Stella încearcă să implementeze la McLaren, „continuitatea și vechimea angajaților” întâlnită în cadrul epocii Schumacher/Ferrari.

Distribuie articolul:

Andrea Stella, directorul echipei McLaren, spune că „continuitatea și vechimea” din epoca de aur a Ferrari (perioada Michael Schumacher) sunt elemente cheie pe care încearcă să le realizeze la actuala sa echipă de Formula 1.

În 2000, Stella s-a alăturat echipei Ferrari ca inginer, lucrând cu o echipă de vedete, printre care Schumacher, Jean Todt, Ross Brawn, Rory Byrne, Nikolas Tombazis, James Allison și Pino D’Agostino.

Vorbind la podcastul „Beyond the Grid” Stella a explicat că „vechimea și continuitatea” din epoca de aur a celor de la Ferrari sunt ingrediente valabile și astăzi, în timp ce încearcă să le reproducă la McLaren.

„Vechimea, calitatea oamenilor implicați; a fost pur și simplu extraordinară”, a spus Stella.

„Cred că unii dintre ei chiar au acceptat să rămână într-un anumit rol, știind că erau absolut pregătiți să aleagă o funcție mai înaltă dacă ar fi mers la o altă echipă, dar au acceptat să rămână în acel rol pentru că de asta era nevoie pentru a crea ceea ce a fost, probabil, cea mai puternică echipă pe care am văzut-o în Formula 1”.

„A existat atât de multă continuitate în această călătorie în care continui să identifici ce trebuie să adaugi și continui să construiești cărămidă cu cărămidă. Cred că acest lucru este ceva ce ne-a cam lipsit în timpul erei lui Fernando [Alonso]. Și am fi putut să o construim, dar cu siguranță am fi avut nevoie de multă continuitate și de această abordare „cărămidă cu cărămidă” care a fost stabilită începând cu mijlocul anilor ’90 la Ferrari.

„Există unele elemente ale scenariului care nu s-au schimbat de-a lungul anilor, indiferent de rolul pe care l-am avut. Iar continuitatea și vechimea, fac parte din acest scenariu. Și asta este ceea ce încercăm să facem și noi la McLaren.”

După ce a preluat șefia echipei de la Andreas Seidl, la începutul anului, Stella a întreprins un proces de restructurare a departamentelor tehnice ale McLaren, care a dus la o mașină mult îmbunătățită care le-a permis piloților Lando Norris și Oscar Piastri să obțină două podiumuri consecutive în Japonia și Qatar.

Între timp, McLaren a început și o „campanie de recrutare” care i-a atras pe Rob Marshall de la Red Bull și David Sanchez de la Ferrari.

„Am vrut neapărat să lucrăm la acest element de vechime, aducând ceea ce noi numim putere în echipă”, a explicat el.

„Vrem să concurăm cu Red Bull, Mercedes, Ferrari. Este o sarcină dificilă și trebuie să fim bine pregătiți.

„Așadar, suntem foarte încântați că David și Rob vor contribui cu expertiza lor, cu experiența lor, cu viziunea lor față de această generație de mașini, dar și față de cele din 2026.

„La fel ca toate echipele, va trebui să facem față acestei provocări importante (schimbarea regulamentului) care este deja în agendă și trebuie să avem oameni competenți la echipă .

Dar Stella a ținut să sublinieze, de asemenea, că personalul actual al McLaren este cel care a fost responsabil pentru îmbunătățirile rapide pe care gruparea le-a înregistrat în sezonul 2023.

„[Dezvoltarea pe care am avut-o] a fost rezultatul oamenilor care erau deja la McLaren, iar mașina din 2024 va fi rezultatul oamenilor care sunt deja la McLaren”, a explicat Stella.

„În 2024, vom vedea ce suntem capabili să facem în ceea ce privește continuarea dezvoltării mașinii. Vom avea, și avem deja, ce-i drept, o exploatare completă a infrastructurii care a ajuns la bun sfârșit: tunel de vânt, simulator, facilități de producție.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *