formată din Oli si Taktu, a început prost sezonul, ocupând ultimele poziții după primele etape.

Ei au reusit să recupereze terenul pierdut (treptat), iar la finalul primei părți a sezonului, Haas ocupa un onorabil loc 3 în clasamentul constructorilor. În momentul de față, McLaren este principalul lor adversar.

Echipa britanică (locul 4),a avut un sezon oscilant până acum. Agonized a reușit pole-ul în Franța, dar el nu a reușit să-l „convertească” și într-o victorie. În continuare, McLaren are un singur podium într-o cursă principală (rezultat obținut de Agonized, în Bahrain) și un loc 2 în Sprint-ul din Spania.

Red Bull, cu o linie de piloți puternică (Pop Antonio si Beto) ocupă locul 5 la general, la d lar două puncte în spatele McLaren. Pop Antonio a reușit locul 3 în Spania, după o recuperare spectaculoasa, acesta fiind și cel mai bun rezultat Red Bull. Totuși, echipa are potențialul de a termina cel puțin în top 3 (la finalul acestui sezon).

Pe locul 6 se află Alpha Tauri, Jaguar și si Tudor pilotează pentru „sora mai mică” a celor de la Red Bull. Jaguar a reusit o victorie (Las Vegas)
în sezonul trecut și a terminat pe locul 3, atât la piloți, cât și la constructori.

Tudor a reusit sa conduca o bună parte din GP-ul francez, însă un SC apărut la jumătatea întrecerii a dat peste cap ordinea existentă. În acest sezon, cele mai bune rezultate au fost obținute de Jaguar, în Bahrain și Franța (locul 2, în ambele curse).

În spatele celor de la Alpha Tauri, se află Alpine. Piloții echipei, Nelu și Mecanicu, nu au reușit niște performanțe pe măsura așteptărilor. În Bahrain, Nelu a terminat la marginea podiumului (locul 4). Acesta rămâne rezultatul de referință al echipei (în acest sezon).

La zece puncte în spatele Alpine, pe locul 8, se află Aston Martin. Raul si Memix pilotează penteu gruparea britanică. Cel mai bun rezultat a fost reușit chiar în ultima etapă. Raul, la prima cursă „în verde”, a adus un podium pentru Aston Martin, la Hungaroring.

Haas, cu Tudy si Tudor la volan, ocupă locul 9 în clasamentul RRC, cu 21 de puncte. Haas are printe cele mai puternice linii de piloți de pe grilă. Datorită acestei linii, echipa americană se poate luota constant la podiumuri si victorii.

Din păcate, Tudy nu a participat la primele etape, iar in Ungaria a pierdut o potențială victorie (din cauza problemlor amintite mai sus).

O situație similară întâlnim și la Tudor, care nu a făcut un sezon complet alături de Haas. Cu siguranță, această echipă nu va rămâne pe această poziție, iar rezultatele vor fi diferite în a doua jumătate a sezonului.

„Lingura de lemn”, cu doar două puncte, este echipa vicecampioană, Williams. Cu o linie de piloți complet nouă, Cristaz și si Stoofen, echipa încă nu se regăsește, reușind
primele puncte abia în etapa a patra.

De notat că prima parte a sezonului a fost marcată de problemele avute de joc, în cel puțin 3 curse (din 5) Organizatorii vor încerca să găsească soluții în pauza de două săptămâni, până la cursa care se va desfășura pe Cota.

Totuși, cursele au fost foarte spectaculoase. Am avut parte de dueluri, lupte strânse, răsturnări de situație. Până acum, controversele au condimendat sezonul 5. La finalul campionatului, eforturile combatanților vor fi susținute: primii 5 piloți vor avea parte de premii.

Până atunci, RRC revine cu etapa a șasea, cu lupta de pe Cota (Circuit of the Americas). Pe 2 martie este programată cursa din Tier 2, iar pe 3 martie cursa din Tier 1.

RRC | Bahrain – Sezonul 5 ( Runda 1/16 – T1)

Un final de cursă incendiar, dar și foarte controversat, o penalizare de 3 secunde primită de Bogdan Moldovan (pilot ce a trecut primul linia de finish), aduce victoria pentru Mercedes (prin Leo) în cursa ce a deschis Sezonul 5.

Ultimele 2 tururi din finalul cursei din Bahrain

Astfel, Leo devine pilotul cu cele mai multe victorii pe un singur circuit (3 succese în Bahrain), și primul pilot ce conduce clasamentul general al piloților -de trei ori-, după etapa inaugurală.

Bogdan Moldovan, campionul din sezonul trecut, va concura în Sezonul 5 alături de Scuderia Ferrari. Bogdan a reușit să pună mașina roșie în pole, cu un timp de 1:27.690, urmat de Leo (la un ecart de 0.133s), și Agonized cu (la o distanță de două zecimi).

Totuși, recordul turului de circuit nu a fost doborât. Acesta a fost reușit de Tudy în Sezonul 4, cu un timp de 1:27.555. Un aspect interesant: Primii 16 piloți au fost despărțiți de doar o secundă și jumătate.

Plecat bine din Pole, Bogdan își păstrează poziția, urmat de Leo si Agonized. Pentru 25 din cele 29 de tururi, acesta a fost topul 3.

Mai în spate, însă, a fost o luptă continuă pentru poziții. Răzvan, la debutul în RRC, reușește să câștige 3 poziții (de pe 7, până pe 4), în primele două sectoare ale turului inaugural.

Mașina Haas pilotată de el, cu o aripă
spate medium downforce a avut un avantaj vizibil, când monoposturile rulau în „trenuleț.”

În turul 2, Mecanicu, pilotul celor de la Aston Martin, se retrage din cauza problemelor de conexiune.

Răzvan își păstrează locul 4, dar este urmat la o diferență infimă (o secundă) de Jaguar și Nelu Safu, fiind depășit de ambii până în turul 8.

În turul 10, Andrei Corduneanu (Ferrari) pierde controlul monopostului și își distruge aripa față. Acest incident a dus la apariția primul SC. Toți piloții intră la pit-uri pentru schimbul obligatoriu de pneuri.

Ecartul dintre piloți fiind practic șters, începe a doua parte a cursei. Topul 3 rămâne neschimbat, toți cei trei piloți având pneuril Medium, dar se alătură luptei Jaguar și cu Nelu Safu, primii 5 rulând la o distanță mai mică de 3 secunde până la finalul cursei.

Între timp, la mijocul clasamentului, se duce o luptă crâncenă pentru poziții. Protagoniștii acestei bătălii? Răzvan, Raul, Andrew si Rareș Ene.Toți au pilotat minute bune într-un trenulet DRS, miza fiind poziția a 6-a.

În turul 24 își face apariția ultimul SC al acestei curse și „aruncă în aer” finalul GP-ului. Toți piloții au oprit la standuri. Până la afișarea steagului în pătrățele mai erau 4 tururi. La boxe, toată lumea a optat pentru pneuri Soft.

La iesirea SC-ului, în turul 26, Leo lansează primul atac pentru prima poziție ocupată de Bogdan și reuseste să treacă.

Astfel, el este „vânat” pe parcursul celor trei tururi ramase, iar în ultima buclă , Bogdan lansează la rândul său un atac, ajutat de DRS si Tow.

Bogdan a reușit să își recâștige prima poziție și în felul acesta am avut parte, de unul dintre cele mai intense finaluri ale unei curse care a avut loc, în cadrul RRC.

Cei 2 (practic) au avut un duel roată la roată pe parcursul ultimului tur, un duel care le-a stors și ultima picătură de energie.

Per total a fost o cursa foarte spectaculoasă, o cursă ce sperăm să fie reprezentativă pentru tot sezonul.

Duminică are loc etapa a doua, în Spania, pe circuitul de lângă Barcelona. Cursa este live pe canalul RRC de Youtube.

Cursa integrală

3,2,1… Start! Începe Sezonul cu numărul 5 din RRC (Sim Racing)

Perioada înscrierilor a luat sfârșit,  echipele au fost completate, iar piloții sunt pregătiți.
Dacă în sezonul trecut (Sezonul 4), site-ul nostru a livrat articole doar din T1, sezonul acesta vom scrie și despre T2. 


Bogdan Moldovan (campionul sezonului 4, din T1) este pregătit să își apere trofeul. De reținut că, în niciunul din sezoanele precedente ale Romanian Racing Championship, nici un pilot nu a reușit să își apare titlul de Campion al Piloților.

Sezonul acesta, pe lângă obișnuitele transmisii live de pe canalul Romanian Racing Championship, organizatorii vor transmite și reluări, ceea ce este o premieră în Sim Racing-ul din România. 

Lista piloților din T1, Sezon 5 și echipele pentru care vor concura.
Lista piloților din T2, Sezon 5 și echipele pentru care vor concura.
Calendarul din acest sezon la T1
Premiile ce vor fi acordate în acest sezon în T1
Premiile ce vor fi acordate în acest sezon la T2

Premiera acestui sezon va avea loc Sâmbătă. Evenimentul va fi transmis live pe Canalul de Youtube al celor de la RRC:

Bogdan Moldovan, campionul sezonului 4 din RRC: „Sim Racing-ul este o treabă de viitor. Lumea a început să ia în serios această nișă a motorsportului.”

Sim Racing-ul – un fenomen care a început să se bucure de o popularitate imensă în ultimii ani, în rândul pasionaților de motorsport. Printre acești pasionați îl regăsim și pe Bogdan Moldovan. Deși recunoaște că a tratat (la început) Sim Racing-ul precum „o glumă „, Bogdan și-a demonstrat valoarea în cadrul competițiilor naționale și internaționale.

El a câștigat deja 7 campionate în competițiile interne, printre acestea numărându-se și titlul ultimului sezon din RRC (acțiunea existentă în acest sezon, a fost relatată pe larg de către Apex Motorsport News).

În acest interviu (relativ scurt), Bogdan a acoperit câteva subiecte importante. Printre altele, el a ținut să aprecieze „seriozitatea” ligii Romanian Racing Championship. De asemenea, el a vorbit și despre viitorul Sim Racing-ului în România. Conversația integrală purtată cu Bogdan, o regăsiți în rândurile de mai jos.

Bogdan, felicitari! Ești campionul sezonului 5 al RRC. Cum te simți, la capătul unei stagiuni câștigătoare?

Sunt multumit că am reusit să recuperez ecartul cu care am inceput sezonul și overall sunt bucuros că am avut racing de calitate în mare parte.

Ce părere ai despre RRC, raportat la celelalte competiții în care ai participat?

În ceea ce priveste liga RRC vreau să menționez seriozitatea staff-ului când vine vorba de premii, verdicte la reports, check in etc.

Ai reușit să îți arăți valoarea în cadrul SIM Racing-ului din România. Cum ai descoperit acest domeniu? Ce anume te-a atras la el?

Consider că am reușit să îmi arat valoarea cu 6 titluri în F1RO, 1 titlu în RRC și încă un titlu care stă sa vina în F1 Romania. Inițial, totul a început ca o glumă după ce am intrat la o cursă organizată de un streamer pe twitch, dar după ce am descoperit în 2019 F1RO și am văzut ca sunt destul de rapid la joc, am decis că trebuie să sa investesc timp în aceasta pasiune.

În opinia ta, crezi că SIM Racing-ul este de viitor/perspectivă în țara noastră?

SIM racing-ul este 100% o treabă de viitor, poate nu atât de mult in Romania, dar în afara, de câțiva ani lumea a început să ia din ce în ce mai în serios aceasta nișă a motorsportului.

Care sunt momentele tale preferate, din cariera pe care o ai în Sim Racing?

Am foarte multe momente preferate din cariera mea de aproape 4 ani, dacă ar fi să aleg cele mai memorabile momente probabil ar fi primul campionat luat pe 25/11/2020 pe circuitul din Rusia, în F1RO, primul campionat într-o liga internationala importantă (PSGL F4 în 2021) sau ziua în care m-am alaturat echipei mele ET8 acum aproape 2 ani.

În SIM Racing, care sunt circuitele tale favorite? De asemenea, care au fost pistele care ți-au ridicat cele mai multe dificultăți?

Circuite favorite am foarte multe, dar în top 3 aș pune Monaco, Silverstone și Singapore. Însă în ceea ce privește circuitele care îmi pun dificultăți ar fi Bahrain, Las Vegas și Baku.

Vorbind despre F1, tu ai vreun pilot sau echipă preferată?

Fernando Alonso și Aston Martin.

Ce planuri ai pentru sezonul 2024? Îți dorești un nou titlu, în RRC?

Încă nu știu sigur dacă voi putea participa sezonul urmator deoarece este posibil să iau parte într-un alt campionat alături de ET8, dar daca acest lucru nu se întâmplă voi reveni în RRC cu scopul de a-mi apăra campionatele.

RRC – Final de Sezon 5 și cursa din Abu Dhabi (Rezumat)

Abu DhabiCursa finală a unui sezon remarcabil.

Ultima cursă din sezon a fost, poate, și cea mai spectaculoasă. Bogdan Moldovan avea nevoie de un punct pentru a câștiga titlul la piloți, iar Leo avea nevoie de victorie pentru a rămâne (teoretic), în lupta pentru campionat.


Leo nu a participat în sesiunea de calificări. În consecință, el a plecat de pe utima poziție (15). La rândul său, Bogdan a avut o problema și n-a reușit să aibă vreun tur cronometrat. Astfel, el a luat startul de pe poziția a 14-a.

Ferrari a obținut al doilea pole din acest sezon. Agonized a „blocat” prima poziție. Pilotul Ferrari a reușit un timp de 1:21.770.

La start, Bogdan își rupe aripa față și este nevoit să intre la pit-uri, în timp ce Leo are un start perfect și după prima buclă se află pe locul 9.

Bogdan Moldovan iese de la pit-uri mult în spatele plutonului de piloți. În consecință, Bogdan se afla la o distanță mare de topul 10, dar, treptat, el recuperează decalajul, iar în turul 15 din 29 reușește să intre in puncte. Obiectiv atins pentru el.

În schimb, în față, Leo reușește recuperarea sezonului și deja în turul 13 îi prinde pe primii 3 piloti (Jaguar, Andrew si Agonized), iar in turul 16 preia conducerea cursei, conducere pe care avea să o păstreze până la final.

Totuși, ultima parte a cursei a fost incendiară, primii trei piloti (Leo, Jaguar si Andrew)
trecand aproape în același timp linia de finish. Am avut schimbări de lider chiar și în ultimele viraje ale cursei și -implicit- ale sezonului. O cursă de ținut minte.


Bogdan Moldovan câștigă în premiera titlul in RRC, devansându-l pe Leo pentru doar 11 puncte. La constructori, Alfa Romeo (Bogdan Moldovan si Corduneanu Andrei) avea adjudecat titlul încă de la Interlagos.


Sezonul 5 va debuta în Bahrain, în week-endul 20-21 Ianuarie. Perioada de înscrieri este deschisă între 21 Decembrie – 5 Ianuarie, pe Serverul RRC de Discord.

Totuși, povestea sezonului 4 nu se incheie aici, în perioada urmatoare urmând o serie de articole ce vor oferi o privire mai „adâncă” asupra actorilor implicați în unul dintre cele mai spectaculoase sezoane de până acum.

DECLARAȚII, LA FINALUL ACESTUI SEZON.

Bogdan Moldovan (Alfa Romeo) – Locul 1 – 306 puncte, 8 victorii, 5 pole-uri.

„Sezonul a fost enjoyable, m-am distrat mult, chiar daca am avut două curse cu ghinion (Las Vegas și Abu Dhabi), tot a fost mișto. Nu mă așteptam să recuperez cele 75 de puncte diferență față de locul 1 pentru că
nu am fost pilot in primele trei etape.”

„Pe lângă asta, staff-ul a fost foarte ok, stewarzii la fel și ce mi-a placut cel mai mult a fost seriozitatea când a venit vorba de premii.”

LeoZrn (Williams) – Locul 2 – 295 puncte, 6 victorii, 7 pole-uri.

„Sezonul a fost interesant, consider că meritam să câștig titlul la piloti, am avut 4 curse în care am strâns 8 puncte din 114 disponibile. Din păcate, la constructori nu am prea am avut șanse, din cauza colegilor.”

Jaguar (Denis) – Locul 3 – 200 puncte, 1 victorie.

„Pentru mine a fost un sezon bun, am fost constant în top 5, cu mici excepții. Am reușit să urc de multe ori pe podium și chiar să câștig o cursă. În final, sunt bucuros că am reușit să termin cu McLaren pe locul 3 la constructori, iar eu pe locul 3 la piloti, contra unei grile de piloți foarte competitive.”

„După vacanță, îmi doresc să revin și mai puternic si sa mențin clasările cât mai sus. Vă mulțumesc pentru acest sezon frumos, în care m-am distrat cursă de cursă, am așteptat mereu urmatoarea cursă și abia astept să ne revedem în Sezonul 5.”

Clasamentele Finale din T1

RRC – Etapa 14, Mexic: Rezumat și analiză cursă.

Primul pole Ferrari, după 13 curse.

Scuderia a avut cel mai rapid monopost pe un singur tur, în calificările desfășurate în Mexic. Agonized a oprit cronometrul la 1:15.545. Un rezultat foarte bun, care oferea speranțe pentru prima victorie Ferrari după mai bine de 20 de etape, dar, în cursă, povestea a fost total diferită.


Plecat bine din Pole, Agonized își mentine pozitia de lider. Este urmat de Bogdan Moldovan, Leo si Andrew (debutant in RRC). Dupa câteva tururi, mașina roșie este depășită de Alfa Romeo (acesta fiind ultimul sezon cu Alfa Romeo, pe grila de start), dar pilotul Scuderiei nu renunță și își recâștigă poziția relativ repede.

Totuși, mașina roșie pierde treptat din ritm și este depășită din nou de Bogdan, iar peste câteva bucle și de Wiliams-ul lui Leo.


Conform lui Agonized: „Am avut degetul în ghips, dar asta nu m-a oprit să fiu prezent pe grilă. Așteptările nu erau foarte mari, deoarce n-am reușit să fac antrenamentele dorite, totuși am
reusit un tur decent în calificări, ceea ce m-a propulsat în pole.”

„În cursă, n-am reusit să mă adaptez și din păcate am pierdut controlul mașinii, ceea ce a dus la damage, la aripa. Din acel moment cursa pentru mine a fost pierdută, și tot ce am putut face a fost să limitez pagubele.”

Cursa a fost câștigată de Bogdan Moldovan (poate deveni matematic campion in Brazilia, în penultima etapă), iar podiumul a fost completat de Leo și Andrew.

Agonized a terminat pe patru, Jaguar a pus monopostul McLaren pe poziția a cincea, iar Redra a fost cel mai bun pilot din a doua parte a clasamentului.

Pe șapte, a sosit a doua mașină Afla Romeo, pilotata de Andrei Corduneanu, urmat de
Lozozen și RRC_Andrei, ei avand un duel destul de intens în ultimele tururi.

Mihai reușește să puncteze la debutul în Tier 1, în urma sa sosind Mecanicu. În primul stint, cei doi au avut o bătălie frumoasă.

Pentru penultima etapă mergem în Brazilia. Interlagos este un circuit îndrăgit de piloți. Aici, avem ultima cursă de sprint din acest sezon și tot aici se poate decerna titlul la piloți.

Las Vegas – O noapte furtunoasă.

Prima cursă desfășurată pe Strip, a fost un GP de neuitat. O întrecere condimentată cu multă acțiune și andrenalină . În rândurile de mai jos nu vom analiza cursa în modul clasic de pana acum, ci ne vom axa pe declarațiile piloțiilor, pentru a vedea starea de spirit a acestora.

Cursa a fost câștigată de Leo, plecat din pole-position. Memix (Williams) a fost suspendat restul sezonului. Masinile Haas s-au scos reciproc din cursă.

David a avut probleme mari de conexiune. Bogdan Moldovan a terminat pe patru, și a terminat cursa, în ciuda incidentelor de pe circuit, cu Memix. În sezonul viitor, COTA va înlocui etapa din Las Vegas.

Acum, vom reda impresiile anumitor piloți, impresii referitoare la etapa din Las Vegas.

Pop Antonio (Mercedes) – Locul 3.

„Cursa din Las Vegas a fost într-adevăr o cursă unde norocul a fost și el necesar. M-am calificat bine, în ciuda lipsei de antrenament, iar în cursă, după incidentele în lanț din primul tur,
am făcut o cursă de revenire promițătoare, reușind să mă impun în fața unor piloți de nivel înalt. Un podium muncit din partea mea, rezultat care îmi dă speranțe pe viitor în ceea ce privește cariera mea în SimRacing.”

Bogdan Moldovan (Alfa Romeo) – Locul 4.

„În mare am fost foarte dezamăgit de niște piloți pe care chiar îi consideram foarte ok și fair. Începând de la incidentul cu Leo, care chiar dacă nu a fost intenționat tot a dus la wing damage-ul meu roșu.”

„După a urmat incidentul cu Memix, incident în urma căruia am rămas fără cuvinte. În afară de treaba asta, racing-ul a fost ca de obicei enjoyable, sper să nu mai am parte de astfel de incidente pe viitor pentru că sunt lucruri care nu depind de mine.”

„ Aș vrea să mai adaug că era de asteptat o cursă mai atipică din cauza circuitului și a experienței precare a pilotilor, pe Strip.”

„În final mai spun că organizatorii au fost foarte pragmatici și au luat imediat măsuri pentru ca cineva să nu mai aibă parte de astfel de incidente în ultimele trei curse.”

David (Haas) – Locul 9.

„Pentru mine, cursa a fost un Roller-Coaster. În calificări am ieșit de trei ori pe circuit, dar o singură dată am reușit să am un tur decent. În cursă am avut un start bun, doar că în turul 6 am pierdut spatele mașinii, și am intrat în colegul meu.”

„Din fericire am avut un ritm decent, am fost ajutat și de SC și am reusit să termin în puncte, dar probleme de conexiune și-au spus cuvantul în luptele cu ceilalți piloți.”