Cu sezonul 2025 de Formula 1 la orizont, toate privirile sunt îndreptate către echipa Ferrari, unde Charles Leclerc face echipă cu septuplul campion mondial Lewis Hamilton. În același timp, Max Verstappen, de patru ori campion mondial, are un nou coechipier la Red Bull, pe neozeelandezul Liam Lawson, care va concura pentru prima dată cu o mașină capabilă să câștige curse.

Aceste schimbări majore în componența echipelor ne-au inspirat să ne gândim la piloții care au devenit campioni mondiali pentru prima dată având coechipieri deja laureați. De-a lungul celor 75 de ani de istorie F1, acest lucru s-a întâmplat doar de șase ori. Iată povestea acestor piloți:
Juan Manuel Fangio (1951)
Argentinianul Juan Manuel Fangio a fost primul care a reușit această performanță în sezonul 1951, al doilea din istoria F1. Giuseppe Farina, coechipierul său la Alfa Romeo, câștigase primul titlu mondial în 1950, dar Fangio a triumfat în 1951, depășindu-l pe Farina și adversarii de la Ferrari.

Acesta a fost ultimul titlu al Alfa Romeo în Formula 1, însă Fangio și-a continuat cariera legendară, câștigând încă patru titluri cu Maserati, Mercedes și Ferrari. Recordul său de cinci campionate a rezistat până în 2003, când a fost depășit de Michael Schumacher.
Alberto Ascari (1952)
Italianul Alberto Ascari a devenit primul campion mondial Ferrari în 1952 și singurul italian care a câștigat titlul alături de celebrul constructor. Ascari a dominat sezonul, câștigând șase din cele șapte curse la care a participat, în timp ce coechipierul său, Farina, a terminat pe locul al doilea în clasamentul general.

Ascari și-a apărat titlul în 1953, dar viața sa a fost curmată tragic în 1955, la doar 36 de ani, în timpul unei sesiuni de teste la Monza.
Denny Hulme (1967)
În 1967, neozeelandezul Denny Hulme a devenit singurul pilot din Noua Zeelandă care a câștigat un titlu mondial. Hulme concura pentru echipa Brabham, iar coechipierul său era nimeni altul decât Jack Brabham, fondatorul echipei și de trei ori campion mondial.

După acest succes, Hulme a concurat pentru McLaren între 1968 și 1974, încheindu-și cariera cu opt victorii și 33 de podiumuri.
Alain Prost (1985)
Francezul Alain Prost a câștigat primul său titlu mondial în 1985, la volanul unui McLaren, avându-l drept coechipier pe Niki Lauda, triplu campion mondial. După două sezoane în care a pierdut titlul la limită (inclusiv cu o diferență de doar jumătate de punct în 1984), Prost a triumfat în 1985, devenind primul campion mondial din Franța.

Lauda a recunoscut ulterior că prezența lui Prost l-a determinat să se retragă mai devreme: „Aveam mașina perfectă, iar apoi apare acest francez enervant care mă depășește în toate privințele.”
Prost a câștigat alte trei titluri de-a lungul carierei sale și a fost protagonistul unor dueluri legendare, inclusiv cu următorul nume de pe această listă.
Ayrton Senna (1988)
Ayrton Senna a obținut primul său titlu mondial în 1988, învingându-l pe coechipierul său Alain Prost, care avea deja două titluri în palmares. A fost un sezon de dominație absolută pentru McLaren, cu 15 victorii în 16 curse.

Rivalitatea dintre Senna și Prost a devenit una dintre cele mai faimoase din istoria F1, culminând cu incidente controversate în sezoanele următoare. Senna a continuat să câștige încă două titluri, în 1990 și 1991, consolidându-și statutul de legendă.
Nico Rosberg (2016)
Ultimul pilot care a reușit această performanță a fost Nico Rosberg, care a câștigat titlul în 2016, după o luptă acerbă cu coechipierul său de la Mercedes, Lewis Hamilton, triplu campion mondial la acea vreme.

Sezonul s-a încheiat dramatic, cu o cursă decisivă în Abu Dhabi, unde Rosberg a terminat pe locul doi, suficient pentru a-și adjudeca titlul. La doar cinci zile după acest succes, Rosberg a șocat lumea motorsportului, anunțându-și retragerea din F1.
Performanța de a câștiga primul titlu mondial având un coechipier campion rămâne una rară și remarcabilă. Cu o nouă eră în F1 pe cale să înceapă, Charles Leclerc și Liam Lawson vor încerca să-și lase amprenta în istorie, dar provocarea este uriașă. Cine va fi următorul pe această listă exclusivistă?