Știri F1: A fost publicat numărul de ore pe care echipele îl pot petrece în tunelul de vânt.

Distribuie articolul:

Începând cu data de 1 ianuarie, a fost publicat numărul de ore pe care echipele îl pot petrece în tunelul de vânt. Astfel, Red Bull are la dispoziție doar 840 de ore în tunelul aerodinamic (cele mai puține), spre deosebire de rivalii direcți în lupta pentru campionat. Totuși, de-a lungul timpului, campioana în exercițiu a demonstrat că poate depăși acest impediment.

În ciuda dominației reușite de Max Verstappen anul trecut, există motive să fim optimiști cu privire la un sezon 2024 competitiv. Pentru prima dată după câteva sezoane, există cinci echipe care ar putea fi implicate în lupta la vârf.

Totuși, semnele de întrebare planează asupra evoluției celor de la Aston Martin, respectiv Ferrari. Datorită numărului uriaș de fani pe care îi deține, echipa italiană se află mereu în atenția publicului.

Scepticismul din partea fanilor este de înțeles. În majoritatea sesiunilor de teste din pre-sezon desfășurate în ultimii ani, echipa din Maranello a arătat foarte bine. Pe parcursul sezonului însă, Scuderia nu a mai arătat aceași formă competitivă.

Spre deosebire de Ferrari, Aston Martin și McLaren au făcut progrese uriașe sezonul trecut.

Clasamentul final a fost oarecum diferit de situația existentă pe pistă, în ultimele etape ale competiției. McLaren (deși a încheiat campionatul pe locul 4), a fost a doua echipă ca performanță, la finalul anului. Parcursul lor a reprezentat o surpriză destul de mare, deoarece McLaren (echipă client) a fost peste Mercedes. În general, în acest sport, acest lucru se întâmplă destul de rar.

Astfel, în 2024, timpul pe care fiecare echipă îl va petrece în tunelul de vânt este unul extrem esențial. În rândurile de mai jos, aveți alocarea orelor pe care fiecare echipă le-a primit în tunelul aerodinamic.

Orele petrecute în tunelul de vânt: 1 ianuarie – 1 iulie

Haas – 1380 ore

Stake F1 Team – 1320 ore

AlphaTauri – 1260 ore

Williams – 1200 ore

Alpine – 1140 ore

Aston Martin – 1080 ore

McLaren – 1020 ore

Ferrari – 960 ore

Mercedes – 900 ore

Red Bull – 840 ore

De la 1 iulie, acest program va fi modificat (în funcție de clasamentul constructorilor).

După cum s-a văzut în sezonul trecut, oportunitățile de dezvoltare sunt mult mai restrânse decât în anii precedenți. Acest lucru face ca timpul petrecut în tunelul de vânt, să fie cu atât mai esențial.

Actualizările de la jumătatea sezonului sunt, de asemenea, mai limitate, echipele fiind obligate să se confrunte cu plafonul de costuri. Formula 1 este din ce în ce mai „exigentă” raportat la echipe – ele trebuie să evite greșelile și să aducă inovații

Din lista de mai sus, mulți ar putea indica McLaren ca fiind una dintre cele mai avantajate echipe. Progresia lor în 2023 a fost una formidabilă, așa că, faptul că au mai multe ore în tunelul aerodinamic în comparație cu rivalii lor este în mod clar un beneficiu.

Spre deosebire de Ferrari și Mercedes, McLaren a avut o direcție corectă de dezvoltare.

AlphaTauri s-ar putea dovedi, de asemenea, o altă surpriză pozitivă în 2024, după ce a demonstrat o progresie remarcabilă după etapa din Singapore.

Totuși, în pofida faptului că Red Bull are cele mai puține ore în tunelul aerodinamic, campioana în exercițiu a dovedit că, aceste restricții pot fi depășite.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *