Season Review – Alexandru Dumitrache

Pentru Alexandru Dumitrache, anul 2025 a fost unul în care a participat la 3 competiții diferite. Alexandru a rămas loial însă brandului Yamaha, marca cu care pilotul român și-a făcut debutul în motorsport.

2025 – cel mai frumos an competițional din cariera lui Alexandru Dumitrache

Alexandru Dumitrache: „Anul acesta am avut șansa să particip ocazional în trei campionate de motociclism:

  • Motociclism Viteză (Yamaha R1)
  • SuperMoto (Yamaha YZ450F)
  • MotoCross (MX. YamahaYZ250F)

A fost, fără îndoială, cel mai frumos an competițional din cariera mea.

Am trăit emoții, adrenalină, bucurii și lecții pe care nu le poți învăța decât pe circuit.

Mă bucur enorm că am avut puterea și îndrăzneala să mă așez la startul fiecărei discipline motorizate, să ies din zona de confort și să-mi testez limitele.

Am descoperit cât de diferite și totuși cât de legate sunt aceste discipline.

Fiecare are farmecul ei, dar toate m-au ajutat să devin un pilot mai complet.

Am tras însă o concluzie clară: în 2026 voi participa mult mai serios la toate cele trei campionate.

#MotociclismViteză

La viteză, primul lucru de care ai nevoie este bugetul

Apoi o motocicletă performantă, care să te ajute să te concentrezi pe trase, nu pe limitele tehnice.

Dar fără curaj— curajul de a frâna târziu, de a înclina mai mult, de a te încrede în cauciuc și în tine — nu vin rezultatele.

E o disciplină care nu iartă, dar care te răsplătește imediat dacă ești atent, disciplina si îndrăzneț.

#MotoCross (MX)

MX este tehnică pură, forță și rezistență fizică

E considerat pe bună dreptate cel mai dur sport din lume.

Nu ai nevoie de o motocicletă de top, ci de antrenament constant și o condiție fizică de fier.

Fiecare tură e o luptă cu tine însuți — cu oboseala, cu concentrarea, cu terenul care te pune la încercare.

Dar satisfacția după o sesiune reușită este imensă, aici îndrăzneala este pedepsita grav, daca nu are in spate tehnica necesara

#SuperMoto

În opinia lui Alexandru Dumitrache, SuperMoto rămâne cea mai frumoasă și complexă disciplină pe două roți

Aici ai nevoie de tot: precizia de la viteză, tehnica de MX, control perfect pe frâne și curaj la limită, etc.

E o combinație unică de finețe, agresivitate si îndrăzneala controlată.

Din păcate, este un sport aflat pe cale de dispariție în România, tocmai pentru că e dificil și solicitant — fizic, tehnic și financiar.

Dar pentru cei care îl iubesc, SuperMoto-ul rămâne o adevărată artă.

Pentru mine, 2025 a fost anul în care am revenit în banca de școală — am învățat din nou să mă antrenez eficient, să mă bucur de competiție și să performez în siguranță.

Sezonul se încheie cu un titlu la Veterani SuperMoto, dar mai important, cu o direcție clară și motivație uriașă pentru 2026.

În anul care urmează, voi fi mai organizat, mai antrenat și mai prezent în fiecare disciplină.

Ne vedem în 2026 — mai buni, mai înțelepți și mai bine pregătiți!

Concluzie de final, motorsportul este fain, frumos și spectaculos.”

Articolele noastre sunt susținute de ITP Fără Programare Sector 5 – partener de încredere al comunității auto – https://itpfaraprogramaresector5.ro/

Despre autor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *